سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

نمیدانم حس واقعی او به من چیست؟

پرسش

تاریخ ثبت : 26 فروردین 1398
562  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
دختر 24 ساله ای هستم که با یک دفتر مهندسی همکاری میکنم، رییس دفتر پسر 29 ساله ای است که بسیار من رو کمک کرده و مورد پسندم هست. در بسیاری موارد با هم مشترکات زیادی داریم و به دلایلی که از ایشون توی این مدت شش ماه دیده ام، حس میکنم ایشون هم به من علاقه دارند، سعی کردم در رفتارها و صحبت هام، علاقه و احترامم رو نسبت بهشون نشون بدم، طبق صمیمیتی که بین مان ایجاد شده از اونجایی که میدونم علاقه به ازدواج هم دارند، برام سوال بود که چرا صحبتی یا واکنشی نشان نمی ده، چون رفتار ایشون کمی برایم عجیب بود و حس میکردم ایشون با اینکه درک احساسات و عواطف بالایی دارند اما اون رو پنهان میکنند. حدس زدم که مساله یک رابطه بد قبلی میتونه باشه، که بعد از بررسی هام الان فهمیده ام که ایشون در گذشته یک شکست عشقی داشته و البته مشخص است که در حال حاضر اون قضیه تموم شده است، منتها حس میکنم برای ایشون یک عدم اعتماد به این نوع روابط پیش آورده و ایشون اگر هم بخواهند، دیگر شاید ترجیح میدهند که وارد این روابط نشوند، اما همچنان توجه و علاقه ایشان نسبت به خودم را حس میکنم.

مهمترین سوال :
لطفا راهنمایی کنید که با این مورد، چه روندی را پیش بگیرم؟ چون واقعا برایم دشوار شده و نمیتوانم به ایشون فکر نکنم. نمیدانم حس واقعی او به من چیست؟ به دلیل رابطه کاری خوبی که دارم و نمیخواهم از بین برود نمیتوانم به طور مستقیم مساله علاقه ام را مطرح کنم و این بلاتکلیفی برایم سخت است و نمیتوانم به خواستگارهایم هم فکر کنم.

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
18 دی 1398 ساعت 16:27

سلام دوست گرامی 

وقت شما بخیر


نوشته تان را خواندم. اینکه علی رغم احساساتی که در این رابطه تجربه می شود ایشان اقدامی برای ابراز دیدگاه و خواسته هایشان نمی کنند به عوامل گوناگونی مرتبط می شود که از حیطه دانش و آگاهی ما خارج است. که لازم است در این خصوص بررسی ها و ارزیابی های دقیق تری صورت بگیرد. 

با این حال اینکه بخواهیم صرفا بر اساس احساسات فردی ، به این نتیجه برسیم که فرد مقابل در چه موضعی ست و یا با چه هدفی این رابطه را می بیند،  ممکن است نتایج و استنباط ما را با اشکال مواجه نموده و طرفین را دچار خطای ذهن خوانی نماید.


لذا یکی از مهارت هایی که در خصوص بودن در چنین روابطی لازم است به آن توجه شود تعامل از طریق به اشتراک گذاشتن افکار و دیدگاهها و جویا شدن افکار و احساسات فرد مقابل است.


فکر نکردن به مساله ای ناتمام ، موجب کمرنگ شدن و یا فراموشی آن نمی شود. گاهی لازم است مسائل ناتمام مهم زندگی تان را تا جایی که برایتان امکان پذیر است مورد بررسی و توجه قرار دهید تا پس از آنکه در انتها حتی با خواسته تان همراه نبود، خللی در تکالیف و تصمیمات آتی شما وارد ننماید. لذا می توانید فرصتی را ایجاد نمایید تا در خلال همکاری های شغلی تان، زمینه ای را برای گفتگو با یکدیگر ایجاد نمایید تا به تدریج و در میان این تعاملات، طرفین  از انگیزها و اهداف نسبی فرد مقابل آگاه شوند. البته لازم نیست در همان ابتدا از احساسات خود او را مطلع نمایید. گفتگو یک روند تدریجی پیش رونده است که در درونش، برخی اطلاعات و دیتاها ارسال و دریافت خواهد شد. لذا در این فرایند، از طریق پرسیدن و دریافت دیدگاهها می توانید از موضع فرد مقابل "به تدریج" آگاه شوید.


با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری


معرفی کتاب
پیام ها -انتشارات ارجمند

معرفی درس
ساختن رابطه عاطفی بدون شکست
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه