سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

تردید در انتخاب

پرسش

تاریخ ثبت : 29 آبان 1397
720  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من دختری ۴۱ ساله هستم و تا حالا ازدواج نکردم.
حدود ۱۲ روز پیش از طریق اینستاگرام با یه اقایی اشنا شدم که بعد فهمیدم مقیم امریکا هستش، خوشحال شدم چون گفتم به عنوان یک دوست مجازی هر چند وقت هم که باهاش چت کنم برای زبانم خوبه و خیلی از کلمات رو فراموش نمیکنم.
ابتدا توی اینستاگرام چت کردیم و یکسری اطلاعات پرسید و گفت اهل ترکیه هس و در بچگی پدر و مادرش رو از دست داده و عمو یا داییش ایشون رو با خودش برده امریکا و با هم بودن تا چند سال پیش که فوت کردن.
۵۳ سالش هست و یک پسر ۱۴ ساله داره، همسرش ۵ سال پیش به علت سرطان فوت کرده.
خیلی زود خودش بحث ازدواج رو مطرح کرد و اینکه من مسیحی هستم ممکنه نظرت رو عوض کنه. در مورد اینکه چرا ازدواج نکردی، چه خصوصیاتی در طرف مقابل برات مهمه و خانوادت چند نفرن، شغلم، درامدم و خصوصیات اخلاقیم سوال کرد و خیلی مطمین گفت که خیلی دوستم داره و میخواد من همسرش باشم. البته خودش هم تحصیلکرده هست و شغل و درامد خوبی داره.من سوال کردم چطور انقدر زود به این نتیجه رسیدی؟ ما هنوز زمان چندانی نیست که همو می شناسیم. گفت من اطمینان دارم شما همون کسی هستی که من میخوام و احتمالا ماه اینده میام ایران که همو ببینیم. حتی گفت در مورد من با پسرش هم صحبت کرده. خیلی ادم احساسی ای هست و خیلی ابراز علاقه می کنه حتی درباره اینکه قبلا با کسی در رابطه بودم یا نه و اینکه چی شده هم پرسید ولی من نگرانم. لطفا راهنماییم کنید.
البته یکبار تلفنی و البته کوتاه با هم صحبت کردیم و هر روز هم پیغام میده و می پرسه چطوری، چکار میکنی و ... یا رسیدی خونه یه پیغام بده و ....

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
10 آذر 1397 ساعت 00:24

درود بر شما

همانطور که خودتان نیز اشاره کرده اید، 12 روز آشنایی آن هم در فضای مجازی نمی تواند مورد مطمئنی برای یک ازدواج باشد.

پذیرش اینکه ایشان قبلاً ازدواج کرده و یک فرزند 14 ساله دارد به اولویتهای شما بازمی گردد. اما نکته های اصلی در مورد ایشان، ایرانی نبودن ایشان و مسئله مذهب شما دو نفر است.

یعنی با فرض اینکه سایر نکات مهم برای ازدواج رعایت گردد، ملیت و مذهب یک آدم؛ چیزهایی نیستند که در بحث همسرگزینی نادیده گرفته شود. هر کدام اینها به تنهایی می تواند یک سبک زندگی جداگانه را برای شما ایجاد کند.

توجه داشته باشید که نمی توان به امید تغییر دادن کسی و یا تغییر یافتن با ارزشهای او وارد ازدواج شد.

ضمن اینکه به دلیل عدم دسترسی به سوابق زندگی ایشان، بررسی صحت و سقم آنچه که ایشان به شما گفته برایتان مقدور نباشد. یعنی عملاً امکان شناخت و چک کردن تناسبهای مهم ازدواج وجود نخواهد داشت. 

شما در همین مدت کوتاه، آیا به مسئله مذهب فکر کرده اید؟ نظر ایشان را در مورد مذهب می دانید؟ مسائل روانشناختی و چالشهای روانی مربوط به مهاجرت را می شناسید؟ آیا می توانید برای یک پسر نوجوان 14 ساله که از نظر فرهنگی حتماً با شما تفاوت دارد مادری کنید؟


مرضیه گرامی، به نظر می رسد مواردی در خصوص این آقا مطرح است که پیش آگهی یک ازدواج موفق را مطرح نمی کند و یا اینکه آن را با ریسکهای زیادی توام می سازد. قابل درک است که در این سن و سال بخواهید تشکیل خانواده داده و ازدواج کنید اما اگر واقعاً تمایل به ادامه این ارتباط مجازی و بررسی پیشنهاد ایشان و یا دیدار با این آقا را دارید ابتدا نکاتی را که خدمت تان عرض شد چک کنید و همچنین از راهنمایی های خانواده نیز استفاده نمایید تا بتوانید تصمیمی بگیرید که رضایت خاطرتان تأمین گردد.


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری- خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه