سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

پیام های مشکوک

پرسش

تاریخ ثبت : 08 اسفند 1397
593  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام. 4 ساله با آقایی در ارتباط هستم و مشکل اصلی مون برای ازدواج مسایل مالی بود، تا اینکه بالاخره با حمایت خانواده شون قرار خواستگاری گذاشتیم. 4 شب مانده به این قرار، من که رمز اینستای ایشون رو (به دلایلی غیر از عدم اطمینان) داشتم (و ایشون نمیدونست) اتفاقی متوجه شدم به چند نفر پیام داده و یک یا دو جمله نوشتن: اهل ... هستی؟ حضوری هستی؟
این من رو واقعا شوکه کرد. بعد از صحبت، ایشون بسیار اصرار داشت به اینکه میدونه که اشتباه کرده و این ارتباط فقط در حد پیام بوده و تا به حال هیچ اتفاق دیگری نیافتاده دیگه هم نخواهد افتاد. از طریق ارتباط با خانواده شون متوجه شدم که اون روز تماما در منزل بوده و کاری نکرده، ولی خود این پیام ها واقعا ذهن من رو بهم ریخت، تا جایی که مردد بودم قرار خواستگاری رو کنسل کنم یا نه؟ اما تصمیم گرفتم کنسل نکنم تا بتونم بعدش بهتر فکر کنم. خواستگاری انجام شد ولی من واقعا بهم ریخنه ذهنم.

مهمترین سوال :
نمیدونم آیا به قول خودش این فقط یک اشتباه کودکانه بوده یا نه؟ من نباید دیگه اعتماد کنم؟ ضمنا در این 4 سال این اولین باری بود که چنین مساله ای برایمان پیش آمد. ما رابطه های معاشقه ای داریم اما رابطه کامل جنسی خیر.

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

مونا گوشه
مونا گوشه
06 فروردین 1399 ساعت 20:09

سلام بانوی گرامی

نامه شما را خواندم و اینکه با دیدن این پیامها دچار ناامنی و بی اعتمادی شده باشید قابل درک است . و اینکه توانسته اید با ایشان گفتگویی بالغانه داشته باشید کمک می کند که بتوانید این موضوع را شفاف کنید و اعتماد را بازسازی کنید.

مراقب باشید که این تجربه همینطور که اشاره می کنید در حد همین یک پیام بوده و تا به حال نیز ندیده بودید از ایشان باعث نشود که شما تجربه کل این 4 سال را زیر سوال ببرید با این حال این نکته  قابل توجه است که بدانید چه نیازی پشت آن رفتار از جانب ایشان بوده است .

همچنین بدانید که در درون خودتان چه احساسی ایجاد شده است و چطور این احساس را با ایشان درمیان گذاشتید و تلاش کنید که بدون انکار کردن احساساتتان بتوانید از آن عبور کنید. و رابطه عاطفی سالمی را بسازید.. هر رابطه عاطفی نیاز به رسیدگی و مراقبت دارد و لازم هست که ما مراقب لغزش های کوچک خود یا شریک عاطفیمان باشیم  تا این لغزش ها باعث ایجاد شکاف های بزرگی در روابط نشوند و گریزی نیست جز گفتگوی شفاف و بالغانه.

اعتماد را می توانید ذره ذره ایجاد کنید و بازتعریفش کنید.

اینکه می پرسید این یک اشتباه کودکانه بوده است یا نه.. می توان گفت که لغزشی بوده است که بهتر است به اندازه خودش به آن بها دهید نه اینکه مثل یک خیانت عاطفی و جنسی با آن برخورد کرد. و به کل اعتماد را از بین برد.


با تشکر از اعتماد شما

مونا گوشه

خانه توانگری طوبی


معرفی درس
پیشگیری و بهبود رابطه پس از لغزش و خیانت
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه