سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

چطور باید رابطه دوستانه که طرفین به هم احساس دارند را مدیریت کرد؟

پرسش

تاریخ ثبت : 21 خرداد 1398
670  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
مدت6ماه با پسری در ارتباط هستم، ارتباط حضوری زیاد وتماس جسمی نداریم در حد مکالمه و چت و گاهی دیدار، ولی بهم علاقه‌مندیم و از این موضوع مطلعیم. به علت شرایط موجود تصمیم گرفتیم وارد رابطه جدی نشویم. من گاهی دچار نوسان احساسات میشم، نمیدونم تصمیم درستی گرفتم یانه، حدود و شرایط این نوع رابطه رو نمیدونم. لطفا راهنماییم کنید که چطور باید این رابطه رو مدیریت کنم و حد و مرز این نوع روابط چی هست؟ آیا باید احساسی که بهش دارم رو حفظ کنم یا نه صرفا ایشون رو دوست خودم بدونم و احساسم رو سرکوب کنم؟ بنظر من ایشون کیس مناسبی برای ازدواج با من هستن از لحاظ ذهنی و شخصیتی اما فعلا شرایط ازدواج رو ندارن(سربازی و امکانات اولیه زندگی) بودن با ایشون لطمه ای به من نمیزنه و رابطه سالمی هست. ایا درسته که این ارتباط رو به‌سمت ازدواج و رابطه جدی سوق بدم؟ چطور میتونم این کار رو بکنم؟

مهمترین سوال :
به نظر شما تصمیم درست در مورد این نوع رابطه چیه؟ ادامه دادن به همین شکل، وارد رابطه جدی و عاطفی شدن و یا پایان رابطه؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
23 مهر 1398 ساعت 11:26

باسلام واحترام

باتوجه به اینکه رابطه عاطفی قطعا دلبستگی وعلاقه ایجاد میکند بنابراین رعایت اصول رابطه درست میتواند به شما در مدیریت رابطه تان کمک کند.

اولین نکته شفافیت در رابطه است. باید هر دوطرف بدانید تکلیف وهدفتان چیست. رابطه باید چگونه باشد. پس این مورد تنها با صحبت کردن وجواب روشن دادن وشنیدن قابل حل است.

اما اگر ایشان اکنون شرایط ازدواج را ندارند باید بررسی کنید که قرار است چند سال منتظر بمانید. آیا در این مدت شما فرصت های دیگرتان برای ازدواج را از دست نمیدهید. ایا ایشان فردیست که تمامی شرایط ومعیارهایتان برای ازدواج را دارد.

باید بتوانید دقیق تر در رابطه با هدفتان از ازدواج، دلیل انتخاب ایشان، بررسی معیارهایتان بیندیشید وسپس باتوجه به شرایط خودتان وایشان تصمیم بگیرید.

در نظر بگیرید که ممکن است بعد از گذشت چند سال وفراهم شدن شرایط ، به احتمال زیاد هیجان رابطه در این حد نخواهد بود، انتظار شما از ایشان افزایش خواهد یافت ودر نهایت ممکن است ایشان دیگر باتوجه به تغییرات رخ داده آن شخصی نباشند که اکنون هستند. چراکه مردان وقتی به بلوغ روانی میرسند معیارها والویتهایش برای ازدواج تغییر میکند

باتوجه به تمامی این موارد تصمیم گیری کنید که رابطه تان چگونه باشد.


معرفی کتاب
عشق هرگز کافی نیست

معرفی درس
20+40 نکته نبوغ عاطفی
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه