سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

قادر به برقراري ارتباط پايا نيستم

پرسش

تاریخ ثبت : 10 آذر 1397
1,207  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام. مشكل گل درشت من اينه كه ارتباط هام داره تك به تك خراب ميشه. با همه. از مادر و دوستام گرفته تا پارتنرم. واقعيتش من بيست و چها رساعته در حال واگويه با خودم هستم. با وجود اينكه از نظر ديگران كارهاي بزرگي انجام دادم اما هنوز فكر ميكنم بي اراده ترين آدمم. از لحاظ علمي رشد كردم. توي جامعه و توي محيط كار و فاميل مقبوليت خوبي دارم. بعد از جدايي پدر و مادرم و قطع كامل حضور اقتصادي و اجتماعي پدرم در خانواده، تمام خرج خونه از صفر تا صد، خرج مادر زمين گير و برادر بيكار شده م رو تامين كردم حتي بهتر از قبل. حدود شصت كيلو وزنم رو پايين اوردم و الان ظاهر نرمالي دارم، اما هنوز هيچ احساس رضايتي ندارم. اين نارضايتي از خودم الان به رابطه هام كشيده شده. وقتي پدرم ما رو ترك كرد هيچ وقت ميلي براي ديدنش نداشتم و نيامد و نرفتم كه ببينمش. با احدي از فاميل ارتباطي ندارم چون فكر ميكم تو زمان سختي حتي يه كمك در حد دلداري هم نكردن. با هيچ كدام از دوستان قديميم حتي در حد مسيج هم ارتباط ندارم چون اغلب حال و حوصله شونو ندارم. برادرم رو گرچه رابطه فكري و عاطفي نزديكي با هم داريم اما اگه ماهي يك بار هم به ديدنم نياد، به ديدنش نميرم. و در مورد روابط عاطفيم. توو تمام سه چهار موردي كه در زندگيم برام رخ داد، آخرش فهميدم اصلا نفهميدن حس من رو به خودشون، چرا كه بروز نميداده م اما فكر ميكردم كه ميدادم. و از اونجايي كه به همه شون تا سرحد مرگ وابسته شدم و اونها هم آدماي درستي بودن و هيچ وقت هم جدلي با هم نداشتيم اگرچه اختلاف نظرهايي داشتيم اما يك به يكشونو از دست دادم و فقط واستادم به تماشاي رفتنشون. مث همين آخري رو كه الان داريم از هم جدا ميشيم و ميدونم كه قابل از سر گيري نيست. از تنهايي و سردي خسته شدم.

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

مونا گوشه
مونا گوشه
22 آذر 1397 ساعت 17:44

سلام دوست گرامی

نامه شما را خواندم و متوجه شدم که از نظر ارتباطی در موقعیت بسیار سخت و دشواری از زندگی قرار گرفته اید، وقتی مسائل تکرار شونده ای در زندگی شما پیش می آیند و می بینید که مثلا در روابط عاطفی یا به طور کلی روابطتان مدام ترک و از دست دادن و بروز ندادن عواطف تکرار می شوند و مسائل حل نمی شوند ، یعنی تله های شخصیتی  فعال شده اند، با توجه به امتیازی که به ارتباط والدین با هم و ارتباط خودتان با والدین داده اید می توان حدس زد که این الگوی تکرار شونده ریشه در گذشته دارد و مادامی که برای حل و رفع آن اقدامی نکنید باز هم در زندگیتان تکرار می شوند. اصلی ترین نیازی که در کودکی احتمالا برآورده نشده است نیاز به امنیت بوده و در حال حاضر هم این نیاز با روشی که شما روابطتان را تداوم می دهید برآورده نمی شوند.

شما دستاورد های زیادی به گفته خود داشته اید و تحصیلات عالی هم داشته اید اما کماکان نارضایتی درونی با خود حمل می کنید ، این مسئله نشان از احساس بی ارزشی درونی دارد و نشان می دهدکه عزت نفس شما آسیب دیده است و دستاورد ها حاکی از سبک مقابله ای حمله است که برای جبران آن احساس بی ارزشی انجام شده و موفقیت هم در بر داشته ولی باعث رضایت شما نمی شود.

خشم هایی از گذشته و اقوام آشنایان به نظر می آید که درون شما جمع شده است که در صورت نپرداختن به آنها می تواند به خودتان آسیب بیشتر ی برساند.

برای بیرون آمدن از این چرخه های تکرار شونده اولین و مهمترین گام شناسایی رفتارهایی است که باعث می شود شما در موقعیت های فعلی بمانید . شناسایی موقعیت های آزار دهنده و فکری که در پس آنها از ذهن شما می گذرد.کمک می کند باور های ناکارآمدی را که باعث تکرار مسائل شما می شوند را پیدا کنید.برای طی کردن این مسیر می توانید از حضور یک درمانگر بهره ببرید.

همینطور درس غیر حضوری " من ارزشمند" و " شخصیت سالمتر من" می تواند به شما کمک کند که با این مسائل و ریشه مشکلات و راههای برطرف کردن آنها بیشتر آشنا شوید.

باتشکر از اعتماد شما

مونا  گوشه - خانه توانگری طوبی


ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 30
کارآمدی پاسخ : 10
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ پرسشگر

22 آذر 1397 ساعت 18:48
با سلام و تقديم تشكر از دقت تون. واقعيتش شماكمابيش به چيزهايي اشاره كرديد كه در پس ذهنم ميگذشت و ميگذره. خصوصا احساس امنيت كه مطلقا در هيچ زمينه اي ندارمش. فكر ميكنم كلاف درونم پيچيده تر از اونيه كه به تنهايي بتونم به خودم كمك كنم. به دنبال درمانگر هم بوده م اما در آخر ندونستم كه بايد به كدوم يكي مراجعه كنم تا كمك موثر تري برام باشه. برام بسيار خوشحال كننده بود اگر مركز شما مراجعه حضوري هم داشت گه ظاهرا اينطور نيست. در هر صورت از كمك و زمان و محبتي كه گذاشتيد و نوشتيد سپاسگزارم. روز و روزگار خوش
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه