سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

مشکلات خانوادگی و تاثیر روی ازدواج

پرسش

تاریخ ثبت : 20 آذر 1397
576  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام، من دختر۳۳ ساله، با تحصیلات عالی و کار و درامد و موقعیت اجتماعی و ظاهر خوب هستم، اینا فقط ظاهر قصیه ست! اعتماد به نفس ندارم، احساس بی ارزشی و امکان ترحم و حتی تحقیر از طرف دوستان و احتمالا خواستگارانم در صورت اطلاعشون از شرایط خانوادم دارم. طوری که حتی صمیمی ترین دوستانم (با سابقه دوستی بیش از ۱۵ سال) شرایط خانوادگی من رو حتی تصور نمیتونن بکنن.
انواع مشکلات از اختلاف والدین، توهین و در یک مقطعی اعتیاد در خانواد ام وجو د داشته، پدرم فرد مسئولی نیست، اسکیزوئید و گرندیوزه و.. هیچ وقت اشتباهاتش رو قبول نکرده، که باعث اختلاف شدید من و اون شده، در حدی که اگر درخواستی ازش داشته باشم، قطعا به گروکشی و ازار من میکشونه، حتی اگر در حد شرکت در یک جلسه خواستگاری رسمی باشه.
به همین خاطر نمیزارم روند پروسه ازد واج به خونه برسه، همیشه ی ایراد یا بهانه میگیرم و سریع تموم میکنم.
لطفن، خواهشن ی راهکار بدین! باید چیکار کنم؟ من اگر یتیم بودم ، به تنهایی بخاطر شرایطی که در معرفی خودم گفتم، ادم مقبولی ام،یتیم که تقصیری نداره! 
ولی الان باید به طرف یا خانوادش در مورد شرایط خانوادم یا رابطه ام با پدرم (که مطمینم منتظر فرصت برای تلافی کردن انتقادهای گاهی اوقات تند من و کانتکتها ی بی مون هست، حتی اگر به قیمت بی آبرو کردن من باشه جلوی دوستام یا خواستگارم باشه) چی باید بگم؟ چقدر بگم؟ اصلا از قبل از روبرو شدن خانواده ها چیزی به طرف مقابل بگم؟
خانواده های شهر ما سنتی هستن و قطعن خانواده طرف مقابل براشون مهمه.
بخاطر اینها ،اینقدر بی دلیل ادمها رو رد کردم، همه فکر میکنند خیلی بدپسند! یا سختگیرم.
با گوش کردن درس تله ها، فهمیدم تله بی ارزشی و رهاشدگی و حتی مهر طلبی دارم
ممنون میشم جواب بدین...

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الناز نیک صور
الناز نیک صور
04 دی 1397 ساعت 13:38

با سلام واحترام خدمت شما همراه گرامی

پدر و مادر در زندگی فرزندان می توانند نقش فعال و موثری داشته باشند، از نوع شغل گرفته تا رفتارهای اجتماعی آنها که به شکل های مختلف تاثیر گذارند.
یکی از مشکلاتی که از جانب والدین خصوصا از جانب پدر، برای فرزندان خیلی آسیب زاست، داشتن مسئله اعتیاد است. در چنین شرایطی اگر فرزندان در شرف ازدواج باشند، تصمیم دیگران نسبت به وصلت با این خانواده ها خیلی سهل نخواهد بود.

اعتیاد پدر مسیله ای نیست که به شما ربطی داشته باشد و دیگران، شما را در این موضوع مقصر بدانند. اما قبول دارم که اختلاف والدین و اعتیاد یکی از اعضای خانواده در سرنوشت دیگر اعضا نقش مهمی را ایفا می کند و بیان این موضوع به دوستان و یا خواستگار کار سختی به نظر می رسد.

اما دوست عزیز ، پیشنهاد می کنم به موقعیت خود مجددا نگاهی بیندازید و ببنید با وجود پدری که اعتیاد دارد و اختلاف والدین الان در چه جایگاهی هستید؟ آیا به موفقیت شغلی و حرفه ای نرسیدید؟ آیا ناامید شده و خود را رها کردید؟

خیر، شما با وجود این مسایل و مشکلات در خانواده به جایگاه اجتماعی خوبی دست پیدا کرده اید و توانسته اید خود را بالا کشیده و در تله اختلافات خانوادگی گیر نکنید. این توانمندی شماست.

قبول دارم برای تمامی افراد در بحث ازدواج خانواده رکن مهمی است اما بحث بعدی خود فرد و خلقیات و افکار و جایگاه اجتماعی وی و دیگر ملاک های مرتبط با ازدواج است که خانواده تنها یکی از این ملاک ها را شامل می شود.

شما به جای خواستگاران خود فکر می کنید و به جای آنها تصمیم می گیرید و نهایتا بدون مطلع بودن آنها از شرایط پاسخ منفی می دهید.

نیازی نیست در وهله اول شرایط خانوادگی خود را بیان نماید اما زمانی که متوجه شدید بحث آشنایی به ازدواج ختم می شود باید به فرد مقابل خود شرایط را توضیح دهید. شرایط را همانگونه که هست بگویید نه غلیظ تر از آن و نه ساده تر از آنچه که هست.

به خودتان اعتماد داشته باشید. شما ویژگی هاای دارید که می تواند اعتیاد پدر را کم رنگ تر کند.

مَایفْتَحِ اللَّهُ لِلنَّاسِ مِنْ رَحْمَةٍ فَلا مُمْسِکَ لَهَا وَمَایمْسِکْ فَلا مُرْسِلَ لَهُ مِنْ بَعْدِهِ؛
حقیقتاً هیچ کسی نمی تواند مانع نزول رحمت الهی بر انسان شود و اگر خداوند رحمتی را از شخصی دریغ دارد، هیچ کس نمی تواند آن رحمت را بر وی فرود آورد(فاطر)


الناز نیک صور- درمانگر

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه