سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

افسردگی پارتنر

پرسش

تاریخ ثبت : 20 فروردین 1398
543  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
چند ماه پیش از نامزدم که هم سن منه جدا شدیم. علت جداییمون افسردگی نامزدم بود که میگفت همه چیز واسش بی ارزش شده و آمادگی مسئولیت ازدواج رو نداره. چند ماهه که جداییم از هم ولی من نمیتونم با این قضیه کنار بیام. چندین بار هم گفته که دوستم داره و به خاطر مصلحت من و آینده ی من این کارو کرده. واقعا حالش بده و من نمیخواستم تو حال بدش رهاش کنم ولی خودش دو ماه مونده به عقدمون درخواست جدایی داد تا من ضربه نخورم. آیا ممکنه با بیشتر شدن سنش در آینده این مشکل برطرف بشه؟ ممکنه این افسردگی برهه ای باشه؟ من امید داشته باشم به دوباره با هم بودن در آینده؟

مهمترین سوال :
دوستش دارم و نمیخوام به خاطر حال بدش ازش جدا بشم. میتونم امید داشته باشم به دوباره شروع کردن بعد از یه مدتی؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

ساجده ودودی
ساجده ودودی
21 دی 1398 ساعت 18:19

سلام نوشته شما را خواندم چه غم بزرگی متاسف شدم . حتما خیلی سخت است که دو ماه مانده به عقدتان همه چیز به هم خورده  است . سوالی که برایم ایجاد شد این است که بر چه اساسی می گویید ایشان دچار افسردگی بوده اند ؟ 

آیا علائم خاصی را در ایشان دیدید و تداوم و علت بروز و مدت زمان این حال را بررسی کرده اید ؟ این موضوع برای تشخیص افسردگی ضرورت دارد . 

از طرفی نامزد شما بسیار جوان هستند برای امر ازدواج ، زیرا که ازدواج یک قرار داد اجتماعی حساب و کتاب دار است و باید همه جوانب بررسی شود . ممکن است ایشان در آستانه این تصمیم احساس کرده اند که آمادگی لازم را ندارند . این موضوع بهتر است از اینکه بعد از شروع زندگی این اتفاق بیوفتد . از طرفی خود شما هم بسیار جوان هستید و فرصت های زیادی در اختیار خواهید داشت . پیشنهاد من این است که صبور باشید و روال زندگی خود را پیش ببرید و فرصت بدهید هم به خودتان و هم به ایشان . 

از اعتماد شما سپاسگزاریم. 

ساجده ودودی 

خانه توانگری 




معرفی درس
ازدواج مثبت
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه