سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

عدم رضایت خانواده پسر برای ازدواج بر سر مسائل عقیدتی

پرسش

تاریخ ثبت : 26 خرداد 1398
669  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
دختری هستم ۳۷ ساله فوق لیسانس تک فرزند خانواده از پدر بهایی و مادر مسلمان در خانواده ایی متوسط از نظر مالی پدر و مادر هر دو لیسانس دوسال پیش با پسری در سفر آشنا شدم و رفت امد در قالب گروه ادامه پیدا کرد تا بعد از مدتی خصوصی تر شد بنا به شناخت هم گذاشتیم و از ماه اول اشنایی شرایط خاص خانوادگیم و گفتم ایشون هم فوق لیسانس هستند و از نظر خودش هیچ مانعی نبود و به اعتقاد همه احترام میذاشت کم کم شناخت ما کامل شد و علاقه ایجاد شد خانواده من از اول درجریان بودن چالش های زیادی داشتیم با دوستان مشترک هم رفت امد داشتیم . اهدافمون و نگرشمون به زندگی و آینده بسیار بهم شبیه بود تا اینکه تصمیم به ازدواج گرفتیم خانواده من پذیرفتند یک روز من و مادرم و مادر و خواهر پسر برای آشنایی به رستوران رفتیم
همه چیز خوب پیشرفت از هم خوشمون اومد و قرار خواستگاری گذاشتند مادرم از پسر خواست که شرایط پدرم را مطرح کنه و حالا با مخالفت صد در صد مواجه شدیم علیرغم تلاشهای پسر به هیچ عنوان کوتاه نمیان و میگن که دل چرکین شدن
علت مخالفتشون اینه که این ازدواج گناهه
اصلا ازدواج پدر و مادر من هم گناهه و من هم از دید اونا بهایی محسوب میشم
نمیدونم چه کنم خود پسر میگه من تلاشمو میکنم ک تنهات نمیذارم
تا امروز هم خانواده هرچی دختر بهش معرفی کردن نخواسته و پا جلو نذاشته
واقعا بهم علاقه داریم ولی این دیدگاه تغییرش فشار زیادی و به پسر وارد میکنه که خب چون به ته ماجرا خوشبین نیستم نگرانم
و از طرفی خودم بارها و بارها به همین علت از طرف خواستگاران قبلی پس زده شدم
منتها اونا خودشون از اول ماجرا مخالف بودن و اصلا کار به خانواده نمیکشید
خواستم ببینم برای جلب رضایت خانواده چه باید کرد و در نهایت چه توصیه ایی دارید

مهمترین سوال :
با توجه به علاقه شدید بهم و انطباق فکری و اهداف مشترک ادامه این رابطه را توصیه میکنید یا خیر؟
گرفتن رضایت خانواده چگونه باشد؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
28 مهر 1398 ساعت 00:15

باسلام واحترام

انتخاب همسر مناسب و ایده آل یکی از چالش های مهم زندگی هر فرد است. بالطبع این انتخاب مهم در زندگی به عوامل بسیاری بستگی دارد. یکی از این عوامل نقش مسائل مذهبی در ازدواج است. البته شاید در ابتدابه دلیل علاقه و وجود هیجان رابطه، نقش مسائل مذهبی در زندگی بی اهمیت باشد. اما بعد از ازدواج مشخص خواهد شد که با چه مشکلاتی روبرو می شوید.
اختلاف مذهبی در ازدواج
 از جمله عواملی است که تداوم زندگی مشترک را به خطر می‌اندازد. با این وجود بسیاری از افراد تفاوت مذهبی را نادیده گرفته و ازدواج می‌کنند. این زوجین در طول زندگی مشترک دچار مشکلاتی در زمینه‌های مختلف می‌شوند. موضوعات اعتقادی پیچیده‌تر از آن هستند که زن و شوهر بتوانند در مورد آن با هم مصالحه کنند. ازدواج با شخصی که دارای باورهای متضادی با شماست، در مقابل حوادث و رویدادهای مختلف راه حل‌ها و واکنش‌های متضادی از خود نشان می‌دهد.متفاوت بودن اعتقادات و مسائل مذهبی اصلاعجیب نیست. اما زمانی که پای ازدواج به میان می آید باید به دقت آن را بررسی کرد.به عنوان مثال این اختلافات حتی در ظاهر و پوشش، نوع صحبت، نوع برگزاری مراسم نقش دارد. حتی اگر شما وطرف مقابلتان از لحاظ اعتقادی تقریبا با هم به تفاهم رسیده باشیدهمیشه نمی توان ازدواج موفقی را پیش بینی کرد. اختلافات مذهبی بین دو خانواده ناخودآگاه بر روی زندگی فرزندانتان نیز تاثیر خواهد گذاشت.  بهتر است در ابتدا با خانواده ای وصلت کنید که از لحاظ مسائل مذهبی با هم به تفاهم لازم رسیده باشید.به طور قطع مسائلی در زندگی زناشویی وجود دارد که برای پیش برد آن باید شما وهمسر آینده تان از لحاظ مذهبی و اعتقادی به تفاهم برسید. اختلافات اعتقادی حتی با یک مساله ساده نیز نقش خود را نشان خواهد داد. به عنوان مثال در مورد رفتن به مهمانی و سبک لباس پوشیدن جلوی مهمان ها به مشکل بر خواهید خورد. اگر قصدتان این است که حتما با فردی ازدواج کنید که از لحاظ مذهبی هیچ شباهتی با هم نداشته باشید باید در مورد کوچکترین مسائل زندگی با همسر آینده صحبت کنید.همچنین نقش مسائل اعتقادی در ازدواج در تربیت فرزندان نمود پیدا میکند. این اختلاف باعث دو گانگی کودک شده و نمی تواند راه را از بیراه تشخیص دهد. به این دوگانگی دعواها و مشاجره های خانوادگی را اضافه کنید و ببینید چه بر سر کودک و تربیت او می آید. اگر عزمتان جزم است که با فردمورد نظرتان ازدواج کنید در مورد نحوه تربیت فرزندتان حتما با جزییات کامل صحبت کنیدوبه توافق برسید.

نکته دیگرنقش مسائل مذهبی در ازدواج به این دلیل مهم است که ممکن است که فرد اجازه ندهد همسرش فرایض مذهبی خود انجام دهد. فرض کنید پسر مسلمان باشد و دختر بهایی یا بالعکس. یا یکی از طرفین به هیچ دینی اعتقاد نداشته باشد و همسرش مسلمان یا مسیحی یا بهایی یا...باشد. تصورش نیز کمی سخت می شود. هیچ گونه هماهنگی مذهبی در این خانواده دیده نمی شود. این موضوع باعث ناسازگاری خانواده خواهد شد.اینها تنها خلاصه ای از مواردی است که باید به در زمینه تفاوت اعتقادی وتصمیم گیری در ازدواج توجه فرمایید.

نکته دیگر اینست که موافقت خانواده در ازدواج بسیار مهم است چرا که ما در ایران با یک فرد ازدواج نمی کنیم بلکه با یک فامیل ازدواج میکنیم که قطعا در رأس آنها رضایت خانواده به لحاظ وابستگی هایی که همه ما نسبت به خانواده اصلی خود داریم از اهمیت ویژه ای برخوردار است ومخالفت آنها در جریان زندگی مشترک خود را نمایان میکند. بنابراین میتوانید برای یک تصمیم درست ابتدا به موارد گفته شده دقت نمایید وسپس یک زمانی را برای اینکه تکلیفتان روشن شود مشخص کنید وبه طرف مقابلتان نیز اعلام کنید. در این زمینه طرف مقابلتان میتواند  از فردی که مورد اعتماد خانواده شان است بخواهد در این مورد با آنها صحبت کند ودلایل مخالفت آنها را بشنود وموارد دیگر را که شاید از نظر آنها دور مانده است یاداوری کنند. در غیر اینصورت شما باید برای زندگیتان تصمیم بگیرید .

باسپاس از اعتماد شما 

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
عشق چیست

معرفی درس
بسته ازدواج مثبت 360
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه