سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

مشاوری که با مراجعه کننده اش وارد رابطه میشود

پرسش

تاریخ ثبت : 05 اسفند 1397
452  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام.
مشاوری که با مراجعه کننده اش وارد رابطه میشه، آن هم از طریق استفاده از نقطه ضعف مراجع، و دقیقا از همون راهی وارد میشه که مراجع به خاطرش به اون مشاور اعتماد کرده و یک سری فانتزی سازی ها کنه و بعد هم رهاش میکنه.

مهمترین سوال :
الان این مراجع باید چه کار کنه تا اعتماد از دست رفته نسبت به مشاورین رو بدست بیاره و بتونه دوباره درمانش رو از سر بگیره؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
12 اسفند 1398 ساعت 13:53

با سلام

وقت شما بخیر


مساله بسیار مهمی را مطرح نمودید. گاهی آسیب هایی که برخی درمانگران و مشاوران در طی جلسات درمانی؛  به مراجعان می زنند از خود مساله و یا مشکلِ،  مراجع بسیار عمیق تر و جدی تر است.


زمانیکه اعتماد آسیب می بیند آن هم از سوی مرجع و جایگاهی که انتظار مراجع؛ اعتمادسازی ست؛  پیامدهای ناگوار و سختی را به همراه دارد. بخشی از پروسه ی اعتماد سازی یا بازسازی اعتماد،  به ویژگی های فردی مراجع و آمادگی های بالقوه او برای تغییر نیز باز می گردد. به هر صورت این فرایند،  به میزان این تفاوت ها و شدت آسیب ، زمانبر خواهد بود و این انتظار نمی رود که او در شرایط کنونی ، اعتماداز دست رفته نسبت  به درمانگر و مشاور را به سرعت بازیابد. 

با این حال این بدین معنا نیست که این بی اعتمادی،  دائمی خواهد بود. او ممکن است تصمیم بگیرد پس از مدتی ، درمانگرش را تغییر دهد . او به احتمال زیاد تصمیم می گیرد در فرایند بازسازی یک رابطه ی درمانی،  خود را دستاویز درمانگر و یا مشاور بی صلاحیت قرار ندهد. و به محض دریافت هرگونه نشانه ای آسیب زننده، به آن رابطه خاتمه داده و او را مورد بازخواست مَراجع قانونی قرار دهد.


با تشکر از شما

شایان غدیری

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه