سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

لغزش

پرسش

تاریخ ثبت : 08 اسفند 1397
636  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
زنی هستم 53 ساله. در موبایل همسرم چتی خواندم خطاب به همکار زن متاهلش حاوی چندین جمله عاشقانه. وقتی با همسرم در میان گذاشتم، بیان کرد یک ارتباط دوستانه بوده و ایشون کاری انجام داده که در جواب محبت ایشون، همسرم از حد خارج شده. جو تلگرام و چت بسیار صمیمانه بود. من عکس العملی به خانم مورد نظر نشان ندادم فقط گفتم همسرم با همکارش مطرح کنه که من این پیام ها رو خواندم. خانم با ادبیات دیگری خطاب به همسرم بیان کرد این لطف شما بوده و اشتباه شده. همسرم چندین بار همکارش را به منزل رسانده. من تمام باورهام در این سن به هم ریخته، اعتمادم از بین رفته. اینها هر روز همدیگر را میبینند، همسرم خیلی ناراحته چون من بعد از این موضوع افسردگی گرفتم.

مهمترین سوال :
لطفا من رو راهنمایی بفرمایید چطور میتونم با این موضوع کنار بیام؟ و ارامش و انگیزه به زندگیم برگرده؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
22 دی 1398 ساعت 15:53

باسلام واحترام

با توجه به نوع مشکل شما،نکاتی مورد توجه است. اما احساس شما به عنوان فردی که در زندگی مشترکتان اعتمادتان دچار آسیب شده است قابل درک است.

چیزی که باعث احساس ناخوشایند ونگران کننده میشود شاید این باشد که مرز وتعریف مشخصی برای ارتباطاتمان وجود ندارد. مثلا شاید به هر ارتباط خارج از چارچوب زناشویی ،برچسب خیانت زده شود .درصورتیکه در سال های اخیر نوع جدیدی از ارتباط (چت کردن وصفحات مجازی،..) صورت گرفته است که در صورت عدم توجه به میزان درک طرفین از این ارتباط وفرهنگمان قطعا مشکلات عدیده ای ایجاد میشود.اما در همین ارتباطات ممکن است فردی بخواهد با همکلاسی یا همکارش ویا... ارتباط کمی عمیق تر داشته باشد که صورتی از دوستی به نام دوست اجتماعی شکل میگیرد واین ارتباط با لغزش وخیانت متفاوت است ودر عین حال که فرد به طرف مقابلش در زندگی متعهد است اما ارتباطات اجتماعی دیگری نیز دارد ،اما هضم این ارتباط به طرف مقابل بستگی  دارد.

در چنین ارتباطاتی باید حواسمان باشد که برای ازبین نرفتن اعتماد طرف مقابل ،نباید پنهان کار وجود داشته باشد.البته نباید تمام جزئیات رابطه گفته شود اما در کل نباید بی خبر باشد.

ضمن اینکه بهتر است در جهت افزودن سرمایه گذاری عاطفی در رابطه اصلی کوتاهی نکنیم وبررسی کنیم ابعاد مختلف عشق( هیجان،صمیمیت وتعهد) کدامیک دچار مشکل است ودر جهت بهبود آنها تلاش کرد.

کسی که دوستان اجتماعی دارد باید اهل رعایت کردن باشد مثلا نباید زمانیکه به خانواده اش اختصاص دارد را صرف این رابطه کند یا هر زمانی در ارتباط باشد.

باتوجه به اینکه همسر شما نیز از این ارتباطشان با همکارش ناراحت است نشان از این دارد که به دنبال ایجاد مشکل ویا رابطه فرازناشویی نبوده است وبهتر است شما به جای نشخوار افکار منفی ،در یک موقعیت متاسب با همسرتان صحبت کنید واز احساستان بگویید.همچنین باید بررسی کنید که آیا مشکلی در رابطه تان وجود دارد ودر تلاش برای حل آن باشید.ضمن اینکه از ایشان بخواهید اگر ارتباط خاصی وجود ندارد موارد گفته شده را رعایت کنند وبا صداقت در گفتار ورفتارشان وعدم پنهان کاری اعتماد آسیب دیده  شما ترمیم یابد.

باسپاس از اعتماد شما‌

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
پیوند زخم خورده

معرفی درس
پیشگیری و بهبود رابطه پس از لغزش و خیانت
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه