سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

مردد بودن برای ازدواج با دوست پسرم

پرسش

تاریخ ثبت : 11 دی 1397
874  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من ودوست پسرم 4 ساله ک باهم دوستیم. هردو23ساله،اولش من تصمیم ب ازدواج باهاش رو نداشتم و فقط جنبه دوستی و آشنایی داشت. ولی اون خیلی بهم علاقه داره و از اول من رو برای ازدواج میخواست. از نظر موقعیت اقتصادی خونوادش از سطح خونواده ما پایین تره. همینطور سطح فرهنگیشون. من اینا رو از اول هم میدونستم وقتی باهاش دوست شدم. ولی هدفم از اول ازدواج نبود و میخواستم بیشتر باهاش آشنا بشم.
حدود یک ساله ک تصمیم گرفتیم ازدواج کنیم و مهاجرت کنیم. در این مدت هر راهی ک برای مهاجرت انتخاب کردیم اون پولشو نداشت ک بخوایم بریم. پدرش حمایتش نمیکنه وخودش باید مخارج ازدواج و مهاجرت فراهم کنه. ولی درآمدش هنوز در حدی نیست ک بتونه اینا رو ساپورت کنه. اگر هم بخوایم ایران بمونیم باید 2سال سربازی بره و بعد از اون 2 سال کار کنه تا پس انداز کنه برای ازدواج. میدونم ک میتونه موفق بشه من واقعا توو این رابطه خیلی چیزا رو تحمل کردم. بخاطرش ازخودم گذشتم ولی چند ماهی میشه ک دیگه خسته شدم ازین وضعیت و میخوام جدا بشم ازش.واسه من موقعیت ازدواج مناسب و در حد خودم کم نیست ، ولی مرددم بازم. نمیدونم اگه جدا بشم تصمیمم درسته یا نه

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
19 دی 1397 ساعت 13:28

درود بر شما

ازدواج تصمیم مهمی در زندگی است که می تواند بر سایر ابعاد زندگی ما تاثیر بگذارد، بنابراین لازمست با دقت و تفکر صورت بگیرد.

آنچه که بیش از هر چیز در محتوای نامه تان وجود دارد تردید زیادی است که نسبت به این آقا دارید. 19 سالگی که سن شروع رابطه شما بوده زمانی نبوده که فرایند ایجاد فردیت و کسب بلوغهای ازدواج به طور کامل صورت گرفته باشد. ضمن اینکه شما از همان ابتدا هم تصمیم به ازدواج با ایشان را نداشتید و صرفاً رابطه دوستی را آغاز نمودید. یعنی در سنی که هنوز هیجانات دوره نوجوانی وجود دارد با فردی که تصمیمی درباره او نداشتید جز دوستی معمولی وارد رابطه شدید.

در حال حاضر برای اینکه بتوانید تصمیم مناسبی بگیرید لازمست خود و انتظارات تان از زندگی مشترک و احساستان را به خوبی بشناسید. یعنی شما باید:

  • ابتدا بدانید از زندگی مشترک چه می خواهید؟
  • چطور شد که به فکر ازدواج با ایشان افتادید؟ چه نکاتی در ایشان بود که شما را به این نتیجه رساند؟
  • چه دلایلی سبب تردید شما شده؟
  • چک کنید آیا آنچه که مطلوب شماست با شرایط کنونی این آقا همخوانی دارد؟ مثل شرایط اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، خانوادگی و...
  • مهمترین ملاکهای همسر آینده در نظر شما چیست؟ و این ملاکها را تا چه اندازه در ایشان می بینید؟
  • آیا در حال حاضر، ایشان را مناسب ازدواج با خودتان می دانید؟ 
  • آیا چشم انداز زندگی با ایشان را برای خود مثبت تلقی می کنید؟

پاسخ صادقانه به پرسشهای بالا می تواند به شما کمک کند که بتوانید تصمیمی آگاهانه بگیرید. شاید برای شما بهتر باشد که ابتدا بلوغهای ازدواج را در خودتان چک کنید و مطمئن شوید آنها را احراز نموده اید، سپس برای تصمیم به این مهمی، در ذهن خود فایلی باز کنید. وقتی خود و ایده آلهای تان را بشناسید، می توانید انتخابی متناسب با اولویت های خود داشته باشید. توجه بفرمایید که مفاهیمی مانند موقعیت مناسب و مورد در حد خودم، مفاهیمی است که به شما برمی گردد. یعنی این شما هستید که با در نظر گرفتن خواسته ها و ارزشهای خود، تعیین می کنید که کدام خواستگار برای شما متناسب تر خواهد بود.


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری-خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه