سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

مشکلات مکرر پدر و مادرم

پرسش

تاریخ ثبت : 30 آبان 1397
720  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام من ۲۳ سالمِ پدر مادرم ۲۴ ساله ازدواج کردن دائما مشکل دارن و دعواهای شدید پدرم هم حدودا ۲ سال که به طور دائم و زیاد الکل مصرف میکنه تقریبا دائم‌الخمرِ

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
08 آذر 1397 ساعت 22:53

درود بر شما

خانواده اولین نهادی است که فرد در آن حضور دارد و دلبستگی های اصلی ما در همین نهاد بنیادین است. والدین و خواهران و برادران، دلبستگی های مهم ما هستند و حتی در شرایطی که فردیت ما نیز تکمیل شده باشد، باز هم نیاز به گرمای خانواده خواهیم داشت. مشخص است که بودن در فضایی که شاهد دعواهای شدید والدین بوده اید  تا چه حد می تواند برای شما ایجاد ناراحتی نماید. احساس شما قابل درک است. آن چه در نتیجه تنش والدین نصیب فرزندان می شود، ناامنی و ناامیدی است که سبب احساس عدم امنیت می شود. 

  • دعوای والدین می تواند دلایل متعددی داشته باشد. مسائل مالی، فشار کاری، تفاوت در رفتار با فرزندان و دخالت خانواده ها برخی از دلایل اختلاف و درگیری والدین است. اما اصلی ترین دلیل دعوا، ناتوانی والدین در مهارت حل مسئله است. نداشتن مهارت حل مسئله باعث می شود دعوا را انتخاب کنند. 
  • توجه بفرمایید که در صورت مشاهده دعواها و یا مصرف الکل توسط پدرتان، شروع به نصیحت والدین خود نکنید. چنین رفتاری به ویژه زمانی که آنها در حالت تنش هستند کارایی ندارد و حتی حساسیت آنها را بیشتر هم می کند و به سخنان شما گوش نمی کنند. به خصوص این که شما را بچه می دانند که سردی و گرمی روزگار را نچشیده اید و تجربه زندگی مشترک ندارید. اما می توانید در زمانی که فضای خانه در حالت آرامش است از احساسی که حین دعواهای پدر و مادرتان دارید برایشان بگویید.
  • در این گونه مشکلات، در صورتی که بنای طرفین به اصلاح شرایط باشد، زن و شوهر، خودشان باید بخواهند که مشکلات را رفع کنند. پس تا زمانی که خودشان نخواهند، نه شما و نه هیچ فرد دیگری نخواهید توانست که تغییری در شرایط ارتباط زناشویی والدین تان بدهید.
  • نوع رفتار و ارتباط والدین با هم از جمله مسائل خصوصی است که بهتر است وارد آن نشد. وقتی والدین تان نه به دنبال یافتن راهکار هستند و نه تمایلی به جدایی دارند، درگیر کردن ذهن با مسائل آنها فقط سبب آسیب به شما می شود. 
  • باز هم خدمت تان عرض می شود که احساس شما در هنگام دیدن این مسائل و بودن در چنین فضایی که برای شما ایجاد تنش می کند، قابل درک است و حق دارید ناراحت باشید اما بهتر است شما مسائلی مانند دستاوردهای اجتماعی، ادامه تحصیل، ازدواج و... را برای خودتان در اولویت قرار دهید. استفاده از آموزشهای غیرحضوری خانه توانگری خدمت شما پیشنهاد می شود.


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری-خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه