سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

خیانت پدر به مادر

پرسش

تاریخ ثبت : 24 آبان 1397
1,185  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام.ما خانواده ی متوسط و گرمی هستیم .پدر مهربان و خانواده دوستی و مغروری دارم.در جوانی پدرم عاشق دختر عموی خود بوده و عموی پدرم با بی احترامی و تحقیر بیرون میاندازد.از این ماجرا سی و اندی سال میگذرد و دختر عموی پدرم زندگیه مناسبی نداشته و من متوجه شدم که تازگی ها به پدرم پیام میدهد.با پدرم در جریان گزاشتم و گفتم که زندگیمان را خراب نکن گفت من هیچوقت نمیام زندگیه سی ساله ام را بهم بریزم اما میخاهم جواب توهین این خانواده را بدهم و نیت اون خانوم رو هم بدونم طی ده پونزده روز اینده این کار رو میکنم و از زندگیم بیرونش میکنم و گفت من همیشه دوستش خاهم داشت اما او اتش است و من پنبه.الان هم میدونم با هم در ارتباطن تلفنی و پیامی.من واقعا بهم ریخته ام و نمیدونم باید چیکار کنم.نوشته بودین که باید از این مسیله گذر کرد اما من واقعا نمیتونم.زندگیم مختل شده .تورو خدا راهی نشانم بدهید.

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

مونا گوشه
مونا گوشه
26 آبان 1397 ساعت 23:46

سلام دوست گرامی 

نامه شما را خواندم، قابل درک است که در این موقعتی که قرار گرفته اید احتمالا احساسات ضد و نقیضی را تجربه می کنید، از طرفی پدر خود را به عنوان تکیه گاه ، فردی امن و قابل اعتماد دوست دارید، از طرف دیگر با در جریان این موضوع قرار گرفتن یک مرتبه تصوری که از ایشان دارید ، می تواند فرو بریزد و ناامید شوید از ایشان و اعتماد و اطمینانتان را از دست بدهید، احساس خطر می کنید که ممکن است با پیشروی این رابطه امنیت خانواده خود  را  از دست بدهید.

در ابتدا بیایید بین خیانت و لغزش تفاوت قائل شویم ، نه به این معنی که توجیه ای داشته باشیم برای عمل بلکه در واقع از بد و بدتر داریم صحبت می کنیم، خیانت را وقتی می نامیم که رابطه رنگ و بوی جنسی به خود می گیرد و لغزش را وقتی می گوییم که هنوز این اتفاق نیفتاده است. و در موردی که شما فرمودید بیشتر به لغزش شبیه است.

اغلب در مواجه با موضوعی مثل خیانت واکنش ها به این صورت است، انکار / خشم/ افسردگی / خشم و  در نهایت امید است که فرد به پذیرش نسبت به اتفاق افتاده برسد.

واقعیت این است که دانستن  این موضوع بخصوص در مورد والدینمان که امین ما هستند و ما هرگز به صورت دو موجود مذکر و مونث نگاهشان نکرده ایم ، تلخ است و این تلخی قابل انکار نیست، اما از آنجایی که شما جای ایشان نیستید، نمی توانید به جای ایشان قضاوت کنید، اگر ظرفیتش را دارید ، می توانید اینطور در نظر بگیرید که پدر چه دوران و تجربه تلخی را از سر گذرانده اند تا الان  در این نقطه ایستاده اند، البته این امر به معنی مجوز دادن به لغزش نیست، فقط می تواند از  شدت ناراحتی و خشم شما کم کند تا حدودی.

در گام بعدی می توانید گفتگو کنید که شما انجام دادید و پدر به شما این اطمینان را داده اند که نمی گذارند خانواده آسیبی ببیند. 

بیش از این کاری از دست شما برنمی آید، و مداخله بیش از این و ارد شدن در حوزه ایست که نه کنترلی درش دارید و از طرفی هر اطلاعات اضافی می تواند روان شما را بیشتر آزرده کند.

اجازه دهید که خودشان مسئله خودشان را حل کنند و شما بیشتر از این حد وارد جزییات نشوید. 

با تشکر از اعتماد شما

مونا گوشه - خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه