سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

مهاجرت

پرسش

تاریخ ثبت : 13 اسفند 1397
445  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام. هشت ساله که ازدواج کردم. یک پسر پنج ساله دارم. همسرم پافشاری زیادی به مهاجرت کردن داره، چون که پیشرفت فردی و پیشرفت بچه براش اولویت داره. ولی من، خانواده ام برام اولویت دارند نه اینکه پیشرفت بچه برام مهم نباشه! اما به نظرم همین جا هم میشه پیشرفت کرد. دائم باهم بحث داریم و دائم من رو سرزنش میکنه که دارم به خاطر خودم آینده بچه رو زیر پا میگذارم. احساس میکنم توی منگنه قرار دارم، اگه برم میدونم که دوری برام غیر قابل تحمله! و اگه بمونم قراره دائم سرزنش بشم و استرس آینده پسرم رو داشته باشم و شک به اینکه نکنه انتخابم اشتباه باشه! زندگیم دیگه شیرینی قبلش رو نداره. چون که هیچ صحبتی به جز این موضوع بین مون رد و بدل نمیشه و همیشه هم به دعوا ختم میشه

مهمترین سوال :
تصمیم درست چیه؟ آیا من باید از دلبستگی ها و خانواده ام دست بکشم؟ آیا خودخواهانه دارم تصمیم میگیرم؟ آیا باید خودم رو نادیده بگیرم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

ساجده ودودی
ساجده ودودی
10 بهمن 1398 ساعت 08:35

سلام . از اینکه ما را برای پاسخگویی به سوالتان انتخاب کرده اید از شما سپاسگزاریم .

نگرانی شما را بابت مهاجرت  در خارج از کشور کاملا درک میکنم ، به خصوص اگر  این تصمیم ، تصمیمی باشد که علیرغم میل باطنی شما گرفته شده و شما مجبور به پذیرشش شده اید.

نکته ای که اشاره داشتید این است که  چطور همسرتان را متقاعد کنید که اینجا هم می شود فرزندتان موفق باشد و نرفت ...در این سوال شما دو نکته به چشم می خورد.  یکی اینکه چه عواملی در شما وجود دارد که نسبت به رفتن و مهاجرت حتی به صورت موقتی  ،مضطرب و نگران می شوید؟ اگر ایران را ترک کرده و مهاجرت کنید چه اتفاقاتی می افتد ؟  کسی از اطرافیان شما بوده که مهاجرت کرده و شما  احساس دوری و ترک شدگی را  تجربه کرده اید؟  دلیل اینکه از همان ابتدا روی این موضوع پافشاری کردید چیست؟ تا چه اندازه به خانواده و اطرافیانتان وابسته اید؟ افرادی که مهاجرت می کنند به نظر شما چگونه افرادی هستند؟ 

با مهاجرت شما چه اتفاقی برای آنها می افتد ؟ 

به نظرم باید طی گفتگویی بالغانه از ترس های خود با همسرتان صحبت کنید . و تصمیمی بگیرید که هر دو طرف راضی باشند . در عین حال اگر این وابستگی شما بیمارگونه است برای رفع آن تلاش کنید . و همچنین می توانید در عین حالی که مهاجرت می کنید شرایطی را فراهم آوررید که بتوانید در فواصل زمانی کم خانواده خود را نیز ببینید . 

با تشکر از اعتماد شما 

ساجده ودودی 

خانه توانگری

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه