سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

تله رهاشدگی

پرسش

تاریخ ثبت : 09 بهمن 1397
789  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام مدتی پیش سوالی ازتون پرسیده بودم در ارتباط با تناقض هاچند شب پیش در لایو دکتر شیری احساس کردم احتمالا ایشون تله رها شدگی داشتن استرس دارن که منو از دست بده و فکر می کنه وقتایی که مثلا من میرم جایی هزاران عاشق دل خسته دارم و همیشه میگن امکان نداره شما کسی رو نداشته باشی خوشگلی و کمالات ، درصورتی که من بارها توضیح دادم که من علاقه ای به این روابط ندارم و به شخصی که نیستم تعهد دارم تا خودش بیادخلاصه اینکه بعد از صحبت های من که هدفشونو پرسیدم و انکار کردن مشکلی نداشتیم با هم تا اینکه من دوره ای تهران قبول شدم کمتر جایی میرفتم همه میگفتن دوستان مشترکمون عوض شدم و شایعه کردن که با کسی دوستم ازدواج کردم ، ایشونم دیگه رفتاراشون عوض شد خشک شدن تا چواب سربالا دادن و محدود کردن تو کارم منم سکوت کردم تا اینکه با بهانه های الکی منو از کارم بیرون کردن یه جورایی که بهم گفتن از گروه لفت بدید و کنسل و... در صورتی که من کوتاهی نکرده بودم در مقابل متوجه شدم کنسل نشده انگار مشکل من بودم .عکس العمل من چی باید باشه؟ چیکار می تونم بکنم؟هم کارمو از دست دادم هم کسی که دوسشون داشتم ؟البتهمغرورم هست

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
29 بهمن 1397 ساعت 11:44

سلام بارانا گرامی


توضیحات شما رو خوندم. 

در جایی در متن اشاره داشتید :

... ایشونم دیگه رفتاراشون عوض شد خشک شدن تا چواب سربالا دادن و محدود کردن تو کارم   منم سکوت کردم...


وقتی در چنین موقعیت هایی قرار می گیرید و پاسخ مقابله ای تان تسلیم و سکوت است پیام ها و توضیحات احتمالی تان نادیده گرفته می شود. ابهام افزایش پیدا می کند و در ادامه احتمالا باورهای فرد مقابل رو تقویت می کند. 

ما فارغ از نتایج یک رابطه، سعی خواهیم کرد با توضیحات خودمان ضمن اعتبار بخشیدن به نگرانی های فرد مقابل، خود را درگیر باورهای ناکارامدشان نکنیم در عین حال بتوانیم سوئ تفاهمات را به سهم خودمان برطرف نماییم. بیش از آن ممکن است درگیر رابطه ای شوید که خود را موظف خواهید دانست تا مسئولیت باورهای ایشان را نیز به عهده بگیرید.


با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری

خانه توانگری طوبی

ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 30
کارآمدی پاسخ : 10
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه