سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

چطور فراموش کنم

پرسش

تاریخ ثبت : 21 اردیبهشت 1398
1,244  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من با همسرم ۳ سال دوست بودیم و دیوانه وار عاشق هم هستیم و با وجود مخالفت ها جنگیدیم و ازدواج کردیم الان یک و نیم ساله نامزدیم. شوهر من از لحاظ مالی ضعیف بود بود و من با همه چیزش کنار اومدم. ولی چند ماه پیش چتش رو با یه خانم دیدم که چون پاک شده بود دیدم نوشته آخه من دوستت دارم. برای من واقعا سخت بود و خودش گردن نگرفت و با دروغ از سرش باز کرد ولی چند ماه دیگه متوجه شدم با چند نفر دیگه ارتباط داره. من واقعا درهم شکستم ولی ایندفعه قبول کرد و با گریه گفت غلط کردم ... و گفت مینویسم و تعهد میدم اگه یه بار دیگه تکرار بشه خودت طلاق بگیر. من پیش وکیلم رفتم و گفت میتونی طلاق من رو بگیری؟ من واقعا نمیدونم چکار کنم؟ من عاشق زندگیمم، نتونستم بدون اون زندگی کنم و همه چیز به حالت عادی برگشت ولی الان نمیتونم فراموش کنم. من هر روز رنج میکشم، هربار که بهم ابراز علاقه میکنه من زجر میکشم، ولی خیلی دوستش دارم. چکار باید بکنم؟ خیلی بهش شکاکم و اونم دیگه داره پرخاش میکنه که چرا هی گوشیمو میگردی؟ ولی نمیتونم، دست خودم نیست چطور میتونم نگردمش؟ چکار کنم؟

مهمترین سوال :
آیا فراموش کردنش به صلاحه؟ از کجا بدونم دیگه خیانت نمیکنه؟ کسی که عاشق همسرشه خیانت میکنه؟ همه میگن اون میمیره برات، چطور ممکنه کسی که اینهمه عاشق زنشه خیانت کنه؟ دائماً دستمو میبوسه، خودش هم احساس گناه میکنه. آیا شما فکر میکنین دوستم داره؟ من که فکر نکنم

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

نسرین قربان زاده
نسرین قربان زاده
06 دی 1398 ساعت 16:40

سلام .

نوشته شما را خواندم.

بیان کردید که با همسرتان حدود 5 سال است که آشنایی داشته و با وجود مخالفت هایی که متاسفانه علت این مخالفت ها را شرح ندادید ، نامزد کرده اید و در مدت این نامزدی شاهد روابط مجازی و چت کردن های ایشان بوده اید . به شما حق می دهم احساسات ناگوار و دردناکی را تجربه کنید . 

گفتید بعد از اخرین باری که این اتفاق افتاد و همسرتان اشتباه خودش را پذیرفت ، همه چیز به روال عادی خود برگشت اما شما با اینکه به ظاهر ایشان را بخشیده بودید نتوانستید با این قضیه کنار آمده و موضوع را فراموش نکردید . رفتار های شما اینک به گونه ای است که همسرتان را چک می کنید  و به ایشان شک دارید. پیامد رفتار شما پرخاشگری و عصبانیت همسرتان است . نکته ای که بهتر است به آن توجه کنید این است که آیا بخشش و فراموش کردن گذشته در شما اتفاق افتاده است یا خیر؟ اگر واقعا ایشان را بخشیده اید ، دلیل چک کردن های شما دیگر ناشی از رفتار ایشان نمیتواند باشد و احتمالا  به افکاری که شما را کنترل می کنند بر می گردد. 

طی این مدت رفتار های شما به گونه ای بوده است که دائما حس عدم اعتماد را به همسرتان داده اید . این احساس شما تا حدودی قابل درک است ، اما طبیعی است که ایشان هم در برابر این رفتار شما واکنش نشان بدهند.

 علیرغم لغزشی که همسرتان داشته لازم است بدانید که شما بهتر است به حریم شخصی و خصوصی ایشان احترام گذاشته و از چک کردن های ایشان دوری کنید.این رفتار شما و واکنش های همسرتان چرخه معیوبی ایجاد می کند که باعث دور شدن شما از یکدیگر در دراز مدت خواهد شد.

در حال حاضر شما شواهدی برای لغزش و عدم صداقت همسرتان در دست ندارید . رفتارهای ایشان نیز بنا به گفته خودتان در جهت ابراز عاطفی و اطمینان دهی به شما بوده است به طوری که دیگران نیز بر علاقه ایشان به شما تاکید دارند .بنابر این بهتر است به ایشان اعتماد کرده و دست از چک کردن همسرتان بردارید.

به احتمال کنکاش ها و کنترل کردن های شما به تله بی اعتمادیتان بر میگردد که به واسطه تجربه ای که داشته اید فعال شده است. با مطالعه کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید ، تله خود را شناسایی کرده و در پی مهار کردن و کاهش فعالیت آن باشید .

دوران نامزدی دورانی است که شما می توانید نسبت به هم شناخت بیشتری پیدا کنید. با طی شدن این دوران و عدم تکرار حوادثی مشابه آنچه که برای شما پیش آمده بود ،  می توانید با اطمینان زندگی خود را آغاز کنید. مطالعه کتاب و سی دی های توصیه شده می تواند در بازگشت آرامش به شما و رابطه تان موثر باشد.

 با آرزوی راهی روشن و هموار  برای شما دوست عزیز...

نسرین قربان زاده _ خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
زندگی خود را دوباره بیافرینید نتشارات ارجمند

معرفی درس
پیشگیری و بهبود رابطه پس از لغزش و خیانت
ازدواج 360
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه