سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

خشم از شریک عاطفی

پرسش

تاریخ ثبت : 09 فروردین 1398
1,228  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام. من از کارهای شریک عاطفی ام به شدت خشمگین می شوم.
وقتی کاری رو که توافق کردیم انجام نمیده یا اینکه حس می کنم بی توجهه، دچار خشم میشم و شدیدا روی اون آدم منمرکز میشم و کار دیگه ای نمیتونم بکنم. خشمم به ارتباطم با اون آدم هم صدمه می زنه و نمیتونم باهاش صمیمی باشم. طبق مطالعاتم‌ می دونم که این‌ خشم مال منه و وقتی از چیزی خشم می گیرم از درون من هست. گاهی هم شک می کنم که آیا واقعا من بی منطقم یا طرف مقابلم باعثش میشه؟
من تله رها شدگی دارم، مهرطلبی و بی اعتمادی رو مطمئن نیستم.

مهمترین سوال :
من چطور میتونم این خشم رو حل کنم و توی رابطه ام نیارم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
29 دی 1398 ساعت 00:44

سلام دوست گرامی

وقت شما بخیر


امیدوارم زمانیکه این پاسخ را می خوانید در شرایط مطلوبی باشید.

در خصوص پرسش تان ابتدا لازم است به ریشه های احساس خشم تان بپردازید. اینکه چنانچه کاری را برخلاف توافق تان انجام میدهد، این فکر در شما فعال می شود که او به شما بی توجه است. نیاز به دلبستگی ایمن از طریق مورد توجه قرار گرفتن یکی از نیازهای هیجانی ماست. با این حال زمانیکه سعی می کنید در خصوص آن مساله ، روی فرد مقابل متمرکز شوید احیانا موجب تشدید و تداوم خشم و همچنین بروز رفتارهای ناکارامد می شود.

تجربه مکرر خشم در کنار این رابطه ، در کدام یک از روابط دیگر شما تجربه می شود؟ هرچند اطرافیان نیز می توانند بر شدت تجربه خشم مان تاثیر گذار باشند. بررسی نمایید در زندگی تان ، چقدر بر کنترل نمودن شرایط بیرونی تاکید دارید؟ با این حال ما شاید نتوانیم پیوسته دیگران را کنترل کنیم تا توجه خود را به ما نشان دهند. این ممکن است ما را در میان مدت دچار فرسودگی ، خشم  ناکامی و حتی نگرانی بیشتری کند. 

رفتارهای جبران افراطی در برابر الگوی رهاشدگی، از طریق چک کردن های زیاد،  موجب تقویت بیشتر این تله می شود. و ماندن در جزییات هر رویدادی و متمرکز شدن بر آن،  باعث تداوم الگوی بی اعتمادی و بدبینی  در باورهای مرکزی تان می شود.


خشم ها ، بیان وارونه ی نیازهایمان هستند.  لذا بررسی نمایید در آن موقعیت ها چه نیازی داشته اید که از طریق خشم ، احتمالا به رفتارهای پرخاشگرانه تبدیل می شود؟ 

 تلاش نمایید نیازها و خواسته های خود را  از طریق گفتگویی شفاف مبنی بر اینکه چنین رفتارهایی از سوی ایشان، چقدر در شما احساس ناامنی ایجاد می کند به وی منعکس نمایید. بررسی نمایید چقدر این رفتارها از سوی ایشان تکرار می شود؟  و در صورت تکرار چنین رفتارهایی، شاید لازم باشد در خصوص کلیت این رابطه بازنگری نمایید.


با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری


معرفی درس

بسته کامل مجموعه شخصیت سالمتر من (۴ جلسه)


نجات رابطه عاطفی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه