سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

ناراحتی از کمک مالی همسرم به خانوادش

پرسش

تاریخ ثبت : 14 اسفند 1397
486  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
همسرم از نظر مالی خیلی به خانواده اش کمک میکنه. من مشکلی با اینکه به پدر و مادرش کمک کنه ندارم، ولی اینکه به خواهرش و شوهر خواهرش و خواهرزاده هاش کمک میکنه من رو ناراحت میکنه.
من خودم شاغلم و تقریبا همه خرج های خودم رو میدم و ۷۰-۸۰ درصد درآمدم هم صرف زندگی مشترکمون میشه.
در ضمن همسرم گاهی با یه سری از خرج هایی که من برای خودم میکنم مخالفت میکنه، مثل یه سری کارهای غیر ضروری آرایشگاهی

مهمترین سوال :
آیا من حق دارم که از این موضوع ناراحت باشم؟؟ و اینکه چجوری باید برخورد کنم؟؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
08 بهمن 1398 ساعت 11:26

باسلام واحترام

از آنجاییکه در هر رابطه ای تعارض وجود دارد ودر رابطه زن وشوهر این تعارضات پررنگتر است بنابراین نحوه حل تعارض بسیار مهم است.سوالی که در اینجا مطرح است ، اینست که آیا مسئله خود را به همسرتان گفته اید،( از احساستان ویا پیشنهادی مطرح کرده اید؟) بر سر مسائل مالی به توافق رسیده اید؟ 

اگر پاسخ به سوالات بالا منفی است پس نیاز است که به جای منتظر ذهن خوانی طرف مقابل ماندن وحدس زدن علت ناراحتی تان در رابطه با مشکلتان صحبت کنیدبدون حاشیه وبدون محکوم کردن طرف مقابل،سپس از احساستان بگوییدودر نهایت پیشنهادی ارائه دهید.

اما اگر بارها بر سر این موضوع صحبت کرده اید در نهایت یا به مشاجره ختم شده یا بدون نتیجه مشخص بحث پایان پذیرفته است،اکنون زمان آنست که بالغانه وبا در نظر گرفتن شرایط یکدیگر،نیازها والویت هایتان وهمچنین انتظاراتتان با یکدیگر به مذاکره ونه مجادله بپردازید.بدین معنا که طرفین به این نتیجه برسند که در این گفتگو یک هدف مشترک( رابطه خوب وآرامش) وجود دارد ،پس نباید به دنبال بی ارزش کردن خواسته های طرف مقابل بود( مثل اینکه همسر شما بگوید هزینه کردن برای آرایشگاه بی خودی وپول هدردادن است یا اینکه شما بگویید خانواده تو که همیشه هستند واکنون فقط باید به فکر خواسته من یا ...باشی) ،نباید در مذاکره ، تحقیر،توهین،دادوفریاد و...باشد.بلکه در صورتیکه حتی یکی از طرفین نیز عصبانی شد وخواست از بحث اصلی منحرف شود ودر نقش قربانی ظاهر شود ،طرف دیگر باید یک بار دیگر هدف بحث را یاداوری کند واو را به آرامش دعوت کند.در نهایت باید بر سر یک موضوع به یک توافق برسید.توافق به این معنا نیست که هر دو رضایت کامل از نتیجه دارید اما رضایت نسبی هریک تا حدی فراهم میشود.

همچنین به یاد داشته باشید این نوع حل تعارض زمانی جواب میدهد که هر دو طرف از نقش قربانی بیرون بیایید،بالغانه رفتار کنید وبه هدفتان ایمان داشته باشید.

باسپاس از اعتمادتان

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
مهارت های زندگی زناشویی

معرفی درس
امپراطوری رابطه
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه