سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

ازدواج راه دور

پرسش

تاریخ ثبت : 28 بهمن 1397
483  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام من 20 سالمه و حدود 1 سال و 9 ماهه که با پسری 22 ساله آشنا شدم که شهرشون 8 ساعت از ما فاصله داره. ایشون از لحاظ کار و تحصیلات موقعیت خوبی داره و ازدواج رو هم مطرح کرده. ولی هر دو مون میدونیم که زوده و هنوز قصدش رو نداریم. خانواده ایشون خبر دارند ولی من مشکلم اینه که نمیدونم چه جوری به خانواده ام بگم. یعنی میترسم مخالفت کنند، چون راه دوره.

مهمترین سوال :
نمیدونم الان بگم یا نه؟ یا اصلا چجوری بگم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
08 فروردین 1399 ساعت 10:34

درود بر شما

توضیحات تان را خواندم.

نوشته اید که 20 سال دارید و از یک سال و 9 ماه پیش با آقاپسری در ارتباطید و تصمیم به ازدواج دارید. شروع رابطه شما در زمانی بوده که شما 18 ساله و ایشان 20 ساله بوده اند. یعنی اواخر نوجوانی که هنوز هیجانات آن دوره سپری نشده و امکان تصمیم گیری و دلبستگی به فرد غیر همجنس وجود دارد. معمولا بالا رفتن هورمونهای جنسی در نوجوانی سبب گرایش به فرد غیر همجنس شده و نوجوانان گاهی حتی قول و قرار ازدواج نیز با هم می گذارند که بدیهی است با توجه به عدم شناخت درست مفهوم عشق و مسئولیت ازدواج، چنین قراری نمی تواند مثبت باشد. دختران نوجوان به خصوص، بیشتر به فکر ازدواج می افتند. در پسرها گاهی این روابط نشان دهنده "مرد شدن"و قدرت نمایی از سوی آنهاست.

مرقوم نفرموده اید که اطمینان از خوب بودن شرایط کاری و تحصیلی ایشان و نیز مطلع بودن خانواده اش را به چه روشی حاصل کرده اید اما اگر واقعاً شرایط خوبی دارد و ازدواج را هم مطرح کرده و خانواده اش نیز از رابطه تان خبر دارند، اقدام ایشان می بایست با این حرفهایش همسویی میداشت.

توجه داشته باشید که علاقمندی یک موضوع است و ازدواج موضوعی دیگر. البته اینها در کنار هم نیز وجود خواهند داشت و ازدواجی که در آن علاقه و یا کشش وجود نداشته باشد راه به جایی نمی برد. اما ازدواجی که بدون در نظر گرفتن پیش نیازها و ملزومات ازدواج پیش برود محکوم به شکست است. لازمست که قبل از ازدواج، بلوغهای آن شکل گرفته باشد. این بلوغها به طور خلاصه عبارتند از:

1- بلوغ شخصیتی : مباحث مربوط به شخصیت سالم به بحث بلوغ شخصیتی مربوط میشوند . مثل خودکم بینی , خود شیفتگی، کمال طلبی و../ بحث استقلال شخصیتی فرد از خانواده اش : آیا بند نافش بریده شده از مادر و فردیت شکل گرفته است یا از خودش تفکر ندارد و ...

2- بلوغ عاطفی : شناخت هیجان های خود و دیگران و انتخاب بهترین واکنش. فرد بخش عاطفی خود را بشناسد , بداند چرا از یک فرد خوشش میاید.

3- بلوغ جنسی : آگاهی جنسی به این بخش مربوط میشود. سلیقه ها , که از حرف ها , تیپ زدن ها , عطر و شوخی ها و پوشش و .. میتوان تشخیص داد

4- بلوغ معنوی : سبک دینداری فرد مشخص باشد , درک سبک دینداری طرف مقابل و احترام به یکدیگر

5- بلوغ مالی : درآمد , دانش مالی فرد , سبک زندگی فرد , اخلاق مالی و...

6- بلوغ اجتماعی : شغل فرد , موقعیت اجتماعی که به کار و خانواده مربوط است , سربازی و ...

همچنین فاصله طولانی محل زندگی شما نیز می تواند سبب ایجاد دو فرهنگ متفاوت و دو سبک زندگی متفاوت شود، سربازی ایشان نیز مطرح است، رضایت خانواده ها در فرهنگ ما بسیار مهم است، و بالاتر رفتن سن این آقاپسر نیز میتواند سبب تغییر در نگرش و انتظارات و بالطبع انتخاب او شود. احساس شما محترم است و علاقه و عشق یک موضوع قابل احترام. ولیکن آنجا که پای ازدواج میان بیاید، فقط علاقه مطرح نیست. به نظر می رسد نشانه هایی که ریسک این انتخاب را نشان می دهد بیشتر از نشانه های ثبات و نتیجه داشن این رابطه است. 

بهترست به جای باز کردن فایل ازدواج در ذهنتان به خودتان فرصت بیشتری برای فردیت یافتن و کسب بلوغها بدهید. ایشان نیز بعید است تصمیم جدی داشته باشد.


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری-خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه