سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

ترس از ادامه ارتباط و ازدواج

پرسش

تاریخ ثبت : 03 فروردین 1398
437  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
بعد از حدود یک سال از رابطه عاطفی با دختر همکلاسی ام در یک دوره آموزشی، از همون ابتدا بنا رو بر ازدواج گذاشتیم، حدود دو ماهه با خواستگاری یک همکلاسی قدیمی ایشون بعد از هفت سال، اختلاف ها و سوال هایی به صورت یکباره در رابطه ما توسط ایشون مطرح شد.
از ازدواج میترسه. با وجود مشکلاتی مثل اختلاف فرهنگی، مهر طلبی من و تله هایی مثل ترس از تنهایی من و مضاعف اینکه ایشون ناراحتند که خواستگاری اون شخص رو با من مطرح کرده و میگه شاید در آینده روی زندگی مون سایه بندازه.
الان بیش از دو ماهه داره رابطه رو محدود میکنه. با هزار اصرار هفته ای یک بار یا ده روز یکبار ایشون رو میبینم و تقریبا یه خط در میون درباره جدایی و اینکه چطور جدا بشیم و اینکه شاید رابطه مون عشق نیست و عادته صحبت میکنه. واقعا نمیدونم چه کنم؟ ایشون میگه که ندیدن مطلق شاید به آرامششون کمک کنه، ولی من واقعا با این متد آروم نیستم

مهمترین سوال :
بعد از یک سال رابطه جدی و حتی طرح با خانواده در مورد ازدواج آیا به دلایل مختلف مثل فرهنگی و شخصیتی و ... فرصت دادن درسته؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

نسرین قربان زاده
نسرین قربان زاده
01 بهمن 1398 ساعت 22:29

سلام . وقتتان به خیر . 

ممنونم که مساله خود را با ما در میان گذاشته اید.

بیان کردید که با همکلاسیتان رابطه عاطفی دارید که حدود یک سال است ادامه داشته واکنون شرایط به مرحله ای رسیده است که با اصرار ایشان را ملاقات می کنید . احساس می کنید که ایشان به نوعی مایل به ادامه این رابطه نیستند. همین طور مطرح کرده اید که با ایشان از بعضی جهات مثل جنبه هایی فرهنگی اختلافاتی دارید.

در امر ازدواج توازن هایی در جنبه های مختلف باید وجود داشته باشد که اگر در این جنبه ها این تعادل وجود نداشته باشد احتمال اینکه در آینده  رابطه به مشکلاتی نزدیک شود وجود خواهد داشت .از جمله مواردی که بهتر است آنها را مورد توجه قرار دهید تعادل در زمینه های فرهنگی ، اقتصادی ، تحصیلی ، خانوادگی ، مذهبی ، شغلی و وضعیت ظاهری است که هر کدام به نوبه خود از اهمیت زیادی برخوردار است. به یاد داشته باشید که ازدواج امر بسیار مهمی است که بازتاب آن تا سالیان زیاد و گاهی تا اخر عمر با فرد همراه است و زندگی فرد و فرزندانش را نیز تحت تاثیر قرار می دهد بنابراین بسیار اهمیت دارد که شما با آگاهی و به دور از شتاب زدگی عمل کنید .

بیان کردید که تله مهر طلبی دارید و ترس از تنهایی را نیز تجربه می کنید . اینکه چنین آگاهی هایی در مورد خودتان کسب کرده اید قابل ستایش است . به این موضوع توجه کنید که با توجه به آگاهی تان نسبت به این موارد ، برای متعادل کردن این تله ها تا کنون چه اقدام موثری انجام داده اید؟ و اگر قدم هایی برای آن برداشته اید تا چه میزان اثر بخشی برایتان به همراه داشته است؟اینکه ما نسبت به تله هایمان آگاهی بدست بیاوریم اما انتظار داشته باشیم که دیگران مراعات تله های ما را بکنند چه منفعتی برای شما دارد ؟ به غیر از اینکه اگر از طرف دیگران توجهی را که مورد نظرمان است دریافت نکنیم این تله فعال تر شده و ما اضطراب و مشکلات بیشتری را تجربه خواهیم کرد.

گفته اید برای ملاقات هایی که با هم دارید لازم است که هر بار درخواست و اصرار داشته باشید. چه عاملی باعث می شود که برای دیداری که بهتر است تمایل آن دوطرفه باشد تا به این حد اصرار می کنید؟ اگر شما اصراری برای ملاقات نداشته باشید از طرف ایشان این تمایل وجود دارد یا خیر؟ اگر پاسخ شما به این سوال منفی است احساساتان از اینکه ایشان چنین واکنشی دارند چیست؟ از دید شما تمایل نداشتن پارتنرتان برای دیدار چه معنایی می تواند داشته باشد؟

همین طور بیان کرده اید که حدود دوماه است که ایشان رابطه را محدود تر کرده و گفته اند که ندیدن مطلق به آرامششان کمک می کند. به این موضوع فکر کنید که ممکن است ایشان تمایلی به ادامه این رابطه نداشته و در شرایط کنونی برای اینکه به شما فشار زیادی وارد نشود به اهستگی می خواهند رابطه را محدود و قطع کنند . آیا این حق را به ایشان می دهید که برای ادامه یک رابطه بخواهند تصمیم بگیرند یا اینکه بنا به گفته خودتان با این متد آرام نیستید؟ آیا به ارامش ایشان نیز اهمیت می دهید؟

لازم است به این موضوع تمرکز کنید که رابطه عاطفی یک رابطه کاملا دو طرفه است که بهتر است این گرایش از سمت هردوی شما وجود داشته باشد و اگر احساس میکنید که این گرایش از سمت ایشان تا حدودی وجود نداردنیازمند باز بینی دقیقی است.  تهیه سی دی های آموزشی توصیه شده برای بهبود عملکرد عاطفی شما می تواند موثرباشد . 

با ارزوی موفقیت برای شما ...

نسرین قربان زاده _ خانه توانگری طوبی


معرفی درس
رهایی از بی ارزشی
رهایی از تنهایی
رهایی از مهرطلبی
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه