سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

ناامیدی همسرم از درمان فرزندم و مشکلات مرتبط با آن

پرسش

تاریخ ثبت : 19 آذر 1397
988  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
پسر پنج ساله ام مبتلا به بیماری اوتیسم است و تشخیص این بیماری ، شوک زیادی در زندگی ما ایجاد کرد. با وجود اینکه درمان را بیش از یکسالی هست که شروع کردیم و پیشرفت هایی هم دیدیم اما هنوز هم همسرم ناامید از به ثمر رسیدن تلاشهای ماست. هزینه های درمان زیاد و وسع مالی ما به نسبت کمتر است، بهمین خاطر پدرم به ما کمک میکند و مخارج درمان را میپردازد. همسرم از این بابت هم در فشار است و احساس ناتوانی و ناامیدی او را کاملا تغییر داده، به طوری که میگوید من قید زندگی را زده ام و در اکثر مواقع آرزوی مرگ دارد. برخی از خط قرمزها را نادیده میگیرد و در واقع آب از سرش گذشته..
مشکل من، هم( روند درمان پسرم (گهگاه ناامیدی از آینده )و تنها بودن در پروسه درمان است، به طوری که همانند یک پرستار باید حواسم به همه برخوردها و کارهای او باشد. حتی به همسرم هم باید تذکر دهم تا در روند درمان خللی ایجاد نشود. که با این وجود، بازهم اشتباهات و سهل انگاری هایی صورت میگیرد.) و هم (تغییرات خلقی همسرم است. نا امیدی او و تلاش برای بازگرداندنش به زندگی عادی انرژی زیاد از من میگیرد. حتی گهگاه پیشنها طلاق میدهد و میخواهد بچه را به بهزیستی بدهیم. پیشنهاد مراجعه به مشاور هم به او دادم اما بی فایده بود. بخاطر هزینه ها و اینکه میگوید کاری از آنها برنمی آید، از رفتن اجتناب میکند.).. یک فشار چند جانبه را تحمل میکنم . با این شرایط بهترین عملکرد چیست؟

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

آزاده خردمند
آزاده خردمند
03 دی 1397 ساعت 23:16

سلام دوست گرامی :

 با توجه به شرایط فرزندتان و عدم همکاری از سمت همسرتان شرایط سختی را پشت سر می گذارید ، در این شرایط بهترین عملکرد تشویق همسرتان به شناخت بیشتر بیماری فرزندتان است و دیدن مواردی از این بیماری که با پیگیری درمان بهبود چشمگیری داشتند   ، این اختلال در صورت درمان به موقع به صورت کاردرمانی و گفتار درمانی می تواند پیشرفت چشمگیری داشته باشد ، متوجه شدم همسرتان ناامید و بی حوصله است طوری که آرزوی مرگ دارد و به دنبال آن تصمیمات لحظه ای مثل طلاق گرفتن یا سپردن فرزند به بهزیستی دارد که می توانند نشان از استرس و درگیری ذهنی ایشان باشد ، مراجعه ایشان به متخصص اعصاب و روان جهت ارزیابی اختلالات خلق و اضطرابی و در صورت نیاز تجویز دارو می تواند در بهبود شرایط ایشان و امیدواری در بهبود فرزندتان نقش بسزایی داشته باشد . 

با تشکر 

دکتر خردمند

خانه توانگری طوبی 

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه