سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

فرصت دوباره

پرسش

تاریخ ثبت : 10 اسفند 1397
523  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام. خانمي ٣٧ ساله ام و زندگي مشترك ١٣ ساله اي داشتم. خودم و همسرم هر دو تحصيلكرده و موقعيت اجتماعي خوبي داريم، ولي رابطه خوبي نداريم. دعوا و سروصدا نداريم ولي حرف مشترك هم نداريم. شبيه روابط زناشويي نيست. حمايت عاطفي و مالي و صميميت توي رابطه مون نيست. تا حالا چندبار خواستيم جدا بشيم ولي هردو مون از آينده ميترسيم. حالا من تصميم گرفتم جدا بشم ولي اون مثل دفعات پيش باز ميگه مهلت بده و بريم پیش زوج درمانگر. با اينكه قبلا پيش مشاور رفتيم و گفت كه به درد هم نميخوريد، ولي ايشون باز هم اصرار داره بريم زوج درماني. من حس ميكنم خسته تر از اين حرفام كه بازم تلاش كنم. انگار منتظر معجزه ايم. حس ميكنم ديگه حسي بهش ندارم.

مهمترین سوال :
فرصت بدهم یا دیگه ادامه ندم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
07 فروردین 1399 ساعت 03:16

باسلام واحترام

از اینکه ما را معتمد خود دانستید سپاسگزارم.

در رابطه با سوالی که مطرح فرمودید به نظر میرسد شما نیز برای ماندن ورفتن تصمیم قاطعی ندارید واین موضوع کاملا منطقی وطبیعی است اما در نظر داشته باشید که بعضی از رفتارها موجب سردی در روابط می‏شود و نتیجه آن طلاق عاطفی است.اگر هر يك از اين رفتارها تداوم پيدا كند ميتواند منجر به فروپاشي زندگي زناشويي شما گردد.

سوالی که مطرح میشود اینست که آیا رفتارهای منجر به سردی رابطه تان را به درستی میشناسید؟ آیا برای ترمیم رابطه تان تنها به همت مشاور تکیه کرده اید یا هرکدام از شما به نوبه خود سهم اشتباهاتتان راپذیرفته اید وبرای آن تلاش کرده اید؟ به نظر میرسد بعضی از افرادبه جای اینکه به مشاور به دید یک راهنما بنگرنند ، به معجزه کردن او باور دارند.

امایکی از دغدغه های ذهنی ما اینست که چه کنیم که تصمیم هایی نگیریم که فردا و فرداها از آن پشیمان شویم  راهکارش بسیار ساده است .هر کدام از تصمیم های ما به هر حال توابعی در آینده دارند و ذهن ما قادر است به چند سال آینده سفر کند و ما را به خودمان در آن زمان نشان دهد  پس کافیست برای جلوگیری از تصمیم اشتباه، خود را در چند سال آینده تصور کنیم و آثار این تصمیم را در آن زمان خوب ببینیم .مثلا اینکه در حال حاضر اقدامی برای درست کردن و بهبود  ارتباط زناشویی خود نمی کنیم و با لجبازی پیش می رویم در چند سال آتی ممکن است باعث پشیمانی وتبعات آن شود

امابهترین زمان برای این‌که به همسرتان بگویید طلاق می‌خواهید چه موقع است؟

وقتی مشکلی در زندگی زناشویی‌تان پیش می‌آید، این افکار و سوال‌ها به ذهنتان هجوم می‌آورندگاهی‌اوقات وقتیآن مشکل حل می‌شود، فکر طلاق ناخودآگاه از بین می‌رود.

اما اگر این افکار ناپدید نشدند و به‌طور مداوم فکرتان را مشغول کردند چه؟وقتی به‌طور مداوم به طلاق و نتایج آن فکرمی‌کنید، باید زندگی و رابطه‌تان با همسرتان را به خوبی ارزیابی کنید. یک قدم به عقب بروید و ببینید چرا چنیناحساسی پیدا کرده‌اید و چه مدت است که این افکار و احساسات شما را مشغول کرده است؟ آیا چیز خاصی درزندگی‌تان باعث شده فکر کنید که طلاق تنها راه نجات و تنها تصمیم درست برای شماست؟

خیلی‌وقت‌ها پیش می‌آید که فکر می‌کنید طلاق چاره‌کار شماست و روز بعدی که از خواب بیدار می‌شوید همه‌چیز بهنظرتان خوب می‌آید. پستی‌و‌بلندی‌هایی مثل این باید شما را به این فکر بیندازد که چه‌چیز برایتان اهمیت دارد وزندگی‌تان چطور می‌تواند بهتر یا بدتر شود.جدایی مساله‌ ساده ای نیستو تصمیم گرفتن برای آن را نباید آسان گرفتفهمیدن این‌که کی وقت جداییرسیده، کارسختی است.

تصمیم نهایی برای جدایی فقط توسط خودتان گرفته می‌شود و این شما هستید که باید ببینید میل‌تان به کدام طرفاست. اگر هنوز همسرتان را دوست دارید و می‌خواهید که زندگی‌تان درست شود، صبر کنید.

تحقیقات نشان میدهد زوج‌هایی که زندگی زناشویی موفقی دارند به هیچ‌وجه خصوصیات و وجه‌مشترک زیادی با یکدیگر ندارند و حتیسلایق و عقایشان در تناقض با یکدیگر است اما آن چیزی که ارتباط‌های موفق را از ناموفق جدا می‌کند، نحوه برخوردهمسران با اختلاف‌ها و ویژگی‌های متفاوت همسران‌شان است. همسران موفق به خوبی می‌دانند که شریک آنها نمونهکپی‌برداری شده آنها نیست و نباید مثل آینه برای آنها باشند بلکه لازمه یک ازدواج با دوام، احترام گذاشتن بهتفاوت‌های طرفین و رشد کردن در میان این ۲ دنیای متفاوت است.

در نهایت ذکر این نکته بسیار مهم میباشد که عدم مهارت حل تعارض از جمله دلایل جدایی میباشد.چرا که بسیاری از افراد از شیوه های نادرست والدینشان الگو برداری کرده اند ، در صورتیکه حل تعارض کارامد نیاز به آموزش وسپس تمرین وتکرار دارد.

همچنین در نظر داشته باشید که وجود مشکلات بسیار وپیچیده نیست که عدم رضایت را به همراه دارد بلکه وجود مسائلی هرچند کوچک‌میباشد که حل نشده است .

پیشنهاد میشود اگر تصمیمتان بر جدایی بود قبل از اقدام رسمی،مدتی را مشخص کنید وتمام موارد یک جدایی واقعی را لحاظ کنید.

مثلا به مدت سه ماه شما وهمسرتان جدا ودر همان شرایطی که قرار است بعد از جدایی زندگی کنید،بدون ارتباط با یکدیگر،سپری کنید.در این مدت حداقل میتوانید متوجه شوید که تصمیمتان از سر هیجانات منفی بوده است یا خیر ودیگر اینکه جدایی راهکار درستی برای شما میباشد یا خیر.

باسپاس از اعتماد شما

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
مهارت های زندگی زناشویی

معرفی درس
مجموعه نبوغ عاطفی 3
20+40 نکته نبوغ عاطفی
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه