سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

آیا هنوز راهی هست؟

پرسش

تاریخ ثبت : 08 اسفند 1397
1,379  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من و همسرم شش ساله ازدواج کردیم و پیش از آن هم ۶ سال با هم دوست بودیم. یک و سال نیم پیش متوجه شدم همسرم با خانم دیگری (که ساکن شهر دیگر هستند) ارتباط داشته است. من میخواستم جدا بشم اما با اصرار همسرم موندم. در حال حاضر یک کودک دو ساله دارم.
دو ماه پیش به یک سفر یک هفته ای رفته بودم که متوجه شدم باز هم ایشون با دختر دیگری در تماس بوده است. (قبلا باهم دوست بودند)
از مشکلات دیگر همسرم، سرد مزاجی در رابطه جنسی است. به جورایی مطمئن هستم. مواد مخدر هم مصرف میکنه.
یک ساله تحت نظر مشاورم و مشاور با همسرم هم صحبت کرده. مشاور گفت صبر کن فعلا، میگه همسرم پر از تله بی ارزشی هست و با خودش مشکل داره و برای فرار از مشکلات خودش این کارها رو میکنه. نمیدونم این صبر فایده داره یا نه؟
شاید هیچ وقت نتونم بهش اعتماد کنم. تو خونه با من خیلی حرف نمیزنه و سرش تو لاک خودشه. کلا غمگین و نا امیده با هیچ کس رابطه نداره. حتی خیلی سمت بچه نمیاد. قبلا وضع مالیش به نسبت بهتر بود ولی الان کارش رو هم عوض کرده و ناراضیه از کار جدیدش.
من هم دیگه مثل قبل خیلی بهش توجه نمی کنم، چون احساس میکنم غرورم شکسته شده. این دو باری که مچش رو گرفتم باعث شده رفتارهاش بدتر هم بشه. خودم هم تله رهاشدگی دارم که دارم روش کار میکنم.
ضمنا ما شش ساله ازدواج کردیم قبل از اونم ۶ سال دوست بودیم

مهمترین سوال :
سوال کلی من اینه: واقعا میشه برای این رابطه کاری کرد؟ دزست میشه؟ من واقعا خسته ام. آیا جدا شدن برام بهتره؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

نعیمه داودی منش
نعیمه داودی منش
13 فروردین 1399 ساعت 09:10

سلام

نامه ارسالی تان را خواندم، حتما در شرایط سختی قرار دارید که بخشی از راه حلتان برای برون رفت از این شرایط خروج از زندگی مشترک وطلاق است.

با این حال تصمیم به جدایی و طلاق نیز مانند تصمیم به ازدواج ، یکی از تصمیم های مهم زندگی است که می تواند سایر حوزه ها را نیز تحت الشعاع قرار دهد بنابراین بهتر است از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار گیرد که بتواند بعنوان راه حل باشد نه صرفا واکنشی به شرایط و به خاطر خستگی از شرایط. راه حل خستگی استراحت و تجدید قواست. با این حال شاید صرفا خستگی شما را به سمت این تصمیم نبرده باشد.

در نامه تان به مسائلی در زندگی زناشویی تان اشاره داشتید مثل مسائل مالی، مسائل جنسی، مسئله سو مصرف همسرتان و روابطی که ایشان برقرار می کنند.

با توجه به اینکه سابقه ی ارتباط عاطفی تان دوازده سال است، به نظر می رسد از دو جنبه می توان به این مسئله با هم نگاهی بیاندازیم

جنبه ی اول ، شیوه ی حل مسائلتان است؛ اگر مشکل یک و نیم سال اخیر (روابط تلفنی همسرتان با دو خانم دیگر) را کنار بگذاریم ، برای سایر مسائلتان از چه راهبردی استفاده کرده اید؟ و در تعارض های کوچکتر که طبیعتا در هر رابطه ای ایجاد می شود ، چطور به حل تعارض هایتان می پرداختید؟ و اگر بخواهیم کمی فردی و ویژه تر بررسی کنیم در حالت کلی وقتی در موقعیتی به مشکلی بر می خورید یا نحوه ی تعامل با فردی برایتان سخت می شود ، چطور مسائلتان را حل می کنید؟


و جنبه ی دوم که لازم است به آن بپردازیم جذابیت های این رابطه در ابتدا و پیش از ازدواج است. کدام ویژگی های همسرتان برایتان جذاب بود؟ 

 و در ادامه نقطه ی قوت وقوام این رابطه برایتان چه بوده است ؟ و کدام علل را برای تداوم ارتباط پررنگ می بینید؟


بعد از بررسی این بخش هاست که می توانیم به مسئله ی یک و نیم سال اخیر بپردازیم و ببینیم جدایی تا چه اندازه می تواند  حل مسئله باشد؟ چرا که در غیر این صورت در ادامه ی زندگیتان بعد از جدایی نیز به مسائلی از این دست برخورد خواهید کرد و این جدایی صرفا واکنشی بوده به خستگی نه تصمیم گیریِ مدبرانه!

از طرفی نوع بیان مهمترین سوالتان به نظرم قابل توجه رسید اینکه برای این رابطه می شود کاری کرد؟آیا جداشدن برام بهتره؟ حتما زمانیکه احساس خستگی داریم دوست داریم کسی بیاید و کارمان را انجام دهد و کمکمان کند و باری از این خستگی کم کند از طرفی تصمیم های مهم زندگی به قدری حائز اهمیت هستند که به دیگری واگذار نکنیم چرا که تبعات این تصمیم را شما متحمل می شوید پس بهتر است با درایت به این تصمیم نگاه شود که میزان آسیب پذیری تان را تا جای ممکن کاهش دهید.

و برای اخذ این تصمیم و درایت در حل این مسئله خیلی خوب است که کمک می گیرید. یکی از روش هایی که در اخذ تصمیمات می تواند کمک کننده باشد بررسی مزایا و معایب آن تصمیم است.فقط لازم است دقت شود مزایا بر اساس احساس خستگی صرف و آرمانی دیدن زندگی بعد از جدایی و معایب بر اساس ترس ها و یا برآوردهای دور از واقعیت زندگیتان نباشد.


دروس غیر حضوری مرتبط با مورد سوال شما درس پس از لغزش و خیانت است که نکات ارزنده ای برایتان دارد و همینطور درس غیر حضوری من ارزشمند نکات شایان توجه ای برایتان دارد.

کتاب تنها راه پایداری زندگی زناشویی نیز در زمینه انتخاب و تدوام ارتباط سالم ارزنده است.

اگر به حوزه فیلم نیز علاقه مند باشید در فیلم شکلات نیز به این مبحث اشاره شده است


با توجه به اینکه پاسخ ،از زمان مورد نظرتان عبور کرده است امیدوارم این پاسخ برایتان کارآمد باشد و نهایتا شپاسگذارم برای طرح این سوال که می تواند بخشی از سوال سایر همراهانمان نیز باشد.


امانتدار اعتمادتان هستم_نعیمه داودی منش خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
تنها راه زندگی زناشویی از گوگنبال _ انتشارات بنیاد فرهنگ زندگی

معرفی مقاله/فیلم
فیلم شکلات سال ساخت 2000

معرفی درس
مجموعه نبوغ عاطفی 3
پیشگیری و بهبود رابطه پس از لغزش و خیانت

توصیه های پیشنهادی
نوع بیان مهمترین سوالتان به نظرم قابل توجه رسید اینکه برای این رابطه می شود کاری کرد؟آیا جداشدن برام بهتره؟ حتما زمانیکه احساس خستگی داریم دوست داریم کسی بیاید و کارمان را انجام دهد و کمکمان کند و باری از این خستگی کم کند از طرفی تصمیم های مهم زندگی به قدری حائز اهمیت هستند که به دیگری واگذار نکنیم چرا که تبعات این تصمیم را شما متحمل می شوید پس بهتر است با درایت به این تصمیم نگاه شود که میزان آسیب پذیری تان را تا جای ممکن کاهش دهید. و برای اخذ این تصمیم و درایت در حل این مسئله خیلی خوب است که کمک می گیرید. یکی از روش هایی که در اخذ تصمیمات می تواند کمک کننده باشد بررسی مزایا و معایب آن تصمیم است.فقط لازم است دقت شود مزایا بر اساس احساس خستگی صرف و آرمانی دیدن زندگی بعد از جدایی و معایب بر اساس ترس ها و یا برآوردهای دور از واقعیت زندگیتان نباشد. دروس غیر حضوری مرتبط با مورد سوال شما درس پس از لغزش و خیانت است که نکات ارزنده ای برایتان دارد و همینطور درس غیر حضوری من ارزشمند نکات شایان توجه ای برایتان دارد. کتاب تنها راه پایداری زندگی زناشویی نیز در زمینه انتخاب و تدوام ارتباط سالم ارزنده است. اگر به حوزه فیام نیز علاقه مند باشید در فیلم شکلات نیز به این مبحث اشاره شده است با توجه به اینکه از زمان مورد نظرتان عبور کرده است امیدوارم این پاسخ برایتان کارآمد باشد و نهایتا شپاسگذارم برای طرح این سوال که می تواند بخشی از سوال سایر همراهینمان نیز باشد.
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه