سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

با تغییر ناگهانی و کاریکاتوری شوهرم چه کنم؟

پرسش

تاریخ ثبت : 04 دی 1397
1,152  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
شوهر ۳۶سالم یهو تصمیم ب تغییر چکشی گرفته.بلد هم نیس!مردی با انرژی انیمایی خیلی زیاد و انیموس داغون جوری که گله ی اول من تو این ده سال زندگی عدم اقتدار ایشون بود.مخصوصا که بستر خانوادگیش هم پر از این خاله زنکیا بود که اتفاقا اقتدار بیشتری میطلبید.کل این سالها بار حفاظت از خانواده و جنگندگی افتاد رو دوش من که اونقدرها هم بلد نبودم و خودم یه دختر بیس ساله نازک نارنجی بودم که اتفاقا حمایت میخواست.کلی خودمو قوی کردم. تازه آقا شاکی هم هس که تو چرا نرم و لطیف نیستی! خوب تو مگه بستری برا لطافتم میذاری؟ و حالا بعد از ده سال یادش افتاده مرد باشه شده ی وحشی تمام عیار هر روز تهدیدم میکنه ب تموم کردن این زندگی و شدیدا با کوچکترین چیزی در من ک خوشش نیاد واکنش نشون میده یه اقتدار کاریکاتوری که بیشتر شبیه توحشه! تا کی طول میکشه ب تعادل برسه و اصن میرسه ب تعادل؟ وظیفه من چیه؟ اختلال تمرکز هم داره و خیلی منفعله ،سکسش هم که ناسور!بچه یک و نیم ساله داریم.پدر و مادر خیلی ضعیفی هم داشته و از همون فامیل تو کل بچگی خیلی اسیب دیدن، ب جاش برادر کوچکترش خلاف همسر من یه آدم ب شدت حمله کن و تخریب گر

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
09 دی 1397 ساعت 14:05

سلام دوست گرامی


نامه شما را خواندم. متوجه احساس ناخوشایندتان بابت وضعیت کنونی شدم. اینکه پس از گذشت ده سال ، تصمیم گرفته اند تا جبران افراطیِ فردی شوند که سالها از موضوع تسلیم و انفعال رفتار می نموده؛ موجب بروز تنش ها و آسیب هایی جدی برای طرفین شده است. با این حال، اشاره داشتید که در جنبه هایی از رفتارهای ایشان ،  با نواقص و اشکالاتی قابل تامل ، مواجه هستید. نقصِ توجه ، اختلال در روابط جنسی، رفتارهای منفعالانه بخشی از مشکلاتی ست که طبیعتاً بر عملکرد و محتوای روابطِ مشترک، تاثیر جدی می گذارد. 


هرچند نمی توان دوران کودکیِ ناگوار با داشتن والدینِ ناکافی همسر را نادیده گرفت. با این وجود، در این شرایط لازم است ایشان برای بررسی بهتر وضعیت خود به روانپزشک مراجعه نمایند تا به موازات آن،  مراجعه ی طرفین به زوج درمانگر بتواند در شناسایی الگوهای ناسازگارِ و راههایِ احتمالیِ بهبودِ آن سودمند باشد. لذا چنانچه این شرایط بدون درنظر گرفتن مداخله ی حرفه ای رها شود،  احتمالِ رسیدن به تعادل و حداقل رضایت  زناشویی، بسیار کمرنگ خواهد بود.


با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری

خانه توانگری طوبی

ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 30
کارآمدی پاسخ : 10
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه