سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

رابطه با مردی که قبلا طرد شده

پرسش

تاریخ ثبت : 25 آذر 1397
1,035  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با سلام. دختری ۳۸ ساله هستم که پس از یک دوره تقریبا ۴ ساله تنهایی اخیرا وارد ارتباط با آقایی شدم که قبلاً یک رابطه ۵ ساله داشته با دوست دخترش و گویا خیلی صمیمی هم بودن. خانم یکسال و نیم پیش برای تحصیلات از کشور خارج شده و موقع خروج با این آقا کات کرده والان در ارتباط نیستن. حالا در رابطه جدیدمون علی رغم اینکه از لحاظ شرایط خیلی با هم سازگاری داریم و علاقه مندیم به هم، ایشون از پررنگ شدن رابطه می‌ترسه تا جایی که میگه ارتباط نزدیک نداشته باشیم و همو نبینیم. میگه ترس داره از اینکه یکسال دیگه این خانم برگرده و ممکنه بخواد برگرده بهش و ارتباطشون رو دوباره شروع کنند و اونوقت من به عنوان یه دختر حساس ضربه بخورم. حقیقتا این مسئله خیلی ذهن منو درگیر کرد به طوریکه زیاد در موردش صحبت کردیم و ایشون میگه شما از همه لحاظ از اون خانوم بهتری و منم دوستت دارم ولی مشکل من خاطرات ۵ سال رابطه با اونه. در نهایت من یک هفته بهش وقت دادم که فکرشو با خودش بکنه و تصمیم بگیره. ضمن اینکه بهش گفتم من اگر برم دیگه بازگشتی تو کارم نیست.
الان مشکل اینه که اولا من حس میکنم خودم دچار تله رهاشدگی شدیدم و واقعا دارم اذیت میشم از ترس رفتنش. ثانیا اونم درگیر نفر قبلی که احتمال بازگشتش شاید بیست درصد باشه. ممنون میشم راهنماییم کنید برای تصمیم گیری در این رابطه و اینکه آیا راه حلی هست که بتونم ایشون رو مجاب به ادامه راه کنم با توجه به ارتباط خوبی که داریم با هم؟ و اینکه آیا ادامه این ارتباط با توجه به حال ایشون صحیح هست؟

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
04 دی 1397 ساعت 18:59

با سلام واحترام

از اینکه راهنمای شما هستم خرسندم

با توضیحاتی که در نامه تان است چند مورد‌ِ قابل توجه وجود دارد اول اینکه از سمت این آقا رابطه قبلی به طور کامل تمام نشده ودر حرفهایشان هم امید به ارتباط مجدد با اون خانم وجود دارد وبه نظر میرسد برقراری رابطه با شما برای این آقافقط به عنوان سرگرمی وتنها نبودن وجایگزینی فرد دیگر در رابطه عاطفی است وگرنه به رابطه جدی با شما فکر نمیکنند، بنابراین حتی اگر رابطه خوبی بین شما برقرار باشد ،شما نمیتوانید به رابطه جدی با این آقا امیدوار باشید . از طرفی اگررابطه شما با این آقا ادامه دار شود ،در این رابطه دلبستگی ایجاد شده مانع از دل کندن شما از این رابطه میشود واز طرف دیگر موقعیت هایتان برای ازدواج را از دست میدهید، بنابراین زمانی میرسد که شما نه راه پس دارید ونه راه پیش ودر نهایت این شمایید که آسیب میبینید.

بنابراین پیشنهاد من به شما اینست که هدف از رابطه تان را روشن و واضح بیان کنید وبرای یک رابطه پایدار وسالم سرمایه گذاری کنید.از برقراری رابطه با افراد بی تعهد، تنوع طلب وبی ثبات اجتناب کنید چرا که این روابط هرچند اندک ولذت بخش میتواند احساس رهاشدگی شما را تقویت کند.

باسپاس از اعتماد شما

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه