سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

کم توجهی و اضطراب

پرسش

تاریخ ثبت : 21 دی 1397
664  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با سلام
کم توجهی
من حدود 5 سال هست که نسبت به محیط اطراف هوشیاری ندارم و انگار چشمام خوب نمیبینه،انگار تو برزخ هستم یا تو خوابم.
وقتی راه میرم متوجه دور و برم نیستم،چند بار نزدیک بود ماشین بزندتم.
جلوی پای خودمو نمیبینم،حرکاتم کند شده و موقع پیاده روی هی میخورم به بقیه.نمیتونم فکر کنم یا درس بخونم،نمیتونم بخوابم،اصلا خسته نمیشم حتی اگه زیاد کار کرده باشم فقط احساس درد میکنم تا خستگی.
دکتر چشم رفتم و چشمام سالم بود و mri مغز کردم مشکلی نداشتم.
من دوست دارم یه چیزی رو انجام بدم و قلبم برای اون کار میتپه ولی وقتی میام انجام بدم انگار اصلا حواسم نیست.
فکرم هم مشغول چیز خاصی نیست که بگم حواسم پرت میشه.
از انجام کارهای روزمره محرومم.
اضطراب
من از کودکی بسیار در موارد اضطراب خودمو گم میکنم و دست و پام میلرزه و اضطراب اجتماعی دارم.
اما اخیرا که آغازش از چند سال پیش از حالت خفیف بوده،الان وقتی در محیط شلوغ بویژه تو کلاس نشستم یه هو همه جور فکر منفی میاد ذهنم و دستم عرق میکنه،تنگی نفس پیدا میکنم،قفسه سینم درد میکنه پ حس میکنم دارم میبینم و اسمم هم به یاد نمیارم.
نظر شما در این 2 مورد؟
ممنون

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

آزاده خردمند
آزاده خردمند
24 دی 1397 ساعت 23:44

سلام دوست گرامی : 

نامه تان را خواندم ، در مورد کم توجهی تان که سابقه آن را از ۵ سال قبل  ذکر می کنید ، برای تشخیص  شرح حال دقیق تری لازم است مثل اینکه کم توجهی تان همراهی با عدم تمرکز دارد بدین معنی که با کوچک ترین محرک محیطی حواستان پرت شود یا مدت طولانی توانایی تمرکز روی موضوعی را نداشته باشید و یا این کم توجهی همراهی با فراموشی کارها و اتفاقات روزمره ، نوسان خلق ، بی قراری ، تصمیمات لحظه ای و آنی  ، عدم توانایی در سازماندهی امور وایجاد نظم و به تعویق انداختن کارها دارد یا نه ؟  که این موارد به نفع اختلال کم توجهی و بیش فعالی بزرگسالی است که برای ارزیابی دقیق تر آن توصیه به مراجعه به متخصص اعصاب و روان می کنم ، در کنار بی توجهی از اضطراب نیز شکایت دارید که سابقه آن از دوران کود کی و بیشتر به صورت اضطراب اجتماعی بوده که اختلالات اضطرابی نیز روی توجه و تمر کز فرد نیز می توانند تاثیر گذار باشند ، نکته مهم شکل جدید اضطراب است که در این اواخر تجربه می کنید ، نوعی حمله اضطراب به خصوص در مکان های شلوغ به صورت تپش قلب ، درد قفسه سینه ، احساس خفگی و سیلی از افکار منفی مثل احساس مردن یا از دست دادن کنترل که در حمله هراس شاهد آن هستیم ، این اختلال اضطرابی به خوبی به درمان دارویی جواب می دهد و در مان به موقع آن از این جهت که جلوی تشدید حملات گرفته شود حائز اهمیت می باشد . در کنار درمان دارویی استفاده از تکنیک های ریلکسیشن و تنفس های عمیق شکمی در هنگام حمله ویا انجام منظم مدیتیشن و یوگا نیز مفید می باشد . در انتها به شما توصیه می کنم برای ارزیابی دقیق تر هر دو مورد به متخصص اعصاب و روان مراجعه کنید . 

با تشکر فراوان 

دکتر خردمند ، متخصص اعصاب و روان

خانه توانگری طوبی 

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه