سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

درخواست اتمام رابطه از طرف خانم

پرسش

تاریخ ثبت : 08 اسفند 1397
554  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام من ٢٨ سال دارم. با يه دختري كه ٢٧ ساله هست به مدت دو سال در رابطه هستم. اوايل اين خانم ميگفت بيا خواستگاري. تا چند ماه پيش شرايط من زياد مناسب نبود و خانواده ها كمي در جريان بودند. حتي بنده با مادر ايشون ملاقات كردم. در حال حاضر مدت ٥ ماهه كه شرايط بنده اوكي شده. اين خانم كلا ميگه ديگه نميخوام ازدواج كنم و دوست ندارم ادامه بدم اين رابطه رو
هر دو ما شاغل هستيم، البته قرار گذاشتيم يه مدت باهم در ارتباط نباشيم، ولي من نتونستم و با پيام و زنگ صحبت كردم. چند روزي هست كه داره ميگه من سرد شدم، نميخوامت ديگه
ما با هم كلي خاطره داریم. كادوهای زیادی برای هم گرفتیم، زندگي كرديم با هم، من دوستش دارم و اون اين موضوع رو ميدونه. نميتونم تموم كنم رابطه رو چون واقعا نميدونم چه اتفاقي خواهد افتاد.

مهمترین سوال :
كمكم كنيد، بايد چيكار كنم رابطه رو حفظ كنم؟ چرا اين مشكل درست شد؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

نسرین قربان زاده
نسرین قربان زاده
29 بهمن 1398 ساعت 20:56

سلام . وقتتان به خیر .

 از اینکه به ما اعتماد کرده و مساله تان را با ما مطرح کرده اید از شما ممنونیم.

بیان کرده اید که با دختری حدود دوسال است که در ارتباط هستید و اکنون که شما برای ازدواج آمادگی دارید ایشان تمایلی نشان نداده و درخواست جدا شدن دارند. اینکه در رابطه تان احساس تعلق دارید و برای شما دشوار است که بخواهید از این رابطه بیرون بیایید را درک میکنم . اینکه دختر مورد علاقه تان در اوایل رابطه گرایش به ازدواج داشتند اما اینک چنین احساسی را ندارند به نظر شما به چه عاملی بر می گردد؟ تا چه اندازه می توانید کسی را که علاقه ای به ماندن ندارد و به شما هم اعلام کرده است که " با هم ارتباط نداشته باشیم " مجبور به ماندن کنید ؟ حتی بر فرض ماندن چنین فردی در کنار شما ، تا چه حد می تواند به شما حس خوبی منتقل کرده و کنارشان احساس امنیت عاطفی کنید؟

لازم است بررسی کنید که به نظرتان از چه زمانی این ارتباط از طرف ایشان رو به سردی رفت و علت آن چه می تواند باشد. می توانید درملاقاتی که با هم دارید به صورت جدی از ایشان دلیل سردی شان را جویا شده و در صورتی که توانایی برطرف کردن مشکل را دارید در صدد رفع آن بر آیید. اگر هم علت خاصی برای این حس شان بیان نکردند و به تصمیمشان پا فشاری داشتند بهتر است که شما نیز بدون واکنش هیجانی منفی نسبت به این موضوع با آن کنار بیایید . 

سوال کرده اید که چه عاملی باعث شده که این اتفاق بیفتد؟ به نطر می رسد خود شما و فرد مورد علاقه تان به دلیل حضوری که در رابطه داشتید پاسخ بهتر و جامع تری به این سوال می توانید بدهید . اما اینکه چگونه رابطه را حفظ کنید فراموش نکنید در هیچ رابطه ای با اجبار نمیتوان فردی را حفظ کرد . دلایل سردی ایشان را جویا شده و این اطمینان را به ایشان بدهید که تا جایی که از عهده شما بر بیاید سعی در نگه داری این رابطه خواهید کرد. در نهایت  انتخاب ایشان را پذیرا باشید. هر رابطه ای طبیعی است که دل بستگی ها و وابستگی هایی را در ما ایجاد می کند .در صورتی که ایشان مایل به ادامه رابطه نبودند گذشت زمان در روند بهبود حال شما موثر خواهد بود.

با ارزوی موفقیت برای شما...

نسرین قربان زاده _ خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
عاشقم باش رهایم نکن انتشارات ارجمند

معرفی درس
بسته رهایی از تنهایی و مهرطلبی
پس از جدایی عاطفی و طلاق
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه