سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

ازدواج با فردی با خانواده بسیار مذهبی

پرسش

تاریخ ثبت : 24 فروردین 1398
613  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام وقت بخیر
من دختری با ظاهر امروزی هستم که البته با یکسری مسائل اعتقادی مثل نماز، روزه و یکسری مراسم های مذهبی میونه خوبی دارم، ولی متاسفانه مسئله حجاب رو نتونستم تا به حال رعایت کنم و فکر میکنم خیلی برام سخت باشه حجاب کامل. از جهتی بعضی از اشخاص خوبی که برای ازدواج مطرح میشن افراد کاملا مذهبی هستن که پوشش کامل رو می پسندن. و من دچار تردید میشم که چه کاری درست هست؟ همچنین نگران این هستم که نتونم با حجاب کنار بیام و خیلی از آزادی ها ازم گرفته بشه و رابطه ام با افراد درجه اول زندگیم محدود بشه و از طرفی هم چون گزینه های خوبی هستند بعد از دادن جواب رد دچار تردید میشم که شاید کار اشتباهی کردم.
همچنین روحیه خودم طوری هست که دوست دارم طرف مقابلم از نظر اعتقادی تا حدی مثل خودم باشه ولی نسبت به پوشش ظاهری سختگیری نکنه!
میخواستم کمکم کنین که آیا فکر کردن به این نوع کیس های ازدواج کار درستی هست یا خیر؟

مهمترین سوال :
ازدواج دختری با ظاهر امروزی ولی پایبند به یکسری عقاید مذهبی با پسری مذهبی از خانواده ای کاملا مذهبی آیا درست هست یا خیر؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
18 دی 1398 ساعت 15:38

درود بر شما

ازدواج انتخابی است برای یک عمر.

آنچه که کمک می کند انتخابی مثبت داشته باشيم، چک کردن نکاتی است که در همسرگزینی به انها تناسب طرفین می گویند؛ یکی از این تناسبهای مهم، تتاسب اعتقادی و مذهبی است. تطابق مذهبی دو نفری که قرار است با هم ازدواج كنند يكي از موارد مهم و تاثیرگذار در ازدواج آنهاست. یعنی چک کردن اینکه دو نفر تا چه حد از نظر مذهبی به هم شبیه هستند و چقدر با هم تفاوت دارند.

موارد زیادی از قبیل آداب و انجام مناسک و ارزشها، نحوه برقراری ارتباط، معاشرتها، باید و نبایدها وخط قرمزها جزء نکات مهم مسائل مذهبی در ازدواج محسوب می شوند.

وجود تناسب و هماهنگی در مسائل اعتقادی و مذهبی یکی از اصول اساسی و اولیه یک انتخاب درست و برنامه ریزی شده است. اعتقادات افراد، سبک زندگی شان را رقم می زند.

در انتخاب همسر بحت سر این نیست که کدام عقيده درست تر و بهتر است؛ بحث روی شباهتهاست و چک کردن میزان تفاوتهای مهم. تفاوتها باید به تضاد و ایجاد دو سبک زندگی مجزا از هم منجر نشود. پس شما حق دارید که فردی را به همسری انتخاب کنید که با عقاید شما همسویی داشته باشد. اتفاقا خیلی هم خوبست که تکلیفتان با خودتان روشن است و به امید اینکه شاید مشکلی پیش نیاید جلو نمی روید.


بهتر است زمانی که با یک خواستگار گفتگو می کنید این موارد را در خصوص مسائل مذهبی چک بفرماييد:

نظرات و دیدگاه خود و طرف مقابل تان را بررسی کنید و ببینید که تفاوت ها در چه حدی است؟


ببینید که شما و خواستگارتان حاضر به پذیرش دیدگاه طرف مقابل هستيد يا خير؟ البته پذیرش به معنی آن نیست که عقیده خود را نادیده بگیرید، به ویژه عقايدی که کیستی شما را نشانه می رود.


شما تا چه حد تمایل دارید به دیدگاه های همدیگر احترام بگذارید؟ 


چه مواردی هست که بدون انباشت خشم می توانید در موردش انعطاف به خرج دهید؟ (یعنی این احساس به شما دست ندهد که به زور دارید حرفی را قبول می کنید).


مواردی را که با هم به توافق نمی رسید، چک کنید و ببينيد تا چه حد برایتان اهمیت دارد؟ یعنی پذیرش ديگاه طرف مقابل به همین صورتی که او مطرح می کند، برایتان قابل قبول است؟


فردی هم  که خواستگار شماست لازمست از عقايد شما مطلع باشد تا بتواند میزان تطابق خود با تفاوتها و میزان شباهتها را برآورد.


نکته ای که می تواند به شما در این خصوص کمک کند اینست که شما تا آن اندازه می توانید از خواسته تان چشم بپوشید و منعطف با نظر و ارزشهای طرف مقابل شوید که احساس تحمل رنج و فشار و ناديده گرفته شدن نظام ارزشی و باورهایتان در زندگی توسط همسر ایجاد نشود. 


موفق باشيد.


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری

خانه توانگری طوبی


معرفی درس
بسته ازدواج مثبت 360
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه