سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

من برای او که هستم!؟

پرسش

تاریخ ثبت : 12 آذر 1397
441  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با سلام سال 91 با خانومی از طریق اینترنت آشنا شدم. یک سال و بیشتر در ارتباط بودیم و با خانواده ایشان هم دیدار کردم. ولی بخاطر اینکه من فرهنگ و شخصیتم جوری بود که میخوام با یک نفر تماما باشم و از پارتی و دوست اجتماعی و این جور روابط بدم میاد و ایشون و خانواده اش کلا با همه چیز اوکی بودند، باهاش خداحافظی کردم. حالا ایشون پیام داده و احوال پرسی. با هم جور شدیم دوباره و بعد دو ماه من از کشور خارج شدم و الان یونان هستم. به صورت قاچاق اومدم و تا یک ماه دیگه در بلژیک درخواست پناهندگی میدم، بعد از دو ماه در ارتباط بودن، خودش توضیح داد که نامزد کرده بوده و به خاطر مخالفت های بیجای خانواده به هم خورده و هنوز به طرف فکر میکنه. ولی به قول خودش تموم شده و کاری باهاش نداره. از خاطرات و کارهایی که باهم کردند بهم گفت! گفتم فراموش کن و خلاص. الان با پست های غمگین و من داغونم و فلانم و فلانم مواجهه شدم. از طرفی با همکلاسی های دانشگاهی که تموم شده یک ساله، بیرون رفتن و قلیون کشیدن و اینا که البته میگه ما دوستیم و اونا اصلا تو باغ ازدواج و اینا نیستن. میگه هیچ احساساتی برای تو از خودم بروز نمیدم چون قبلا بروز دادم و نشد. نه میگه میخوامت نه میگه نمیخوامت!

مهمترین سوال :
چه کار کنم؟ دختر خوبیه ولی به میزانی که بهش ابراز علاقه میکنم، ایشون نمیکنه و با توجه به اینکه گفتم بهش که با بیرون رفتن و پارک رفتن و دورهمی و قلیون و چایی و این جور کار ها شدیدا مخالفم، ولی باز رعایت نمیکنه اونجور که مد نظر من هست. از طرفی هم با خانواده اش مشکلاتی داره و از همیشه تنها تره. چند بار مستقیم بهش گفتم من برای تو چی هستم؟ ولی با جملاتی نظیر خودم هم نمیدونم! حالا یه کاریش میکنیم! مواجه میشم.

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
17 اسفند 1398 ساعت 23:56

باسلام واحترام

قبل از هرچیز براساس آنچه شما مطرح فرمودید باید شماتکلیفتان با خودتان روشن باشد زیرا در غیر اینصورت همچنان بلاتکلیف خواهید ماند.

اما اگر تصمیمتان بر ازدواج با این خانم است به نکاتی که خدمتتات ارائه میشود توجه فرمایید وسپس تصمیم گیری نمایید.

 ازدواج با یک فرد، مساوی است با پیوند با یک خانواده و فامیلبه همین دلیل خانواده دختر و یاپسر باید با هم از لحاظ دینی، فرهنگیو اخلاقی سنخیت داشته باشند. البته این سنخیت به طور کامل ممکن نیست اما باید به صورت نسبی بدان توجه کرد. بنابراین  طرف مقابلجزئی از همان خانواده و فامیل و شاخه ای از همان درخت است و این شاخه از ریشه های همان درخت تغذیه کردهاست و بر این اساس بسیاری از صفات اخلاقی، روحی، عقلی و جسمی آن خانواده از طریق وراثت، تربیت، محیط و عادت به او منتقلشده است.

همچنین نباید به امید تغییر این فرد اقدام کنید.اگر بین شما وایشان از لحاظ نظام باورها وارزشها تفاوت وجود دارد قطعا با مشکلات زیادی در زندگی مواجه خواهید بود.

ضمن اینکه این خانم به نظر میرسد اصلا فرد مناسبی برای ازدواج نیست چرا که نه هیچ منطق درستی برای ازدواجش دارد ونه برای ارتباطات مجددش.چه نیازی است وقتی از فردی جدا شده دوباره با وی ارتباط داشته باشد.شاید بتوان گفت این خانم نمونه ای از یک فرد خاکستری است که شما را بین زمین وآسمان معلق نگاه داشته بطوریکه شما حتی نمیدانید قرار است با وی چه نسبتی داشته باشید.هرچه بیشتر در دام این فرد بمانید بیشتر آسیب خواهید دید.بنابراین بهتر است ابتدا تکلیف محل زندگی وشغل شما مشخص شود سپس شرایط ازدواج را مهیا کنید سپس براساس منطق واستانداردهای ازدواج اقدام کنید.

باسپاس از اعتماد شما

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
عشق ویرانگر

معرفی درس
20+40 نکته نبوغ عاطفی
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه