سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

ارتباط با خانم مطلقه دارای فرزند

پرسش

تاریخ ثبت : 05 اسفند 1397
413  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام، پسری هستم ٣٠ ساله و حدود ٣سال هست که با خانمی ٢٨ ساله ارتباط دارم. از قبل از ایشون شناخت داشتم. از همان ابتدا علاقه خاصی به هم دیگه پیدا کردیم، ولی بعد از چند وقت با مخالفت خانواده اش روبرو شدیم. چند وقت از هم دور شدیم. بعد دوباره رابطه را از سر گرفتیم و علاقه مون بیشتر شد. این بار نوبت مخالفت خانواده من شد و باز ٨ ماه از هم دور بودیم، اما دوباره به هم رسیدیم. الان جوری شده که خانواده ام از هم جدامون کردند.

مهمترین سوال :
آیا من باید بین خانواده و عشقم یکیشون رو انتخاب کنم؟ یا میتونم هر دو را با هم داشته باشم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

نسرین قربان زاده
نسرین قربان زاده
16 فروردین 1399 ساعت 01:22

سلام. وقتتان به خیر. 

از اینکه به ما اعتماد کرده اید و مساله تان را با ما در میان گذاشته اید از شما سپاسگزارم. متاسفانه به دلیل حجم بالای سوالات پاسخ سوال شما با تاخیر مواجه شده که از این بابت از شما عذر خواهی می کنم.

بیان کردید که با خانمی حدود سه سال است که در رابطه اید و احساسات خوبی را نسبت به یکدیگر تجربه می کنید . متاسفانه دلیل مخالفت های خانواده  ایشان و خانواده خودتان را مطرح نکرده اید . نکته ای که قابل توجه است این است که واکنش شما در اعتراضاتی که از طرف خانواده ها صورت گرفته  این است که مدتی را از هم دور شده و سپس دوباره رابطه را از سر گرفته اید . دلیل این جدایی ها و از سرگیری رابطه به چه عاملی باز می گردد؟ اگر به خواست خانواده ها توجه کرده اید ، دلیل باز گشتتان به یکدیگر چه بوده است و اگر مخالفت خانواده ها برای هر دوی شما مهم نبوده  چه عاملی باعث جدایی موقتتان بوده است؟ 

از جمله عواملی که در هر ازدواجی جزو آیتم های تاثیر گذار است تشابه و هماهنگی خانواده ها و موافقت آنها است . متاسفانه در مورد خانواده ایشان و خانواده شما این موضوع وجود ندارد . اگر به تصمیمی که در رابطه با ازدواج با فرد مورد علاقه تان گرفته اید مطمئن هستید و جوانب مختلف این انتخاب را علیرغم مخالفت خانواده هایتان سنجیده اید کاری که می توانید بکنید این است که با یکی از والدین یا نزدیکانتان که  صمیمیت بیشتری داشته و می توانید با ایشان به راحتی گفتگو کنید خواسته خود را مطرح کرده و دلایل انتخابتان را نیز توضیح دهید . شما فردی مستقل هستید که بنا به گفته خودتان در شغل خود سمت مدیریت را بر عهده دارید بنابراین به نظر می رسد توانایی راضی کردن اطرافیان خود را داشته باشید . با صبوری و بیان محترمانه خواسته و انتخاب خود را با خانواده تان در میان بگذارید . به دلایل مخالفت آنها گوش کرده و این نکته را یاداور شوید که خودتان نیز به تمام این نگرانی ها پرداخته و به این نتیجه رسیده اید که ایشان توانایی اینکه شما را به آرامش برسانند دارا هستند .همچنین می توانید از کسانی که خانواده تان به آنها اعتماد داشته و می توانند شما را در این مسیر یاری کنند کمک بگیرید . 

امیدوارم مسیر زندگیتان رو به ارامش باشد ....

نسرین قربان زاده _ خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
همسر مناسب شما پاول تیگر و باربارا تیگر

معرفی درس
بسته ازدواج مثبت 360
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه