سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

بلاتکلیفی در رابطه

پرسش

تاریخ ثبت : 25 اردیبهشت 1398
626  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من ۱۷ ماهه که با یک آقا رابطه عاطفی دارم. در یک شهر زندگی نمیکنیم و در این مدت فقط تونستیم ۴ بار همدیگر رو ببینیم. هر دو مشغله داریم و رفت و آمد برامون سخته. ایشون ۳۸ ساله هستن و ۷ سال پیش جدا شدن و من ۳۴ ساله هستم و مجرد. از ابتدا رابطه ما با هدف مشخصی شروع نشد. اوایل خوب بود ولی متوجه رفتارهای خارج از کنترلش شدم. عصبانیت و پرخاشگریش، و اینکه حتی تا چند هفته بلاکم میکرد و اصلا نمیخواست باهام در تماس باشه. متاسفانه من هم بشدت وابسته میشم تو رابطه و با این اخلاق کنار اومدم. چندین مرتبه این رفتار رو تکرار کرده و دائم با درخواست و خواهش من به رابطه ادامه داده. نه اینکه نخواد ولی همش میگه تو با من آینده نداری و. تازگی هم متوجه شدم با خانمی که سه سال پیش قصد ازدواج داشته ارتباط برقرار کرده. میدونم باید رابطه رو تمام کنم. از نظر عقلانی اصلا این رابطه توجیحی نداره. ولی نمیدونم چطور و از کجا شروع کنم. بدون مقدمه راههای ارتباطی رو قطع کنم یا صحبت کنم باهاش؟ دوستش دارم ولی بیش از حد احساس حقارت میکنم.

مهمترین سوال :
آیا میتونم رابطه رو اصلاح کنم و جهت دهی مناسب بهش بدم؟ اگه قابل ترمیم نیست چطور میتونم از رابطه خارج بشم؟ چه کاری انجام بدم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
30 آذر 1398 ساعت 23:13

سلام دوست گرامی

وقت شما بخیر


امیدوارم زمانیکه این پاسخ را میخوانید در شرایط مطلوبی در راستای اتخاذ تصمیم مناسبی بوده باشید. با این حال  ماندن در روابطی که ماهیت بی ارزش کننده و تحقیر کننده به همراه دارند آسیب رسان است.

شما حق دارید بابت رابطه 17 ماهه با ایشان احساس تعلق و دلبستگی داشته باشید. با این حال دوست داشتن و تعلق،  تنها مولفه های لازم برای تداوم یک رابطه کارامد نمی باشند. 

پیشنهاد می شود ضمن توجه به پیامدهای ماندن در چنین موقعیت هایی ، خود را از این رابطه خارج نمایید. ما به چنین روابطی ، روابط فعال ساز تله ها و الگوهای مخرب می گوییم. چرا که تجربه چنین روابطی، موقتا احساس خوشایندی را برای شما به همراه دارد. و از سویی دیگر موجب تقویت تله های بی ارزشی ، رهاشدگی و  وابستگی در شما می شوند.


بنابراین لازم است ضمن شناسایی نشانه های موجود در موقعیت های فعال ساز تله ، از ورود و ماندن در موقعیت هایی که موجب بی تایید الگوی بی ارزشی ، رهاشدگی و وابستگی ناسالم در شما می شود؛ اجتناب نموده و یا با ردیابی الگوهای ناکارامد احتمالی، از چنین روابطی خارج شوید.


 طبیعتا فاصله گرفتنِ عاطفی، همراه با درد هیجانی خواهد بود. با این حال ما گاهی سالها برای اجتناب از این درد  ، هزینه های زیادی را برای ماندن در روابط ناسازگار می پردازیم. بهایی که به واسطه تجربه نکردن درد ناشی از جدایی های سالم ، ما را در باتلاق الگوهای آسیب رسان بعدی گرفتار می کند.


با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری


معرفی درس
بسته کامل مجموعه شخصیت سالمتر من (4 جلسه)
بسته از بی ارزشی تا من ارزشمند
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه