سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

تفاوت ها، قضاوت ها و برخورد خانواده ها

پرسش

تاریخ ثبت : 02 اسفند 1397
408  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من دختری۲۵ساله و پزشک هستم.
مشکلی که دارم نه درمورد انتخاب دوستانم، فقط در رابطه بافردی هستش که احتمالا بخوام باهاش ازدواج کنم یا رابطه عاطفی برقرار کنم.
افراد دور و برم (که همکار یا همسطح من هستند) جذبم نمی کنند.
چندین مورد پیش اومده جذب افرادی شدم که از لحاظ سطح تحصیلات و مالی و یا خانوادگی، ازمن به طور محسوسی پایین تر هستند.
من با این مسئله مشکلی ندارم، ولی با توجه به شناختی که از خانواده ام دارم، مدام از این مسأله میترسم که روم نشه این فرد رو بهشون معرفی کنم و یا با انتخابم برخورد و مخالفت بشه. به همین دلیل، متاسفانه هر موردی برام پیش اومده تاالان رو به بهونه ای، مثلا درسم، پس زدم یا حسی که داشتم رو سرکوب کردم.
مثلا مواردی که به ارتباط منجر شد مدت کوتاهی پس از شروع رابطه، همش دنبال دلیلی برای بهم زدن رابطه بودم. از طرفی نمیتونم تموم کننده رابطه باشم، همش میخوام اون فرد دلیلی برای بهم زدن پیدا کنه و من دل کسی رو نشکنم. آخرین ارتباطی که داشتم یک ماه طول کشید و من حتی جرات معرفی ایشون به دوستانم رو نداشتم از ترس قضاوت هاشون

مهمترین سوال :
ازاین تفاوت ها و قبول خانواده و دوستان چقدر باید ترسید؟ یا چقدر باید بهشون توجه بشه؟ کار درست برقراری رابطه است یا اینکه کلا شروعش نکنم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
02 اسفند 1398 ساعت 11:41

باسلام واحترام

به نظر میرسد با توجه به آنچه شما مطرح فرمودید قبل از اینکه مشکل دیگران ویا مخالفت خانواده تان باشد ،مسئله اصلی ذهنیت خودتان است.چرا که اولین مشکل نگرش خودتان است ،به عبارتی تکلیفتان به خودتان روشن نیست.نمیدانید چه میخواهید.

از طرفی نظر وقضاوت دیگران برایتان مهم است واز جهت دیگر با افراد مورد پسند اطرافیانتان نمیتوانید رابطه خوبی برقرار کنید.نمیشود که هم رضایت خودتان باشد وهم دیگران راضی باشند.البته این ترس از قضاوت دیگران و همچنین درصدد راضی نگه داشتن دیگران مشکل اساسی است که نیاز به بررسی وحل آن دارد.

بنابراین بهتر است بررسی کنید این باور که نظر وقضاوت دیگران تا این حد برای شما اهمیت دارد که نمیتوانید به راحتی انتخاب کنید ویا انتخابتان را معرفی کنید از چه زمانی وتوسط چه کسانی برای شما ایجاد شده است؟ چرا که بسیاری از این باورها پیام های والدی هستند که ذهن فرد را درگیر کرده اند وفرد را از انجام دادن بسیاری از کارها برخذر میدارد یا در صورت انجام دچار عذاب وجدان یا خجالت میکند .این در حالیست که بسیاری از این پیام ها بر اساس منطق عقلانی وبالغانه نمیباشد وبا تعقل وبررسی میتوان به نتیجه رسید.اما نکته ای که باید در این زمینه بیشتر به آن توجه فرمایید اینست که علت جذب شما به افراد پایین تر از خودتان چیست؟ نکند طرحواره ای مثل استحقاق یا نقص وشرم 

در شما فعال باشد که جذب این افراد میشوید.

همچنین در صورتیکه این طور نباشد ، بهتر است این اختلاف در حدی باشد که در زندگی مشترکتان شما را با مشکلات فراگیر در اعتقاد وباورهایتان مواجه نکند.

باسپاس از اعتماد شما

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
عشق ویرانگر

معرفی درس
ازدواج مثبت
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه