سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

بازگشت دوباره به رابطه عاطفی

پرسش

تاریخ ثبت : 13 اسفند 1397
385  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام، وقت بخیر
من از شریک عاطفی ام جدا شدم، ولی بعد از چند وقت داره ادعا می کنه تغییر می کنه و میخواد که دوباره برگردم و... و اگه برنگردم خودکشی می کنه و من پشیمون میشم.
من نمیخوام به خودش آسیبی بزنه، از طرفی نمی تونم دوباره به رابطه برگردم چون به نظرم امیدی نیست که اخلاق و رفتارش تغییر کنه و کسی که به خودش اهمیت نمیده چه تضمینی هست به من اهمیت بده.

مهمترین سوال :
لطفا راهنمایی بفرمایید من با توجه به این شرایط چیکار کنم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

نسرین قربان زاده
نسرین قربان زاده
17 بهمن 1398 ساعت 09:42

سلام . وقتتان به خیر.

ممنونم که به ما اعتماد کردید .

از نوشته تان این طور متوجه شدم که در رابطه با فردی بودید که این ارتباط قطع شده، در حال حاضر ایشان دوباره با شما تماس گرفته اند که اگر با ایشان ادامه ندهید به خودشان آسیب خواهند زد.

 اطلاعات کمی برای پاسخ گویی در اختیار ما قرار داده اید . اینکه رابطه شما به چه دلیل به انتها رسید و چه مدتی ادامه داشت؟ 

بهر حال در شرایط کنونی به نظر می رسد بهتر است شما با ایشان صحبت کرده و به ایشان بگویید که قصد ادامه دادن رابطه را با ایشان ندارید . از طرفی دلتان نمی خواهد هم که ایشان آسیبی ببینند. اینکه به شما گفته اند که به خودشان آسیب می رنند احتمالا به خاطر این است که شما را کنترل کرده و مجبور به ادامه دادن رابطه کنند. در رابطه ای که با هم قبلا داشتید آیا رگه های کنترل گری را در ایشان دیده بودید؟

اگر تمایلی به ادامه دادن  ارتباط با ایشان نیستید وارد بازی هایی که ایشان با شما شروع می کنند نشوید . القای حس گناه از جمله مواردی است که افراد برای کنترل کردن طرف مقابلشان از آن استفاده کرده و پارتنر خود را در رابطه نگه می دارند که متاسفانه شیوه ای بسیار ناکار آمد است.

نکته ای که بهتر است به آن توجه کنید این موضوع است که بیان کردید اگر به رابطه تان برگردید امیدی به اینکه ایشان تغییری در رفتار و اخلاقشان داده باشند ندارید . چه عاملی باعث شده که انتظار دارید ایشان تغییر کنند؟ هر رابطه ای دو طرفه بوده و طرفین ماجرا 50 در صد در شکل گیری ارتباط با هم نقش دارند . نقش خودتان را در این موضوع چقدر میبینید؟ در چه موقعیت های دیگری احساس می کنید که عامل بوجود آورنده کوتاهی ها دیگران بوده و اعتقادی به تغییر خودتان ندارید؟

اهمیت دادن از دید شما چه معنایی دارد؟ چه اتفاقاتی افتاد که شما این حس را گرفتید که اهمیتی به شما داده نشد؟ واکنش تان در برابر این نادیده گرفته شدن ها چه بود؟ کلا در مواقعی که حس می کنید نادیده گرفته می شوید چه احساسی داشته و در کجاهای زندگی تان اهمیتی به شما داده نشده است؟

پاسخ گویی به این سوالات می تواند تا حدودی به شما در شناسایی خودتان و انتظاری که از ارتباطاتتان دارید کمک کند . همچنین مطالعه کتاب وسی دی های آموزشی نیز به مهارت های شما  در ارتباط می افزاید.

با ارزوی مسیری روشن در زندگی برای شما...

نسرین قربان زاده _ خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
زندانیان باور متیو مک کی

معرفی درس
ساختن رابطه عاطفی بدون شکست
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه