سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

پاسخ به بعضي سوالات خواستگار در مورد روابط قبلي

پرسش

تاریخ ثبت : 11 اسفند 1397
1,074  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام و عرض ادب
اگر خواستگار يا پارتنر عاطفي از گذشته سوال كنه و بگه با حنس مخالف رابطه داشتي؟ در چه حد براش توضیح بدم؟
با توجه به اينكه خانواده من مذهبي هستند و من پیش از این روابطی داشتم، چطور بايد حواب بدم كه هم خانواده ام زير سوال نره و هم خودم نخوام خودم رو خیلی خوب نشون بدم؟ و به نوعي فيلم بازي نكنم. از طرفي، هم ذهن اون شخص رو بهم نريزم كه فکر کنه من خيلي روابط داشتم و بخواد مدام بهم شك داشته باشه بهم.
يك بار اين اتفاق برام افتاد و من صادقانه همه چيز رو گفتم و اون آدم بسيار بدبين شد و تو هر دعوايي ميگفت خانواده ات فيلم بازي ميكنند، بچه شون دوست پسر داشته و... خيلي به من سركوفت زد.

مهمترین سوال :
نميدونم چه جوابي بايد به اينجور سوالات داد؟ با توجه به سن من كه ٣٠ سالمه، بخوام بگم با هيچكس، هيچوقت نبودم، تقريبا مشخصه كه دروغ ميگم و بدتر ميشه
تا چه حدی باید از روابط گذشته ام با خواستگارانم حرف بزنم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
21 بهمن 1398 ساعت 22:16

باسلام واحترام

از آنجاییکه داشتن صداقت یکی از لازمه های یک رابطه عاطفی جدی است وباعث پایداری آن میشود  اما اگر فکر می‌کنید بهترین کار این است که هیچ رازی را از همسر آینده‌تان پنهان نگه ندارید و تمام زوایای زندگی‌تان را برای هم آشکار کنید، باید به شما هشدار بدهیم که نیازی نیست تمام جزئیات را فاش کنید. در واقع بهتر است همسرتان از بعضی مسائل بی‌خبر باشد.چراکه بسیاری از مسائل مربوط به شما بوده است وگفتن آن فقط باعث بی اعتمادی میشود.معمولاً این دوراهی آزاردهنده است که بسیاری از افراد در اوایل ازدواج یا قبل ازدواج و در جلسات خواستگاری با آن مواجه هستند که آیا باید درباره ارتباطات قبلی خود با نامزد یا خواستگارشان صحبت کنند یا خیر. باید خدمتتان عرض شود نمی­توان یک فرمول دقیق برای این شرایط ارائه داد ولی به طور کلی اگر رابطه‌­ای در گذشته شما وجود دارد که عمیق و جدی بوده (مانند یک نامزدی یا ازدواج ) لازم است با همسر یا خواستارتان درمیان بگذارید زیرا پنهان کردن آن می‌­تواند در آینده برای شما مشکلاتی به وجود آورد ولی اگر از ابتدا و قبل از ازدواج آن را مطرح نمایید هم شما در آینده بدون احساس گناه زندگی می‌کنید و هم همسر شما می­‌تواند خودش را با شرایط شما وفق دهد. اما صحبت از ارتباطات سطحی و گذرا معمولاً لازم نیست. زیرا صحبت در این موارد به جز این که باعث ایجاد حساسیت و بدبینی در طرف مقابل شود نتیجه دیگری ندارد. 

همچنین همیشه لازم نیست تمام جزئیات را با طرف مقابلخود درمیان بگذارید. این کار فقط گفتن ماجرا را برای شما و کنار آمدن با گذشته شما را برای او سخت‌­تر می­‌کند. تنها به گفتن کلیاتی از ماجرا بسنده کنید به طوری که هم سؤال بزرگی در این باره برای ایشان باقی نماند و هم شما درباره جزء به جزء ماجرا و خاطرات گذشته صحبت نکرده باشید. گفتن از جزئیات گاهاً دلپذیر گذشته و یا مقایسه کردن می‌­تواند باعث آسیب به رابطه فعلی شما شود.پس درصورت لزوم به گفتن کلیاتی از ماجرا بسنده کنید.

باسپاس از اعتماد شما

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
مشاوره ازدواج،نسل نو اندیش

معرفی درس
20+40 نکته نبوغ عاطفی
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه