سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

چگونه یک رابطه عاطفی را با شخص غیر منطقی پایان دهم؟

پرسش

تاریخ ثبت : 12 آذر 1397
1,161  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام، دختری 37 ساله هستم که تا به حال تجربه ازدواج یا رابطه جنسی نداشتم 4 سال پیش در درمانگاه تالاسمی با یک پسر تالاسمی که از من 5 سال کوچکتر است آشنا شدم پس از 2 سال دوستی در حد اس ام اس (ایشون شهر دیگری هستن) دوستی جدی شد و ایشون قصدشون رو ازدواج مطرح کردن و من رو به خانوادشون معرفی کردن ، چون خودشون هم رابطه جنسی نداشتن من درخواست های جنسی ایشون رو تا به حال تونستم رد کنم و کنترل کنم چون با اینکه سنم زیاده اصلا اعتقادی به رابطه خارج از ازدواج ندارم. مشکل اینجاست که علاقه از سمت ایشونه و توهم عشق نمیذاره ببینه که جفتمون مریضیم و ایشون اصلا شرایط تشکیل خانواده رو نداره نه کار نه سرمایه هیچی ... هربار خواستم صحبت کنم حتی با مادر ایشون .. زده زیر گریه تهدید کرده به خودکشی به اینکه منو میکشه به اینکه داروهاشو نمیخوره تا فلج شه و اینقدر تو این دوسال من دست و پا زدم که از در منطق تمومش کنم موفق نشدم ،یکی دو بار هم که قاطعانه گفتم تموم کن دست به کارای غیر عقلانی و ..... زد. نه پیش مشاور میاد نه حرف هامو قبول می کنه مادرش هم به همینکه پسرش منو دوس داره و با من خوشحاله بسنده کرده ... بد دل هست به همه چیز گیر میده به لباس به کوچکترین چیزها حتی ساعت دکتر رفتنم ... من از بچگی همش آدم افسرده ای بودم اتفاقی با سایت شما آشنا شدم .. خسته ام درمانده ام به قدر کافی با بیماری و شرایط زندگیم دارم عذاب می کشم .. نمی دونم با ایشون چه کنم .. لطفا کمکم کنید. سپاسگذارم

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

مونا گوشه
مونا گوشه
22 آذر 1397 ساعت 18:04

سلام دوست گرامی

نامه شما را خواندم،  با توجه به نوشته های شما طرف مقابل شما هیچ یک از بلوغ های چند گانه ازدواج مثل بلوغ مالی، بلوغ اجتماعی، بلوغ عاطفی، بلوغ جنسی را ندارند. مراقب باشید که به خاطر تنها نماندن ، یا داشتن شرایط خاص به خاطر بیماری ، یا سن و سال هیچ کدام دلیل نمی شود که شما تن به ازدواجی دهید که با توصیفات خود مشخص است هیچکدام از آمادگی های لازم وجود ندارد. 

رفتار هایی که از ایشان به هنگام اعلام جدایی ازجانب شما  نشان می دهند همه از جنبه کودک ایشان است و  این رفتار ها  شما را در نقش جلاد( در صورت قطع ارتباط)  یا رابین هود ( ناجی ایشان) نگه می دارد. برای اینکه از این دو نقش مخرب شما بیرون بیاید لازم هست که کمی بالغانه فکر کنید، مزایا و معایب ماندن در این ارتباط را بسنجید و بر اساس آن تصمیم بگیرید، شاید قدری بی رحمی لازم باشد برای بیرون آمدن از این رابطه .

در نظر داشته باشید که شما مسئول احساسات و رفتار هایی که دیگران نسبت به خود دارند نیستید پس تا جای ممکن اجازه ندهید که ایشان با ایجاد کردن احساس گناه یا عذاب وجدان درون شما مانع از تصمیم گیری منطقی شما شوند.ماندن در رابطه ای که نیاز های اولیه شما امنیت و آرامش ر ا برطرف نمی کند کیفیت زندگی شما را پایین می آورد.

دروس غیر حضوری " ازدواج مثبت و ازدواج 360" می تواند راهنمای خوبی برای شما و تصمیم گیری در حوزه ازدواجتان باشد.

باتشکر از اعتماد شما

مونا گوشه - خانه توانگری طوبی

ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 21
کارآمدی پاسخ : 10
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه