سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

پشیمانی پس از رد خواستگار خوب و علاقمند شدن به فرد مورد نظر

پرسش

تاریخ ثبت : 06 آذر 1397
1,873  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام خسته نباشید.من دختری بیست و نه ساله هستم که چند ماه پیش یکی از کارمندای اداره ای من به اون
اداره رفت و آمد دارم ازم خواستگاری کردن طی صحبت کوتاهی که با ایشون داشتم بخاطر حساسیت ایشون روی چادری شدن من جواب رد دادم بهشون و الان از این مساله پشیمونم.من آدم مذهبی هستم و فقط علاقه ای به چادری شدن ندارم . شغل من طوری هست که چادر پوشیدن برام خیلی سخت هست من مهندس عمران هستم و باید سر ساختمونای مختلف برم سر بزنم.ایشون مشکلی در مورد این مساله نداشتن فقط میخواستن در مواقع عادی یعنی غیر از سرکار رفتن من چادر بپوشم.ولی خیلی موارد دیگه باهم تناسب داشتیم.حالا پشیمونم و بنظرتون امکانش هست من بخوام پیگیر ادامه ی رابطه بشم؟با تشکر.

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
14 آذر 1397 ساعت 14:24

درود بر شما

ازدواج تصمیمی است که لازمست با دقت و منطق کافی صورت بگیرد، زیرا تصمیمی است که برای یک عمر گرفته می شود.

برای یک ازدواج خوب ابتدا باید زیر ساختهای آن تأمین گردد که یکی از این زیر ساختها، چک کردن تناسبهاست. تناسب مذهبی نیز عامل بسیار مهمی در همسرگزینی است. چادر سر کردن یا نکردن نیز بخشی از این عقیده است اما تمام آن را شامل نمی شود.

ابتدا لازمست توجه کنید که به چه دلیل از رد کردن ایشان پشیمان شده و حتی به آن آقا علاقمند هم شده اید؟ اینکه نوشته اید خیلی موارد دیگر با هم تناسب داشته ایم منظورتان چه مواردی است؟

نوشته اید که به دلیل اصرار ایشان به چادر پوشیدن جواب منفی داده اید و خودتان نیز مذهبی هستید. آیا به طور دقیق می دانیدکه تا چه حد از نظر مذهبی به ایشان شباهت دارید؟مثلا:  صرفِ اشتراک داشتن در انجام مناسک مذهبی دلیل بر شباهت در این خصوص نیست. دیدگاه مذهبی ایشان سبب شده از شما بخواهند چادر سر کنید و همان دیدگاه مذهبی شما باعث شد به ایشان در این خصوص جواب منفی بدهید. پس حتماً در این مورد، تفاوتی دیده اید که به حالت تضاد با شما بوده و البته نکته مهم چک کردن تناسبها نیز در همین موارد است. یعنی تفاوت در دیدگاه مذهبی سبب ایجاد تفاوت در نگرش آدمها می شود و تفاوت نگرش سبب سبک زندگی متفاوت می شود که پوشیدن یا نپوشیدن چادر فقط شیوه ظاهری این تفاوت است. همچنین ممکن است دلیل  شما برای پشیمانی، نگرانی ناخودآگاه شما از مجردی در 29 سالگی باشد که باعث پشیمانی تان شده باشد. 

پس برای اینکه بخواهید اقدام کنید ابتدا مطمئن شوید دلیل پشیمانی  از رد کردن و علاقمندی به ایشان چیست؟ و سایر تناسبها در چه حدی است؟

سپس اگر مطمئن شدید که  ایشان فردی مناسب برای شماست، بایستی در نظر داشته باشید که یک ازدواج مثبت ارزش ریسک را دارد. البته این جمله به این معنا نیست که بخواهید کار خیلی خاصی انجام دهید که شاید با نظام ارزشی تان منافات داشته باشد. شما می توانید در صورت مواجهه با ایشان، توجهات مثبت و ریز نشان دهید که به منزله تأیید ایشان از سوی شماست. نشان دهید که برای شما خاص است و ویژگی های مثبتش را دیده اید. 

اگر متقابلاً اقدامی از سوی ایشان صورت گرفت که مسئله ادامه خواهد یافت و اگر از سوی ایشان اقدامی صورت نگرفت، شما تلاش خود را برای یک هدف مثبت انجام داده اید. فقط همانطور که عرض شد ابتدا دلیل رد کردن و سپس دلیل پشیمان شدن و علاقمند شدن به ایشان را بدانید، سپس آگاهانه اقدام کنید.

موفق باشید.


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری-خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ پرسشگر

17 آذر 1397 ساعت 10:25
بسیار ممنونم از پاسخ حرفه ای شما.
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه