سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

سن بیشتر دختر در ازدواج

پرسش

تاریخ ثبت : 23 بهمن 1397
454  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام. من و یکی از همکارانم حدودا هشت ماهه با هم آشنا شدیم و تصمیم داریم ازدواج کنیم. من ۲۸ و ایشون ۲۶ ساله. خانواده ایشون به خاطر سن، با این موضوع مخالفند و دلیلشون هم اینه که در میانسالی به خاطر مسائل جنسی و زودتر شکسته شدن خانوم ها به مشکل میخوریم. همین طور فکر میکنند در این ازدواج ها حتما یا دختر مشکلی داره که دیر ازدواج کرده یا پسر مشکل‌ داره که قبول کرده با یه دختر بزرگتر ازدواج کنه. بعد از اولین جلسه ملاقات، مادر ایشون با ظاهر و رفتار من مشکلی نداشت و تنها دلیل مخالفت شون رو مواردی که گفتم میدونستند. پدرش میخواد با پدر من صحبت کنه ولی ما فکر میکنیم این موضوع بیشتر برای پیدا کردن دلایل منفی دیگه هست و یا ابراز مخالفت شون به خانواده من. من فکر میکنم ملاقات شون با خانواده من در این شرایط وضع رو بدتر میکنه. مادرم از این موضوع اطلاع داره، ولی خواستیم بعد از موافقت خانواده ایشون به پدرم بگیم.

مهمترین سوال :
به نظرتون چطور با این موضوع برخورد کنیم که بدون ایجاد ناراحتی و دلخوری بتونیم موافقت شون رو به دست بیاریم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
28 فروردین 1399 ساعت 13:08

باسلام واحترام

در رابطه با موضوعی که مطرح فرمودید ،قابل درک است که تفاوت در نظام فکری دونسل باعث ایجاد اختلافات و وجود تعارض های بسیاری گردیده.بنابراین برای حل این تعارضات باید با صبوری وعاقلانه عمل کرد،به دور از هر تنش وجنجالی.

باتوجه به اینکه رضایت خانواده ها ی دختر و پسر در ازدواج بسیار مهم است ،پس باید دید که این مخالفت قابل مذاکره است یا خیر.موارد قابل مذاکره از موارد غیرقابل مذاکره را بایدتفکیک کرد.

مواردی مانند اختلاف سنی، خانوادگی و ازدواج مجدد قابل گفت و گو هستند و مواردی مانند اختلاف سلامت روانیو شخصیتی قابل مذاکره نیست.

مسئله تفاوت سنی به شرط معقول بودن آن از جمله موارد قابل مذاکره میباشد .

بسیاری از والدین بر این باورند که اختلاف سنی برای دختران و پسران به منظور ازدواج الزامی است. این بحث درستاست  اما آنان این نکته را در نظر نمیگیرند که اختلاف سنی در ابتدا برای همگان مشکل ساز نیست به این معنی کهبسیاری از دختران وپسران در سال های اخیر با اختلاف سنی کم و یا با سنی یکسان ازدواج کرده و زندگی خوشی را تجربهکرده اند اما بعضی نیز با همین شرایط دچار مشکل می شوند درواقع این موضوع بسته به بلوغ فکری و آن خواستفرد از زندگی دارد و شرایط فکری زوجین است که وضعیت زندگی و شرایط آن را رقم می زند.

اما در اینزمینه شما نباید دچار پیش داوری شوید.اجازه دهید پدرتان در جریان این رابطه باشد.اجتناب کردن باعث میشود خلاف آن اتفاق بیفتد.در هرصورت صحبت کردن ومنطقی برخورد کردن میتواند باعث کاهش حساسیت نسبت به این موضوع شود.بهتر است این ملاقات رخ دهد اما ذکر چند نکته در آن دیدار مهم است.اینکه جدا از بحث سن، باید بلوغ های ازدواج وآمادگی برای ازدواج وجود داشته باشد که با فرصتی که برای آشنایی به شما وطرف مقابلتان داده میشود این شناخت حاصل شود.ضمن اینکه مشاوره پیش از ازدواج میتواند در این مشکل به شما کمک کند که در صورت عدم وجود مشکل،با خانواده هایتان صحبت کند ودر این زمینه نظر تخصصی را ارائه دهد.اما موضع گیری شما وطرف مقابلتان وهرگونه بحث میتواند به مقاومت بیشتر خانواده ها بیانجامد.

باسپاس از اعتماد شما

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
عشق چیست؟

معرفی درس
ازدواج مثبت
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه