سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

تفاوتهای فردی در رابطه عاطفی

پرسش

تاریخ ثبت : 08 اسفند 1397
433  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
رابطه اي 10 ساله كه همديگر رو دوست داريم، ولي خيلي با همديگه تفاوت داريم، تفاوت هم مادي هم فرهنگي،هم اخلاقي(با وجود تله ها). ولي يه چيزي هست كه ما رو به همديگه جذب مي كنه، با این حال از ازدواج با هم كلي ترس داريم و ميدونيم كه نميشه.

مهمترین سوال :
چطور این رابطه رو تموم كنيم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
20 دی 1398 ساعت 21:04

باسلام واحترام

کاملا منطقی است که اگر رابطه ای دچار مشکل باشد یا از بسیاری جهات هماهنگی نداشته باشد به احتمال زیاد محکوم به شکست خواهد بود. از آنجاییکه ارتباط عاطفی باعث دلبستگی وعلاقه میشود ،این مسئله در بسیاری از اوقات مانع از تصمیم گیری منطقی میشود.به‌هر حال این امر غیر قابل انکار است که در یک رابطه هر دو طرف بعد از مدتی به‌هم وابسته می‌شوند و ترک این وابستگی کار دردناکی است. اما همیشه در زندگی باید واقع بین بود، اگر به این نتیجه رسیدید که باید این رابطه را پایان دهید راهکار های زیر را انجام دهید:

۱)قبل از هر چیز، از پایان دادن ارتباط مطمئن شوید. به تمام دلایل خود برای قطع ارتباط خوب فکر کنید؛ سعی کنید هم با منطق و هم احساستان تصمیم بگیرید و از تصمیم‌های عجولانه و صرفا احساسی دوری کنید. این مرحله بسیار اساسی است، زیرا در صورتی که در اینجا نتوانید خوب خودتان را قانع کنید، بعدا دچار مشکل می‌شوید.

۲) پس از تصمیم‌گیری قطعی برای پایان دادن به رابطه، زمان و مکان مناسبی را برای مطرح کردن تصمیم خود انتخاب کنید. به هیچ عنوان زمانی که فرد آشفته و عصبی است و یا  هنگامی که می‌خواهد سرکار برود مسئله را با او در میان نگذارید. همچنین، در مکان‌هایی که احساس خوبی به آن‌ها دارید این کار را انجام ندهید. سعی کنید در  موقعیتی بی­طرف و خنثی در مورد این موضوع صحبت کنید.

۳)برای احترام به طرف مقابل، بهتر است رابطه را در حضور خود شخص به پایان برسانید. فقط زمانی می‌توان به صورت غیر حضوری این‌کار را انجام داد که طرف مقابل دور از شما باشد و بدانید تا مدت زیادی او را نخواهید دید. یا اینکه شخصیتی پرخاشگر و عصبی دارد و ممکن است به شما آسیب برساند. در این شرایط بهترین راه تمام کردن رابطه، از راه دور و به شکل تلفنی خواهد بود.

۴) به طرف مقابل نگویید دوست معمولی هستیم و دیدارهایمان را ادامه می‌دهیم. یا اینکه از این به بعد خواهر و برادریم، این حرف‌ها باعث می‌شود فرد احساس کند، هیچ ارزشی برای رابطه قائل نیستید و احساس سرخوردگی شدیدی کند. در نتیجه، وقتی که تصمیم جدی برای قطع رابطه گرفتید ارتباط و دیدارهایتان را به طور کامل قطع کنید.

همچنین توجه داشته باشید،سعی نکنید بلافاصله رابطه جدیدی را برای فراموشی شروع کنید،به خودتان فرصت دهید تا با این مسئله کنار بیایید ، آن‌را بپذیرید و دروجودتان حل و فصل کنید که انجام این پروسه زمان بر خواهد بود.

از درد ناشی از جدایی فرار نکنید؛سعی کنید بعد از اتمام رابطه عاطفی، با درد و رنج حاصل از آن رو به رو شوید و آن را بپذیرید و برایش به راحتی سوگواری کنید.

فعالیت‌های مورد علاقه خود را انجام دهید؛برای به حداقل رساندن آسیب‌های بعد از پایان رابطه، فعالیتهای مورد علاقه خود را بشناسید و آن‌ها را انجام دهید. اگر فقط گوشه‌ای بنشینید و به خاطرات و طرف مقابل فکر کنید احتمال افسردگی در شما افزایش می  یابد.

امیدوارم بتوانید در این زمینه تصمیم درستی بگیرید ومنطقی عمل کنید.

باسپاس از اعتمادتان

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
سیلی واقعیت

معرفی درس
پس از جدایی عاطفی و طلاق
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه