سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

چرا باید شرایطی که من در بوجود آوردن اش دخالتی ندارم روی زندگیم تاثیر بزارن؟

پرسش

تاریخ ثبت : 12 خرداد 1398
509  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام. من قبلا یک سوال پرسیده بودم ولی گمونم منظورم رو خوب نرسوندم. من نگران مواجه شدن طرف مقابلم با این شرایطی هستم که گاها در اطرافم اتفاق میفته. خصوصا مشاجراتی ک گاها خواهرم و همسرش دارن و کشیده میشه به فضای خونه و خونواده ما .مسئله من تکرار این شرایط برای فضای زندگی خودم و انجام مشاجره و دعوا توسط خودم نیست.بلکه دوست ندارم طرف مقابل من متوجه این موضوع بشه یا این مشاجرات رو که بین خواهرم و همسرش اتفاق میفته رو ببینه....بعضی وقتا حتی خودمم از این رفتارشون خسته و آزرده میشم.نمیخوام این داستان وقتی همسرمم تو خونواده مون هست اتفاق بیفته و ببینه ...حس خوبی ندارم نسبت به این قضیه

مهمترین سوال :
بعضی شرایط به انتخاب ما نیست.حتی نمی تونیم با تلاش اونا رو تغییر بدیم.چطور میشه باهاشون کنار اومد و پیامد هاش رو ازش دوری کرد. نسبت به این موضوع واقعا حس خوبی ندارم

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

سارا میرزامحمدی
سارا میرزامحمدی
06 آذر 1398 ساعت 18:26

دوست عزیز سلام 

اگر درست متوجه شده باشم دغدغه ی شما دوری از جو پر تنش خانواده و نزدیکانتون هست . خصوصا بعد از اینکه بخواهید ازدواج کنید. 

ابتدا امر میخواهم با هم به همین مشکل بپردازیم و بعد از اون کلیات رو مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

به نظر بنده وقتی شما کسی رو به عنوان همسرتون وارد خانواده میکنید ایشون یه جز جدایی ناپذیر از خانواده شما میشوند، همانطور که شما هم جزیی از خانواده ایشون میشوید و مسلما از شرایط خانواده و جو حاکم براون آگاه میشوید. منظورم این هست که تا یه حدی جلوی این پروسه رو نمیشه گرفت و طبیعی هم هست. 

اما به هرحال چند راه وجود دارد که شما بتوانید کمتر همسرتون رو درگیر این قضایا کنید. مثلا اینکه رفت و آمد با خانوادتون بخصوص خواهرتون رو کمتر کنید. یا اینکه با خانواده راجب دغدغه هاتون صحبت کنید و مشکلتون رو باهاشون مطرح کنید. راه سوم که به نظرم بهتر هست اینکه به خواهرتون پیشنهاد بدین برای شرایط رابطه شون با همسرشون کاری بکنند. مثلا پیش یک رابطه درمانگر بروند و تنش های زندگیشون را تا حد زیادی رفع کنند. 

در مورد سوال مهمی که پرسیده بودید باید بگم دوست عزیز واقعیت این هست که تمام حس و حال های بد ما از مشکلی بوجود میاد به اسم ناآگاهی. 

هرقدر آگاهی خودتون را نسبت به شرایط زندگیتون، درونیات خودتون و رابطه درست عاطفی بیشتر کنید، از پیامد شرایط و اتفاقاتی که به خواست شما نیست کمتر ضربه خواهید خورد و قطعا حس تون هم تغییر خواهد  کرد. 

کتاب و گوش نیوش هایی که در این رابطه میتوانند به شما کمک کنند بهتون معرفی میکنم. 

ممنون از اعتماد و اطمینانتون 

سارا میرزامحمدی


معرفی کتاب
زندگی خود را دوباره بیافرینید نوشته جفری یانگ ترجمه دکتر حسن حمید پور انتشارات ارجمند

معرفی درس
ساختن رابطه عاطفی بدون شکست
من ارزشمند
توانگر شو 1
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه