سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

بی توجهی شریک عاطفی

پرسش

تاریخ ثبت : 08 اسفند 1397
496  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
۳ سال پیش همکارم که ازش خوشم میومد شروع کرد به برقراری ارتباط تلفنی و چت. با هم دوست نبودیم، ولی ارتباط نزدیکی پیدا کردیم که ناگهان همه اش از طرف ایشان تمام شد. من هم چیزی نپرسیدم. چهار ماه پیش باز پیغام داد، در پایان گفتم یادش بخیر یه زمانی ازت خوشم میومد. اون هم به شدت پیگیر شد. من هم این فرصت رو بهش دادم که باز با هم در ارتباط باشیم. اوایل خوب بود، با اینکه خیلی مشغله داشت و کمتر هم رو میدیدیم، ولی تماس تلفنی و پیامها سرجاش بود. به مرور، دیدن هامون شده سه هفته ای یه بار. حتی به تولدم بی توجه بود. دیگه خبری از پیام نبود و حتی پیامهای من رو هم کوتاه و از سرباز کنی جواب میداد. چند بار باهاش صحبت کردم، از توقعاتم گفتم، از اینکه چه رفتارهایی ناراحتم میکنه، ولی اثری نداشت. الان یک ماهه که دیگه بهش نگفتم ببینیم هم رو، بهش پیام نمیدم و چندروز یک بار بهش زنگ میزنم. اون هم فقط روزی یک بار یه تلفن احوالپرسی به من میکنه. با خودم میگم باهاش به هم بزنم، ولی همش فکر میکنم کار تله رها شدگیه؛ زودتر رها کن قبل از اینکه رهات کنه. میخوام بمونم ولی فکر میکنم اشتباهه.

مهمترین سوال :
بهم بگین چیکار کنم؟ من ۲۷سالمه و پیشنهاد دیگه ای برای داشتن رابطه ندارم. کجای کارم غلطه؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
15 اسفند 1398 ساعت 18:55

با سلام

وقت شما بخیر


توضیحات شما را خواندم. از تاخیر در ارسال پاسخ عذرخواهی می کنم. و امیدوارم زمانیکه این پاسخ را میخوانید در شرایط بهتری باشید. بررسی های نسبی ما محدود به متنی ست که میخوانیم. و طبیعتا نکات و موارد مهم دیگری نیز وجود دارند که ارزیابی آنها، ما را در تشخیص و سبب شناسی الگوهای ناکارامد کمک می کنند.

با این حال یکی از ریسک فاکتورهای الگوی رهاشدگی این است که گاهی فرد وارد رابطه با فردی می شود که بی تفاوت بوده و یا کمتر در دسترس است. او با اینکه نوسانات رابطه با فرد مقابل را می بینید همچنان در رابطه می ماند. لذا نمی توان با قطعیت در خصوص وجود الگوی رهاشدگی سخن گفت. با این حال این عبارت که : زودتر رهایش کن تا تو را رها نکند؛ می تواند یکی از مولفه های نگرانیِ افرادی باشد که با این الگوها،  همراه هستند.

بنابراین با در نظر گفتن برخی  ویژگی های ارتباطی و شخصیتی  طرفین که در این پرسش بدان اشاره داشتید به نظر می رسد نشانه های کارامد برای دسترس بودن طرفین در یک رابطه بالغانه، وجود ندارد. و ماندن در ارتباطاتی که افراد در الگویی از توقف و از سرگیری مجدد گیر می کنند بیشتر بر تشدید بی تصمیمی شان و ترس از جدا شدن شان دامن می زنند.


با تشکر از شما

شایان غدیری


دوره حضوری پیشنهادی:

من بهتر


معرفی درس
20+40 نکته نبوغ عاطفی
بسته کامل مجموعه شخصیت سالمتر من (4 جلسه)
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه