سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

شریک عاظفیم گروه های کره ای را دنبال میکند

پرسش

تاریخ ثبت : 16 بهمن 1397
830  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام وقت تون بخیر
چندوقتی است با دختری که بهش علاقه دارم، تصمیم به ازدواج داریم و الان منتظر نظر خانواده ها هستیم.
همه ویژگی های همسر ایده آل اینده ام رو داره اما فقط یک مورد هست که سخته هضم کردنش برام
ایشون band و گروه های کره ای رو دنبال میکنن که هم پسر هستن و هم دختر، این مسئله منو ازار میده و ترس از مقایسه شدن دارم در اینده و زندگی مشترک
نوعی حسادت به این مسئله د ارم، با خودشون هم این مسئله رو در میون گذاشتم و بعد ابراز علاقه اش بهم، گفت که " به عنوان یه خواننده از تیپ و قیافشون خوشم میاد و اولین چیزی که برام مهم بود شخصیت و ویژگی های طرف مقابلم بود و هست. اینکه یه نفر تیپش با اونا فرق میکنه دلیل نمیشه که بگم نه این ادم ایده ال من نیست و این حرفا "
حس میکنم حساسیت زیادی دارم به این مسئله نشون میدم ولی فقط یه بار باهاشون صحبت کردم که این جوابهارو بهم دادن و اینجوری توضیح دادن.
سوالم اینکه بنظرتون این حس حسادت، بخاطر ترس از مقایسه شدنه؟و اینکه ایشون این گروه هارو دنبال میکنه رو بااید بپذیرم و به اینکه ایشون از اهنگای این گروه ها خوش شون میاد احترام بذارم؟و بی تفاوت باشم نسبت بهش؟

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
12 اسفند 1397 ساعت 09:36

سلام محمد عزیز

وقت شما بخیر


من نامه شما را خواندم. نگرانی تان قابل درک است. با این حال بیایید کمی پشت این نگرانی ها را باهم ببینیم. اینکه آدمها در گرایشات هنری و موسیقیایی خودشون، ترجیحاتی دارند بعنوان یک فکت،  اجتناب ناپذیر خواهد بود. خب؟  با این حال چه می شود و چه فکری از سرتان رد می شود که این ترجیحات را به مورد مقایسه شدن و بی تفاوتی ایشان نسبت به خودتان تلقی می کنید؟  وقتی تصور کنید دارید مقایسه می شوید چه فکری از سرتان عبور میکند ؟ در مورد خودتان؟ چه احساسی تجربه می کنید؟ پشت نگرانی از مورد مقایسه واقع شدن چه باور مرکزی و چه نگرانی نهفته ؟ ترس از پس زده شدن؟ ریجکت شدن؟ مورد بی توجهی واقع شدن؟ دوست داشتنی نبودن؟ رهاشدن؟ بی ارزش شدن؟ 


اینها هر کدام باورهای مرکزی ما را در خصوص یک رویداد مثل علاقه نامزدتان به گروه موسیقی جهت میدهند. و شما چیزی را از این علاقه دریافت می کنید که نگرانی ها و افکار خودکار شما به دنبال آن است. این که ممکن است بر این باور باشید یک رابطه بی ثبات است - من تنها خواهم شد- من دوست نداشتنی و بی ارزشم- اینها می توانند خوراک تله های شما در روابط باشند. که آنها را فعال میکنند و باعث می شون برداشت شما از موقعیت ها همانی باشد که تله هایتان تایید می کنند. بدون آنکه فکت های لازم برای آن واقعه را در اختیار داشته باشید.


محمد عزیز شما لازم نیست خودتان را با بایدها ملزم به کاری کنید. وقتی نشانه ها و فکت ها را بدون آغشته شدن به باورهای مرکزی ناکارامد، در نظر می گیرید بهتون کمک میکنه تا آنها را بهتر بپذیرید،  بدون آنکه مجبور باشید مدام هر دفعه آن احساسات را به دریچه باورهایتان ببرید و پس از آغشته شدن به تردیدهایتان ، تجربه شان کنید. بی تفاوتی به معنای پاسخ اجتناب از واقعیت است. لذا شما و ایشان برای یکدیگر آدمهای مهمی هستید و بی تفاوتی نمی تواند مشکلات را حل کند. بلکه باعث می شود آنها را نبینید. مسائل و دغدغه های خودتون رو بدون آنکه روی باورهای خودتان لنگر بیاندازید بشنوید. 



با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری

خانه توانگری طوبی




معرفی درس
ساختن رابطه عاطفی بدون شکست
بسته کامل مجموعه شخصیت سالمتر من (4 جلسه)
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه