سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

بیان کردن اینکه رابطه ای در گذشته داشتم و ناراحت شدن نفر جدید زندگیم

پرسش

تاریخ ثبت : 20 دی 1397
867  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
به تازگی با فردی اشنا شدم که با توجه به ارتباط کاری قبل از ان متوجه شدیم خلق و خوی نزدیک بهمی داریم و ارزش هایی برایشان مهم هست که برای من نیز مهم بود و همین باعث نزدیکتر شدن ما بهم شد.
در دورانی که هنوز دوستی و رابطه ما اغاز نشد وقتی ایشون گذشته خودش رو تعریف کرد, من هم براش از گذشته م گفتم و حالا که تو رابطه جدی با هم هستیم به صورت دوره ای گاهی بهم بیان میکنه که از سر دوست داشتن زیادت نمیخواستم قبل از من کسی رو دوست داشته باشی و وقتی بهش فکر میکنم دیوونه میشم و ...
کمک کنید باید چکار کنم
به صورت قاطع میتونم بگم احساسی که تو رابطه کنونی ام دارم تجربه میکنم را به هیچ شکلی تو رابطه قبلیم نداشتم و این فرد برای من خیلی خاصه.و البته من هم برای این فرد.
حرفی که میزنه هم بهانه ای برای اتمام رابطه نیست که همش در تلاش برای حل و فصل این فکر ازار دهنده ست.
#گذشته#خاطرات#رابطه قبلی

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
28 دی 1397 ساعت 23:39

درود بر شما

به طور کلی درباره بیان گذشته به شریک عاطفی؛ بهتر اینست که چنانچه رابطه جدی شد و به سمت ازدواج رفت، قبل از حضور رسمی آقاپسر با خانواده، مسئله رابطه قبلی به اطلاع ایشان برسد. البته گفتن جزئیات لازم نیست و کلیات مسئله کفایت می کند (یک رابطه داشتم، مدتش انقدر بود، به این دلایل تمام شد، در حال حاضر مسئله مهم من شما و علاقه ای است که به شما دارم).

اما وقتی آگاهی از این مسئله سبب دغدغه خاطر ایشان شده در حدی که به شما می گویند " وقتی بهش فکر میکنم دیوونه میشم" بهتر است شما دقت بیشتری بفرمایید. مقدار کمی حساسیت در یک رابطه جدی وجود خواهد داشت اما نه در حدی که ایشان ابراز کرده (دیوانه شدن). چنین حساسیتی ممکن است وجود برخی مسائل درخصوص ایشان را مطرح کند که البته تشخیص آن به عهده رواندرمانگر است. با توجه به اینکه نوشته اید " همش در تلاش برای حل و فصل این فکر ازار دهنده ست" مراجعه به یک درمانگر می تواند به شما کمک کننده باشد.

معمولاً ریشه چنین رفتارهایی یک واکنش روانشناختی است که در برابر احساس تهدید و یا ترسِ از دست دادن و یا فقدان یک رابطه ارزشمند ایجاد می شود و بهتر است مداخله حرفه ای صورت بگیرد.


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری- خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه