سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

بیماری مقاربتی

پرسش

تاریخ ثبت : 14 اسفند 1397
451  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام، من دختری ۲۹ ساله هستم که همیشه فکر میکردم تا ۳۰ سالگی ازدواج میکنم. متاسفانه اخیرا متوجه شدم دچار ویروس hpv شده ام. با اینکه ویرجین هستم. هنوز از شوک این قضیه بیرون نیومده بودم که با آقایی آشنا شدم. با توجه به اصرار ایشون به ایجاد روابط جنسی و البته ایجاد علاقه بین ما، من بعد از ۳ هفته از رابطه، تصمیم گرفتم که این موضوع رو به ایشون بگم. البته که نحوه ی بیانم کاملا بد بود، با گریه و زاری.
ابتدا ایشون اوکی بود ولی بعد از دو روز گفت نمیتونه بپذیره و رابطه ی جنسی میخواد و نمیتونه حتی تا واکسینه شدن صبر کنه. بعد از دو ماه و دور شدن آهسته ی ایشون از من، دوباره لطمه ی روحی خوردم و انگار تازه دارم با عواقب این ویروس آشنا میشم. تو این مدت اینقدر حد اضطرابم رفته بالا که فقط با مراجعه به روانپزشک و مصرف قرص کمی بهتر شدم. حس میکنم تمام آینده ام و رویاهام برباد رفته، دیگه نمیتونم با کسی در ارتباط باشم و ازدواج کنم. دیگه نمیخوام خودم رو‌ در شرایطی بذارم که مردی بخواد به من و گذشته ام شک کنه و حتی بدون در نظر گرفتن شخصیت و اخلاق و ... قضاوتم کنه و بره.

مهمترین سوال :
به من بگین که من با این ناامیدی و اضطراب و خودسرزنشگری چه کنم؟ با ترس قضاوت شدن و طرد شدن؟ دیگه دارم به این نتیجه میرسم که اصلا نگم همچین ویروسی دارم

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
30 بهمن 1398 ساعت 10:31

با سلام

وقت شما بخیر


امیدوارم زمانیکه این پاسخ را می خوانید در شرایط بهتری باشید. و در صورت امکان ما را در جریان شرایط خود قرار دهید. در خصوص بیماری hpv روش هایی موثر برای کنترل و کاهش قابل توجه آن وجود دارد. که می توانید از طریق مراجعه به پزشک متخصص، پیگیری نمایید.


با این حال به لحاظ روحی و روانی و با توجه به شدت علائمی که تجربه می کنید توصیه می کنم در کنار پیگیری فرایند مراجعه به روانپزشک،  جلسات حضوری با یک روانشناس را نیز در برنامه خود قرار دهید. تا ضمن ارزیابی و بررسی های دقیق تر ، روند کاهش شدت علائم و بهبودی تدریجی،  میسر گردد.


با تشکر از شما

شایان غدیری


معرفی درس
بسته از بی ارزشی تا من ارزشمند

توصیه های پیشنهادی
پیگیری روند درمان از طریق مراجعه به پزشک متخصص
مراجعه به روانشناس
مراجعه به روانپزشک
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه