سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

بیماری آلوپسی

پرسش

تاریخ ثبت : 24 اسفند 1397
623  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام. دختر ٣٤ ساله هستم. بيماري آلوپسي دارم. قبلا ازدواج داشتم ولي جدا شدم. همسرم مصرف كننده بود و سه سال آخر زندگي هيچ رابطه ای با من نداشت. يك سال ميشه که با آقايی كه از قبل ميشناختم دوست شدم. با اين فرد مشکلي ندارم، فقط زماني كه حرف از ازدواج ميزنه وحشت تمام بدنم رو در بر ميگيره؛ كه من با نداشتن مو چطور ميتونم با خانواده اين آقا روبه رو بشم؟ به ايشون ميگم به خانواده ات بگو مريضي من رو، اما ميگه به هيچكس ربطي نداره، من بايد بپذيرم كه پذيرفتم، نميدونم چيكار كنم؟

مهمترین سوال :
آيا من موضوع بيماريم رو بايد با خانواده ايشون در ميان بگذارم قبل از خواستگاري؟!

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
07 بهمن 1398 ساعت 19:04

باسلام واحترام

در رابطه با مسئله ای که مطرح فرمودید قاعده کلی وخاصی وجود ندارد چرا که این موضوع به بسیاری از عوامل از جمله فرهنگ طرفین ،الویت ها،خانواده طرف مقابل و...بستگی دارد.در رابطه عاطفی مسائلی وجود داردکه باید در مورد آنها به یک توافق ونتیجه درست رسید،چرا که اگر ظاهر شما از نظر طرف مقابل مورد قبول است وایشان با این بیماری مشکلی ندارند،دلیل اصرار شما برای مطرح کردن آن باخانواده ایشان چیست و مورد دیگر دلیل ایشان مبنی بر مطرح نشدن این موضوع برای خانواده شان چه میباشد؟

باید در این رابطه با ایشان صحبت کنید ودلیل مخالفتشان را بپرسید،گاهی اوقات دلیلی منطقی پشت این مخالفت وجود دارد مثلا ایشان با توجه به شناختی که از خانواده شان دارند میدانند که گفتن این موضوع مشکلی را که حل نمیکند هیچ ،بلکه شما وایشان را درگیر مسائل پیچیده ای میکند.ضمن اینکه مشکل شما جزء مشکلاتی است که ممکن است بهبود یابد یا راههای زیادی برای حل آن وجود دارد.بنابراین بهترین کار اینست که اگر در زمینه های دیگر مشکلی ندارید،با طرف مقابلتان در این زمینه صحبت کنید وبه یک توافق برسید.

باسپاس از اعتمادتان

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی



معرفی کتاب
تئوری انتخاب

معرفی درس
رهایی از بی ارزشی
ازدواج مثبت
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه