سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

نگرانی از انتخاب همسر

پرسش

تاریخ ثبت : 03 اردیبهشت 1398
1,067  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام
من پسری هستم كه در طول زندگيم با دختران زيادی ارتباط داشتم و شروع اين كثرت از زمانی بود كه اولین دختری كه باهاش در ارتباط بودم بهم خيانت كرد. بعد از اون با هر دختری كه بودم در كنارش از ترس اينكه باز هم تمام احساسم پای يك نفر باشه و اون اتفاق مجددا رخ بده با حداقل يك نفر ديگه هم دوست بودم. بدترين جای اين داستان وقتي رخ داد كه با يك نفر از آنها رابطه جنسی برقرار كردم. متاسفانه بعد از اين قضيه با هر دختری آشنا ميشم فقط به این فکر می کنم که به دستش بيارم (البته ديگه رابطه جنسی نداشتم) و بعد از مدتي نسبت بهش بي تفاوت ميشم. متاسفانه شايد بشه گفت تنوع طلب شدم.
با اين تفاسير كم كم به فكر ازدواج افتادم، اما بيم اين قضيه كه ممكنه باز اين اتفاق رخ بده و نسبت به همسر آینده ام بي تفاوت بشم آزارم ميده. توان تصميم گيري قطعی ازم گرفته شده.

مهمترین سوال :
چطور می تونم خودم رو برای رابطه عمیق عاطفی آماده کنم؟
چگونه بر ترس خودم از سردی و بی تفاوتی نسبت به همسر آینده ام غلبه کنم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

نفیسه شیری
نفیسه شیری
18 دی 1398 ساعت 00:10



سلام خوشحالم از اینکه پاسخگوی سوال شما هستم 

نامه تان را خواندم 

چند نکته را بررسی می کنیم ، 

عنوان کردید بعد از تجربه خیانت تصمیم گرفتید در رابطه متعهد نشوید. احساس ترس شما نسبت به ترک شدن موجب شده است اقدام به یک رفتار خاص یعنی انتخاب های متعدد کنید که شما را از آن احساسات دور کند.  اما اگر دقیق تر بررسی نمایید همین رفتار و تجربه رابطه با افراد متعدد، منجر به احساس تنهایی شما شده است. 

با توجه به تجربه گذشته تان، باور مرکزی شما نسبت به روابط تغییر کرده است و هنگامی که تصمیم می گیرید وارد رابطه جدید شوید با توجه به همان تجربه، مغزتان تلاش می کند نتیجه ای مطابق با همان اتفاق را بازگو وتحلیل کند، همین امر باعث می شود نتوانید بر یک رابطه هدفمند تمرکز کنید.


تجربه خیانت ممکن است برای افراد مختلفی اتفاق بیافتد، اما این به این معنا نیست که آن را به تمامی موارد تعمیم دهید، چرا که ممکن است باعث مختل شدن عملکرد زندگی تان و در نتیجه بی هدفی شود.

می توانید بررسی نمایید چه عواملی منجر به این اتفاق شد، همان میزان که در این امر سهم داشتید را بپذیرید و تلاش برای بازسازی رفتار هایی خویش انجام دهید، چرا  که در نهایت تنوع رابطه باعث حل مسئله نمی شود. 


نکته بعدی احساس بی تفاوتی شما است، رابطه مراحل مختلف خودش را سیر می کند 

یک - هیجان

دو - صمیمیت 

سه - تعهد 

بعد از مدتی، هیجان اولیه رابطه کم ‌می شود و جایگزینی موارد دیگر است که می تواند روند رو به رشد رابطه را حفظ کند.  این خاصیت هر رابطه است و اگر بخواهید بر اصل هیجان بمانید می بایست مدام رابطه های خود را تغییر دهید. 


پیشنهاد می گردد هدف خودتان را از یک رابطه مشخص کنید  که اگر بی تفاوتی را نسبت به رابطه تجربه کردید تلاش در جهت دیگر ابعاد آن را انجام دهید.  در نظر داشته باشید که رابطه عاطفی خوب ساختنی است،  اولویت های خود را بررسی نمایید و برای رسیدن به  آن ها تلاش کنید

سپاس از اعتمادتان

نفیسه شیری

خانه توانگری طوبی


معرفی درس
مجموعه نبوغ عاطفی 1
مجموعه نبوغ عاطفی 2
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه