سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

اسکیزوفرنی

پرسش

تاریخ ثبت : 25 فروردین 1398
452  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
پدر من مبتلا به اسکیزوفرنی هست. من در طول این سال ها با مرحله های مختلف این بیماری پدرم دست و پنجه نرم کردم. حتی با اینکه در حال حاضر با ما زندگی نمی کنند و از مادرم جدا شدند، برای آرامش خودشون ارتباط خیلی کمی باهم داریم، در عین حال که از این موضوع رنج می برم اما در واقع در تمام طول زندگی از رابطه ی سالم با پدر محروم بودم. این مسائل نمود کاملا واضحی در زندگی شخصی من داشته و من همیشه در هر موضوعی در نهایت به ریشه ی پدرم برمیگردم. پدر قبل از بیماری، پدر سالار بود و مادر فرمانبردار. حالا مادر تبدیل شده به ترسوترین انسانی که میشه تصور کرد و با ترس هاش توی تک تک تصمیمات و قدم های زندگی من تاثیر گذار هست.

مهمترین سوال :
پدر من مبتلا به اسکیزوفرنی هست. من چطور می تونم خلاء هایی که دررابطه با پدرم رو دارم رو جبران کنم؟ ممنون میشم کمکم کنید تا افسار زندگیم رو خودم به دست بگیرم

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

نعیمه داودی منش
نعیمه داودی منش
18 دی 1398 ساعت 15:24

سلام!

نامه ارسالی تان را خواندم...

در بخش مهم ترین سوال عنوان کردید چطور خلاهای ارتباط با پدر را جبران کنید؟

به نظر می رسد برای پرداختن به این مسئله بازم است به طور دقیق به این خلاها پرداخت...

اینکه در چه حوزه هایی از زندگی اثرگذار بوده ؟

با توجه به بیماری ژنتیکی پدر و‌ نقش مادر به طور حتم خلاها و آسیب هایی را تجربه کرده اید که در حیطه های مختلف می تواند برایتان مشکل آفرین باشد.

به طور مثال می توانید با دسته بندی مسائلتان در زمینه ی تحصیلی-شغلی-روابط بین فردی-روابط با نزدیکان-روابط عاطفی و تجارب و روابط اجتماعی به بررسی این مسئله بپردازید.

در انتهای نامه تان به دست گرفتن افسار زندگیتان را مطرح نمودید. به نظر می رسد زندگی تان در حال حاضر تحت سیطره ی کسی غیر از خودتان است و این مسئله برایتان آزارنده گشته. 

در این بخش‌ بسته ی غیرحضوری توانگرشو می تواند کمک کننده باشد.


امانتدار اعتمادتان هستم_نعیمه داودی منش خانه توانگری طوبی



معرفی مقاله/فیلم
ذهن زیبا

معرفی درس
بسته توانگرشو های 1،2،3

توصیه های پیشنهادی
به طور مثال می توانید با دسته بندی مسائلتان در زمینه ی تحصیلی-شغلی-روابط بین فردی-روابط با نزدیکان-روابط عاطفی و تجارب و روابط اجتماعی به بررسی این مسئله بپردازید. در انتهای نامه تان به دست گرفتن افسار زندگیتان را مطرح نمودید. به نظر می رسد زندگی تان در حال حاضر تحت سیطره ی کسی غیر از خودتان است و این مسئله برایتان آزارنده گشته. در این بخش‌ بسته ی غیرحضوری توانگرشو می تواند کمک کننده باشد.
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه