سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

سردرگمی در رابطه‌

پرسش

تاریخ ثبت : 24 اردیبهشت 1398
709  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام؛
26 ساله هستم
یک سال و نیم هست از طریق تلگرام با خانمی که 4 سال از خودم کوچیکتره آشنا شدم، برنامه ایشون این بود ایران درس بخونه و ما قصدمون ازدواج بود اما ایشون برای ادامه تحصیل به خارج رفت، چون همدیگه رو دوست داشتیم نتونستیم جدا شیم. ازش خواستم شرایطمون رو با خانوادش مطرح کنه ولی توی همون صحبت اول با مخالفت شدید مادرش روبرو شدیم. خودم تحصیل کرده و شاغل هستم و مرتبه اجتماعی خوبی دارم. همدیگه رو دوست داریم ولی مخالفت‌هایی هست که ازش میخوان با کسی آشنا بشه که بتونه کارای اقامتش رو در خارج از کشور سهولت ببخشه، نه من که ایرانم. من هم به عنوان ادامه تحصیل و بیشتر برای نزدیک شدن این ارتباط قصد ادامه تحصیل داشتم به کشوری که ایشون هستن و قید کار خیلی خوبم رو بزنم، ولی وقتی میبینم بعد از صحبتهای مادرش، پارتنرم از نظر عقلی ارتباط ما رو مردود میدونه ولی از لحاظ عاطفی خیلی وابسته است به من، من رو دچارتردید کرده که چیکار کنم.

مهمترین سوال :
سوال اصلی بنده از شما عزیزان این است که الان من چیکار باید کنم؟ با ایشون ارتباطم رو قطع کنم؟ یا میتونم امیدوار باشم به درست شدن ماجرا؟ چون همدیگه رو دوست داریم.

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
29 آذر 1398 ساعت 22:21

سلام دوست گرامی

وقت شما بخیر


در پاسخ به  پرسش  تان به نظر می رسد موانعی وجود دارد که موجب می شود تصمیم شما جهت سرمایه گذاری عاطفی و روانی روی این رابطه با وقفه مواجه شود. با توجه به اینکه تردیدهایی جدی سد راه انتخاب دوست تان، برای نزدیک تر شدن این رابطه وجود دارد؛ بنابراین در شرایط کنونی رها کردن کارتان به انتظار نزدیک شدن به این رابطه در این وضعیت منطقی به نظر نمی رسد.

ماندن در تعارض میان موانع و وابستگی های عاطفی این رابطه، بیش تر طرفین را  دچار سردرگمی ، بی عملی و وابستگی های فزاینده کرده است. لذا بهتر است در این مقطع زمانی کمی به خودتان فرصت بدهید. 


دوست داشتن به تنهایی کافی نیست. این جمله را حداقل با سه بار تاکید منظور نمایید. موانع و چالش های این رابطه را فارغ از وابستگی های اجتناب ناپذیرش با دقت در نظر بگیرید. اولویت ها ، خواسته ها و ویژگی های شخصیتی ، روانی، عاطفی،فرهنگی،فکری،مالی و جنسی یکدیگر را به صورت شفاف مورد ارزیابی قرار دهید. اینها معیارهای لازم برای شروع و تداوم یک رابطه هدفمند و پایدار است. تا بتوانید ضمن توجه کافی نسبت به آنها ، تصمیم کارامدی را اتخاذ نمایید.


با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری


معرفی درس
بسته ازدواج مثبت 360
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه