سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

ازدواج با شخصی که خانواده نمی پذیرد؟

پرسش

تاریخ ثبت : 01 اسفند 1397
389  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام. من به دختری علاقمند هستم، ولی متاسفانه خانواده ام مخالفت میکنند. مانده ام بر سر دوراهی. نه آدمی هستم که خانواده ام را کنار بگذارم، نه کسی هستم کi دست از خواسته ام بکشم.
۲۸ سال سن دارم و اون خانم ۲۶ سال. ایشون از لحاظ ظاهری مطابق با خواسته خانواده ام نیست.

مهمترین سوال :
چطور خانواده ام را راضی کنم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
09 فروردین 1399 ساعت 20:15

درود بر شما

ازدواج یکی از مهم ترین تصمیم های زندگی هر فردی است چرا که ابعاد مختلف زندگی از جمله فردی، شغلی، روابط بین فردی و ارتباط با دیگران ، اقتصادی و مالی و... را دستخوش تغییر می کند. وقتی خانواده را به مثابه یک سیستم در نظر بگیریم بدیهی است عملکرد یکی از اعضای این سیستم بر سایر اعضا هم تأثیر بگذارد. بنابراین در تصمیم گیری های مهم زندگی، حساسیتهایی وجود خواهد داشت. یکی از این تصمیمها، ازدواج جوانان است.

در عرف ما رضایت خانواده ها در ازدواج مهم است و در ایران خانواده ها هم با هم ازدواج می کنند. اگر خانواده راضی نباشد مشکلات بیشتر است و اگر یکی از خانواده ها راضی نباشد باز هم مشکلاتی هست. وقتی خانواده ها راضی نباشد دخترخانم و آقاپسر هم برای ازدواج دلهره و اضطراب دارند و هم اینکه در صورت ازدواج علیرغم مخالفت خانواده ها، نمی توانند از تجارب خانواده استفاده کنند. در ضمن حمایت اقتصادی و عاطفی خانواده را از دست می دهند. ازدواج بدون رضایت خانواده ها در عرف ما هزینه بردار است. معمولا مخالفت والدین با فرد انتخابی فرزند به دلیل عدم تطابق ملاک ها و ارزشهای فرد با فرزند یا خانواده است. و معمولا زمانی که فرزند قبل از تعیین ملاک ها عاشق شده باشد چنین مشکلی خواهند داشت.

معمولاً در زمانی که خانواده آقاپسر بنا به هر دلیلی مخالف ازدواج پسرشان با فرد مورد نظرش هستند، بهترست پسر در جو صمیمی و فرصت مناسب با والدين خود صحبت کند، ملاک هایش را برای آنها بازگو کند که چرا و بر چه اساسی دختر مورد نظر را انتخاب کرده است و محاسن وی را با والدینش درمیان بگذارد. شما لازمست به خانواده خود اطمینان دهید که قصدتان زیر پا گذاشتن ارزشهای خانواده و در افتادن با آنها نیست و فرد مورد نظرتان مجموعاً با ارزشهای خانواده همسو است. فقط در برخی موارد ممکن است تفاوتهایی وجود داشته باشد. در مورد اختلافات مورد نظر نیز با دخترخانم گفتگو کنید و چک کنید که تا چه اندازه انعطاف از سوی هر دو طرف مقدور است. چرا که در این خصوص توافق ضرورت دارد.

توجه داشته باشید که اگر دخترخانم و آقاپسری بخواهند برخلاف نظر خانواده خود یا دیگری با فرد مطلوبشان ازدواج کنند، اولاً باید این نکته را بپذیرند که ممکن است با این رفتار تا آخر عمر مورد پذیرش خانواده خود و همسر قرار نگیرند، و دوم اینکه آنقدر به انتخاب خود مطمئن باشند که تمام سختی ها را پذیرا باشند و این زمانی است که دو نفر از انتخاب خود برای یک عمر مطمئن باشند.


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری-خانه توانگری طوبی


توصیه های پیشنهادی
گفتگو و توافق با خانواده / اگر دخترخانم و آقاپسری بخواهند برخلاف نظر خانواده خود یا دیگری با فرد مطلوبشان ازدواج کنند، اولاً باید این نکته را بپذیرند که ممکن است با این رفتار تا آخر عمر مورد پذیرش خانواده خود و همسر قرار نگیرند، و دوم اینکه آنقدر به انتخاب خود مطمئن باشند که تمام سختی ها را پذیرا باشند و این زمانی است که دو نفر از انتخاب خود برای یک عمر مطمئن باشند.
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه