سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

رابطه لانگ دیستنس طولانی مدت به علت مشکلات مهاجرت برای ازدواج قابل قبول است؟

پرسش

تاریخ ثبت : 22 بهمن 1397
998  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من با پسری مدت ۸ سال هست که رابطه جدی برا ازدواج داریم اما از اول با مخالفت خانواده ها روبرو شدیم که گذشت زمان تقریبا حل کردیمش.
ایشون لاتاری امریکا برنده شدن و با توافق قرار شد ایشون برن امریکا تا هم شرایط زندگی و کار در اونجا و محیا کنن و هم متوجه عشقمون بشیم که با رفتن تغییر خواهد کرد یا نه.
الان چهار ساله ایشون امریکا زندگی میکنن و با اوضاع تحریم های امریکا شرایط مهاجرت بشدت سختتر میشه ولی رابطه محکم و عالی به جای خودش باقی مونده مخصوصا از طرف ایشون ولی من خیلی سرد و بی انگیزه شدم جدیدا و واقعا اذیت دارم میشم که ۴ سال تحمل دوری کردم ولی هر سال عقبتر میوفته و من بی انگیزه و سردتر میشم با این رابطه چیکار میشه کرد؟؟
شاید یک تا دوسال دیگه هم طول بکشه این پروسه

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
15 تیر 1398 ساعت 19:30

باسلام و احترام

در نامه شما چند نکته مهم و قابل تأمل وجود دارد.اول اینکه شما در یک رابطه طولانی مدت هستید که ۴ سال آن  با دور بودن از پارتنرتان همراه است. رابطه ای که شما در آن بلاتکلیف هستید واین بلاتکلیفی کلافه کننده است . طرف مقابل شما به کشوری مهاجرت کرده اند که باید برای تطابق با فرهنگ و محیط تغییراتی را در الویت ها، اهدافشان ایجاد کنند که حتما این تغییرات در طول این مدت رخ داده است .ضمن اینکه شما در حالی مدت زمان تقریبا طولانی در  انتظار این مهاجرت و پیوستن به ایشان هستیدکه هیچ چیز این مهاجرت برای شما قابل پیش بینی نیست.این در حالیست که اگر حتی تاریخ دقیق سفرتان نیز مشخص بود شما نباید اکنون ودر چنین شرایطی وبا افکار و شناخت قبلی از طرف مقابلتان به فکر ازدواج با ایشان باشید چرا که ١) نباید دوبحث مهم و تقریبا استرس زا مثل ازدواج ومهاجرت با یکدیگر رخ دهد٢) افکار ، اهداف وطرف مقابل شما قطعا تغییراتی داشته اند . بنابراین بهترین وعقلانی ترین اقدام اینست که اول به آن کشور سفر کنید ، بررسی کنید که آیا میتوانید با آن محیط وفرهنگ برای یک عمر زندگی تطابق پیدا کنید ، سپس در رابطه با ازدواج تصمیم بگیرید.

اما یک نکته مهم در رابطه با شما وجود دارد و آن اینست که چه چیزی باعث میشود طی مدت طولانی در رابطه ای بلاتکلیف ونصف ونیمه بمانید؟ چه چیز این رابطه برای شما جذابیت دارد ؟ چرا شما با وجود بلاتکلیفی واز دست دادن انگیزه تان شهامت روشن کردن یا به عبارتی بیرون آمدن از چنین رابطه ای را ندارید؟

بهتر است قبل از اینکه در رابطه تان دچار سوء تفاهم شوید وفرصت های خود را با این انتظار واهی از دست دهید تکلیفتان را روشن کنید چرا که چیزی که تقریبا مشخص است اینست که پارتنرتان در آن کشور تقریبا اهدافش مشخص است وبرای آینده برنامه ای دارد البته منظورم رابطه عاطفی نیست، منظور اینست که شما هم باید به فکر اهداف والویت های خودتان باشید ودل به چیزی که اصلا مشخص نیست نبندید.

با سپاس و احترام

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی


معرفی مقاله/فیلم
ازدواج بدون شکست

معرفی درس
بسته ازدواج مثبت 360
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه