سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

با دوراهی در رابطه چه کنیم ...

پرسش

تاریخ ثبت : 07 خرداد 1398
784  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام ... مدتیه که وارد یک رابطه ای شدم که درک متقابل نسبی از هم داریم و نسبتا رابطمون رابطه ی خوبیه یعنی با هم خوبیم ولی احساس میکنم که خانواده ی طرف مقابل من از لحاظ سطح فرهنگ خانواده پایین تر از خانواده من قرار داره و این تفکر گاهی چنان فشار ذهنی برام میاره که میخوام قید رابطه رو بزنم از طرفی گاهی عشق من نسبت به رابطم خوب و حتی عشق اتشین میشه نسبت طرف مقابلم ... یعنی احساسم نسبت به رابطه ام یک سیر نزولی و صعودی شدیدی داره ...

مهمترین سوال :
امکانش هست در این مورد و در مورد این احساسات راهنماییم کنید

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
05 مهر 1398 ساعت 18:26

با سلام واحترام

با توجه به آنچه مطرح فرمودید به نظر می رسد درصدد این هستید که این رابطه هدفدار باشدو به ازدواج برسد ، اما نکاتی حائز اهمیت وجود دارد که در صورت توجه به آنها میتوانید رابطه تان را اصولی هدایت فرمایید.بی شک ازدواج یکی ازمهمترین تصمیمات زندگى هر انسانی است و موفقیت یا شکست در آن سرنوشت ساز خواهد بود. ازدواج و زندگى مشترک وقتى ثمر بخش، سودمند و ماندگار است که روحیه‏ ها، و طرز تفکر دو طرف، همسو و نزدیک باشد. 

برای رسیدن به یک شناخت درست ومنطقی ابتدا نیاز است که هیجان رابطه متعادل شود تا شما بتوانید نقاط ضعف وقوت طرف مقابل را شناسایی کنید، تا زمانیکه احساسات شما نسبت به طرف مقابلتان در نوسان است وگاهادر اوج احساس قرار دارید وبه قول خودتان عشق آتشین را تجربه میکنید، نمی‌توانید تصمیم درستی بگیرید.بنابراین باید تا زمانیکه هیجان رابطه اینگونه افت وخیر دارد وطرفین نسبت به یکدیگر از هیجان خاصی برخوردارند باید دست نگاه داشت واقدامی برای جدی شدن رابطه نکرد.

در رابطه آیتم های مهمی وجود دارد و قرار است در ازدواج رعایت شود، بررسی بلوغ های ششگانه ازدواج( جن سی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، معنوی وعاطفی) وهماهنگی یا سنخیت شخصیت میباشد. اینها در صورتی است هر دو دارای سلامت روانی باشند .

برای بررسی این موارد بهترین راهکار ورسیدن به نتیجه درست مشاوره پیش از ازدواج است.

همچنین برای  بررسی بلوغ  فرهنگی قرار نیست که هر دوطرف از هر نظر مشابه باشند اما پیشنهاد میشود در این زمینه به مواردی در این زمینه توجه فرمایید:

فرهنگ مبحث بسیار پیچیده ایست که شرایط مختلفی روی آن تاثیر می گذارد. فرهنگ یعنی بایدها و نبایدهایی که به ما می‌گوید چه چیزی درست است و چه چیزی غلط. فرهنگ به ‌معنای مجموعه آداب و رسوم، سنت‌ها، اخلاقیات، مراسم‌ها و... یک خانواده، قوم است. از آنجا که فرهنگ‌ها با هم متفاوت هستند، بایدها و نبایدهای آنها نیز فرق می‌کند. حتی گاهی نباید یکی، باید دیگری است. برخی باورها از تربیت والدین، فرهنگ جامعه یا آداب و رسوم منطقه فرد ناشی می شود. باورهایی مثل میزان آزادی همسر، وظایف زن و مرد، برابری زن و مرد در شغل داشتن یا کارکردن، ارتباط با خانواده و ارزش های اجتماعی از این دسته است که تفاوت در دیدگاه ها می تواند مشکل ساز باشد. این مسئله غالبا قابل تفاهم و توافق است.تشریفات و مراحل شروع یک زندگی بسیار وابسته به آداب و رسوم وفرهنگ خانواده ها است. نحوه برگزاری مراسم ازدواج، طول مدت نامزدی و عوامل دیگر جزء  فرهنگ می باشد.فرهنگ ،محیط و خانواده ما، رویا های ما و بلند پروازی های ما را می سازند. ممکن است زنی، همسر قانع و محافظه کار بخواهد اما همسر او رویاهای بلند در سر دارد. ممکن است در گذر زمان، ممانعت های زن باعث سرکوب همسر و احساس شکست را به او بدهد. نمونه شدیدتر این مسئله، زنی است که رویای پیشرفت دارد اما همسرش اجازه رویا پردازی به او نمی دهد. لازم است در این زمینه حتما قبل از ازدواج باهم صحبت کنیدو به توافق برسید.بهترین راه این است که برای ازدواج حدالامکان به یک خودشناسی رسیده باشیدو به کسانی که بیشتر به شما شباهت دارند نزدیک شویدقبل از ازدواج لازم است که با آگاهی، هوشیاری و بدون هیچ تعارف یا ملاحظه ای درباره این مسائل صحبت کنیدتا با ذهن خوانی ویا امید به تغییر مسیر را اشتباه نروید.

با سپاس از اعتماد شما

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی


معرفی درس
بسته ازدواج مثبت 360
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه